@pinklady
Quote:
Kun je nagaan wat zo'n idee allemaal kan doen. Overigens zet je me wel aan het nadenken.... Ik vraag me echt af waar zo'n afschuw t.o.v. dit, maar ook uiers, harten, tongen en in mindere mate levers en nieren vandaan komt. Waarom vinden we stierenballen wel weerzinwekkend, maar stierenbillen niet (en voor mijzelf geldt dat ook!)? Ik zou het eerlijk gezegd niet zo goed weten, maar ben er wel benieuwd naar...
Zelf heb ik de volgende theorie daarover. Het komt omdat je het goed kunt associëren, het zijn de letterlijke onderdelen in het lichaam die we zelf ook hebben. Gehakt, hamburgers en zelfs kippenpoten kunnen we niet op ons zelf projecteren maar een hart, lever, nier en zelfs tong wel.
Daarnaast worden er zelfs eigenschappen als liefde, gevoel, verstand en wat dan nog meer toegewezen aan organen. Je eet dus liefde, verstand en gevoel wanneer je orgaanvlees eet. Onbewust zit dit ons tegenwoordig in de de weg en daarom is het moeilijk voor ons om dit te eten.
Tot zover mijn theorie toen ik je comment las.
@DenniS,
Leuk om te lezen wat je allemaal probeert. Zelf heb ik vroeger met een Bosniër samengewoond (vriend van mn moeder) en ik kan me herinneren dat hij de zaken at die jij beschrijft. Als kind kan ik mij herinneren dat hij een half hoofd van een lam at. Daaruit at hij alles zoals de hersenen, ogen en wat al dan niet meer. Nu weet ik dat ze veel beter bezig waren dan wij zijn in NL.