Opnieuw voorstellen en advies gevraagd; Sampjes

Oh nog een aanvulling, hij was 2 jaar geleden al omgeslagen na een DTP en menc vaccin. Maar als baby huilde hij al veel dus voor die vaccins. Pfff weet het echt niet meer, dat er ook nog eens bij.heb al handen vol aan mijn oudste zoon en aan mijzelf :-(
 
Sampjes, ik ben het GAPS boek aan het lezen en Natasja Campbell-McBride beschrijft dit "fenomeen" als GAPS problematiek.
Hypergevoelig door overerving van ouders, jij en je man dus maar ook grootouders, omgevingsfactoren zoals voedsel, gifstoffen uit vaccins, antibiotica, andere medicatie enz.
Ik adviseer je dit boek te lezen, het is een openbaring.
Alle granen worden geschrapt met dit dieet in het begin,
ik zou niet zomaar iets weglaten (alhoewel brood(granen), ook spelt is echt een NEE ?!) maar goed beginnen na grondig ingelezen te hebben. Echter hoe eerder je begint, hoe sneller dit is om te draaien.
Kijk ook eens op de website van Tinus Smits, het CEASE protocol, ontstoren van vaccins en bepaalde supplementen.
Problemen in een gezin met aanwezig autisme is eerder regel dan uitzondering en Natasja "pakt"dan ook het hele gezin aan.
Sterkte ermee, ik wou dat ik deze info had 25 jaar geleden)
Toevoeging: ik denk wel dat dit soort problemen makkelijk kunnen zijn ontstaan/getriggerd door vaccins en antibiotica in de al zwakke mens.
Dit is ook wat bij onze dochter is gebeurd na de BMR prik
 
Ik heb dus laten prikken op o.a b12 en foliumzuur

B12: 360 pmol/l
Foliumzuur: 17.3 nmol/l

En mijn TSH is: 0,42
 
Dag Sampjes,

Uit bloedonderzoek kan heel wat gehaald worden, echter het geeft niet altijd meteen antwoord op je vragen op het vlak van een B12-tekort en de schildklierwerking.

Het goede nieuws in jouw geval is dat het foliumzuur een waarde heeft van < 20
nmol/l en de beschikbaarheid van B12 op celniveau hierdoor niet beperkt wordt. De B-12 waarde heeft waarde van > 350 pmol/l waardoor deze waarde niet verdacht is. De B12 waarde zit dus binnen de normaalgrenzen. In de literatuur worden er wel gevallen gemeld van mensen met waarde tussen de 300 en 400 nmol/l die een licht B-12 tekort bleken te hebben.

Medisch gezien valt de uitslag van de TSH binnen de normaalwaarden van 0,4 en 4,0. Alternatief gezien wordt een waarde van 2 als optimale waarde voor de schildklier aangehouden.
De TSH van 0,42 duidt op een hoge activiteit van de schildklier en zegt niets over de T4 en T3 waarde. In jouw geval lijkt het me verstandig om veiligheidshalve T3 en T4-waarde alsnog te laten bepalen. Het kan zijn dat de vermoeidheid mogelijk door snellere schildklierwerking verklaard wordt, waarover in bijgaande link meer uitleg
http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=normaalwaardenschildklier
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.187
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan