Opnieuw voorstellen en advies gevraagd; Sampjes

@watisgezond: ja ik gebruik al heel lang magnesium olie van zechsal en ook magensiumcitraat capsules maar nog steeds veel spierpijn( de fibro). Die olie spray ik alleen op de onderkant van mijn voeten, elders op mijn lichaam sprayen is vragen om een hoop jeuk. Dat is echt een nadeel van die magnesium olie, ik heb een hele gevoelige huid.

Die voetenbadjes doe ik ongeveer 2 a 3 keer per week.

En nee ik ga ook absoluut niet meer naar therapeuten voor mijn wervels of bekken. Ik ben daar ook klaar mee. Ik dacht misschien voor mijn zoontje maar ook daarbij heb ik twijfels. Mijn zoontje is gewoon een kopie van mij qua gezondheid alleen nog in minder extreme variant. Hij heeft gewoon een hoop ellende overgenomen van mij zoals die darm, infecties,'virussen' en zwak immuunsysteem.
 
Ik dacht misschien voor mijn zoontje maar ook daarbij heb ik twijfels. Mijn zoontje is gewoon een kopie van mij qua gezondheid alleen nog in minder extreme variant. Hij heeft gewoon een hoop ellende overgenomen van mij zoals die darm, infecties,’virussen’ en zwak immuunsysteem.

Beste Sampjes,

uit je verhaal begrijp ik dat de magnesium niet het effect oplevert waar je op hoopte. Hier vraag ik me af of je al aan ontgifting gedaan hebt om je darmwerking op de rit te krijgen en of je de verhouding tussen je oestrogeen en progesteron wel optimaal is.

Hier waardeer ik de bijdragen van Mark enorm. Op het vlak van de hormonenhuishouding is er wel een wereld van verschil tussen een man en een vrouw. Laten we hopen dat door mijn reactie er heel wat op zijn plaats valt.

Hier zou ik er niet vreemd van opkijken dat je al jaren onwetend met een oestrogeendominantie zit waarover Dr. Lee een mooi boekwerk geschreven heeft.

De spierpijn kan in jouw geval dus door een progesterontekort veroorzaakt worden.
Bijgaand 2 links ter onderbouwing :
http://www.medivera.nl/Oestrogeen.pdf
http://www.succesboeken.nl/Inkijken/9789079872329.pdf

Met betrekking tot je zoontje lijkt het me verstandig om zoals eerder aangegeven een integrale arts en kinesioloog te raadplegen. Hij is nog jong en hoe jonger je de oorzaak van de blokkade bij hem kan opsporen en effectief zal kunnen behandelen, hoe meer je van zijn geluk zal kunnen genieten !
 
@watisgezond en @pike, dank beide. Ik ga er mee aan de slag.

haha Mark, 50 kilo! Daar kun je ff mee vooruit! :)
Ik zal eens kijken of het goed voor mij uitvalt, zo ja dan is het een goede tip om wat kilo's via Zechsal in te slaan. En goedkoop ook!

Goed om te weten Mark, logisch inderdaad dat de waardes niet helemaal vertrouwd kunnen worden omdat er een verstoorde mineralentransport aanwezig is. Tegelijkertijd wel jammer omdat deze mineralen waardes erg belangrijk zijn om te weten.
Ik heb een tijdje Zink ingenomen, maar was er mee gestopt omdat ik er een koper tekort van kreeg. Verder neem ik alles vwb de core four.
 
http://unlimitedhealth.nl/magnesium-oil-flakes-1000-gram.html

Hier 1 kg zak kost 8,95
Als je 6 zakken besteld voor het bedrag van 53,60
Hoef je boven de 50 euro geen verzendkosten te betalen.
Voor mijzelf heb ik genoeg aan 6 kg voor 1 jaartje voorraad gekocht.
Wellicht sommige anderen ook?
 
Ik wil hier op toch wel even reageren dat niet iedereen magnesiumolie veel beter opneemt dan magnesiumcitraat. Met magnesiumolie bleef ik smeren, om de dag mijn hele lichaam en na een paar weken trok het niet meer allemaal in. Maar toen ik ongesteld werd kreeg ik wel weer erge buikpijn en had ik ook meteen alle magnesium die ik had opgebouwd opgemaakt want het trok zo weer in.

Het is dus niet zo dat bij iedereen magnesiumolie beter werkt dan magnesiumcitraat.
 
Okay Mark ,
Dank je voor de tip . (jij bent toch ook van alle markten thuis hé)
Dan bestel ik die 4 kg bij Zechsal ook nog eens op voorraad .
 
Sampjes, je had en hebt het niet gemakkelijk.
Heb je wel eens thuis je darmen gereinigd? Gewoon met water. Is tamelijk simpel en kost niets.

Ik heb vasten/reiniginskuren gedaan en daar worden zowiezo de darmen gereinigd. Beginnend met eten afbouwen, dan een paar dagen alleen maar sapjes en water en thee drinken en bitterzout drinken en ook darmen spoelen. Het beste gaat dat onder begeleiding of een weekend of week ergens een kuur doen. Mits je opvang voor de kinderen hebt. Voor zover ik weet bestaat er geen betere reiniging dan dat. Een natuurarts moet daar iets zinnigs over kunnen zeggen, tenzij ze aan je willen verdienen en liever hun eigen dingen propageren. Maar daar ga ik even niet van uit. Zo,n darmreiniging waar jij het over hebt kost ook gauw 100 euro toch?
Heb je wel eens gezien wat voor zwarte rotzooi er uit je darmen komt door dat bitterzout.
In principe kun je dus ook reinigen thuis, maar voor een 1e keer raad ik dat niet aan.
Het moet een goede ervaring zijn nl, een soort vakantie nemen.
Op Google is uiteraard info te vinden. Als ik het thuis doe moet ik er altijd een beetje naar toe groeien. Tijd vrij maken om thuis te zijn en rust te nemen bv.



 
Ik krijg enorme jeuk van magnesium olie ik vind het echt super irritant dat ik dus maar capsules neem en soms dan wel detox voetenbadjes met magnesium sulfaat en bica.

@liesje: het is zeker niet makkelijk. Ik heb een lekkende darm dus darmspoelingen werden mij afgeraden. Ik heb ooit eens een aantal keer hoge darmspoelingen gehad maar hielp niks.
 
Mijn zoontje is nog in behandeling bij de natuurarts en hij heeft geconcludeerd dat hij hypoglycaemie heeft. Een pre diabeet dus wat nog omkeerbaar is. Hij krijgt dus nu tabletjes voor de pancreas en een probiotica voor zijn de darmen. Gelukkig is de candida volgens de test eindelijk afgenomen!

Ik heb ook nog het vermoeden dat mijn zoontje niet tegen vis kan. Hij had twee weken geleden gegrilde witvis gegeten bij mijn zus en pakweg twee dagen later grote bulten op zijn ellebogen en benen. Hij zat daardoor helemaal niet lekker in zijn vel.
 
Ik heb vandaag de uitslag gehad alleen snap ik er weinig van

Ochtendwaarde: 4818 pg/ml
Na 2uur: 2926
Na 5uur: 2053
Na 8uur: 1929
Na 12uur: 374

Iemand die er meer verstand van heeft? Mike?
 
Sampjes, als het goed is staan de referentiewaarden erachter. Ze geven ook aan of de uitslag van dat uur binnen de referentiewaarden vallen, valt het er buiten dan is het rood. Is dit bij jou zo ook aangegeven?
 
Oh klopt inderdaad, bij mij staan alle pijltjes in het groene gedeelte.
Dus betekent dat ik geen bijnieruitputting heb?? Heel erg bizarre want ik heb echt ontzettend veel klachten die wijzen naar een bijnieruitputting. Ook van die bijna klassieke symptomen??

Misschien moet ik de focus dus toch maar leggen op de hypofyse of terwijl op hersenniveau, neurotransmitters en de hele mikmak.
 
Vraag mij af of het allemaal wel klopt aangezien mijn monsterafname op 18 mei was en het lab pas 10juni in ontvangst heeft genomen. Zij zeggen zelf dat het niets af doet aan de kwaliteit vh speeksel maar daar heb ik mijn twijfels bij.
 
Ik weet niet in hoeverre de kwaliteit daarvan zodanig achteruit gaat dat er geen goed beeld van het cortisol meer te meten is. Maar ik kan me nog wel herinneren dat je de test toen op doordeweekse dagen moest uitvoeren, om het vervolgens direct per post te sturen zodat daar geen grote ruimte tussen zit. Zaterdag op de bus doen bijvoorbeeld werd niet aanbevolen. Dus daar zijn ze wel strict in, maar dat ze dan zo reageren als er 22 dagen tussen zit! Dan begrijp ik je twijfels.
Ik zou lekker gaan klagen en een nieuwe verzoeken, het is voor jou erg belangrijk om te weten hoe het met je bijnieren is gesteld. Dat is ook de reden dat je de test afnam, dat je nu na de test nog met zoveel twijfels zit heeft je niks verder geholpen?!
 
Ja precies! Dan spreken zij zichzelf tegen want er stond inderdaad in de bijlage dat je de test echt van ma t/m woensdag moest versturen.
Ik ga zeker klagen, ik ga die lui maandagochtend direct bellen en hun ermee confronteren!

P.s ik denk zelfs dat Die lui mijn test helemaal niet hebben ontvangen maar deze uitslag gewoon zelf hebben verzonnen.
 
Hoi johan,

Dit antwoord kreeg ik terug:

De tekst waarnaar je refereert is een algemene tekst voor het insturen die in iedere handleiding hetzelfde staat.
Deze ‘waarschuwing’ heeft vooral betrekking op ontlasting die ingestuurd wordt. Deze mag nl niet langer dan 5 dagen onderweg zijn.

Voor speeksel is dit geen probleem.

Ik hoop je zo enigszins gerustgesteld te hebben.

Als het monster niet goed was geweest en niet analyseerbaar dan komt dit bij de eerste test in het lab naar voren.
Medivere heeft mij verzekerd dat alles in orde was.

 
Hier vertrouw ik dan maar op. Blijft vreemd dat ik geen bijnieruitputting heb, dan is er toch iets anders aan de hand bij mij maar wat?! En de zoektocht gaat weer verder ;-)
 
Even iets over mijn jongste zoontje (3,5) en dus maar in mijn eigen topic,

Wat ik niet begrijp is dat hij in heel korte tijd ontzettend veranderd is in gedrag en zijn eetpatroon. Daar waar hij eerst een makkelijke eter was is hij nu zeer kieskeurig? Hij at echt bijna alles wat eetbaar is. Blokjes roomboter bijv blokjes avocado, hij was dol op vet! Hij lust nu bijna niks meer en zeurt alleen maar om koekjes en waterijsjes, iets wat voor hem eerst helemaal niet interessant was.
Daarbij merk ik veel 'autistische' trekjes bij hem. Als ik zo de kenmerken zie van pdd nos dan past hij daar precies in. Hij heeft de laatste tijd ook steeds rode uitslag rondom zijn anus en veel ontlasting terwijl hij weinig eet.ook zag ik laatst onverteerd voedsel in zijn ontlasting. Hij eet verder geen melkproducten omdat hij hier eczeem van kreeg, wel eet hij nog speltdesembrood.
Ik ga deze week nog naar een homeopaat maar weet iemand van jullie hoe dit kan zo ineens? Hij is steeds boos,woedend,dwars en slaat ons allemaal zomaar.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan