Op dit moment heb ik ook behoorlijk last van opvliegers, ik ben nu mijn Adrenal aan het verhogen.
We zijn 5 1/2 week naar Noorwegen geweest en het werd alleen maar erger.
Ik ben op zoek gegaan via Google naar: fluor in drinkwater en kwam op deze tekst uit:
Quote:
In Norway more than 80 percent of the population presently receive drinkingwater from surface water sources. As suface water fluoride concentrations are very los, Norway has traditionally been considered a low-fluoride area, and dental fluorosis was nog considered to be a problem. However, due tot increasing regional environmental pollution and microbiological problems, Norwegian authorities have been looking for alternative drinking-water souces and the Norwegian Geological Survey has been actively promoting the use of groundwater, estimating that by the year 2000 about 30 percent of the population would have been supplied from underground water sources.
Approximately 100.000 private drinking-water wells were reported to be in use in Norway and several thousand new wells were being drilled every year (Bardsen and Bjorvatn, 1998; Barsen et al., 1999).
Investigations showed that groundwater could contain high concentrations of fluoride. A study from the county of Hordaland, for example, reported fluoride concentrations in groundwater in the range of 0.02-9.48 mg 1-1 (Bardsen et al., 1999). Dental fluorosis has been reported among lifelong consumers of moderate to high fluoride-containing groundwater (0.5-8.0 mg 1-1) (Bardsen et al., 1999)
Het komt uit dit rapport:
http://www.who.int/water_sanitation_health/publications/fluoride_drinking_water_full.pdf
De hierboven geschreven tekst vind je op blz. 110, er staan trouwens meer landen in. Het is een publicatie uit 2006.
Ik denk zelf dat de fluor in het drinkwater het probleem is van mijn opvliegers en nachtelijk zweten, en daardoor ook een mindere slaap.
Zelfs Co had het gedurende twee weken af en toe erg warm, dat heeft hij nog nooit gehad.
Lia