Hoi Dirtsa,
Verdorie, heb je eindelijk het apparaat, moet je nog wachten op het gebruik ervan.
Ik kan je alleen echt instrueren over het gebruik van het ozonapparaat als luchtozoneerder.
Balen van die vreemde stekker.
Heb je iets van een winkel als de handyman in jouw buurt?
Hier bij mij heb je die wel en die verkoopt wel van die verlengde stekkerdingen voor die voltstekkers die er bij ons niet ingaan.
Ja dat snap ik dat je je benieuwd bent naar wat je voelt van het apparaat.
Ik voel helemaal niets erbij, behalve dat de geur onmiskenbaar is.
Althans wat ik voel, koppel ik niet aan de ozonlucht.
Ik probeer 3 uur erin te slapen.
Maar in mijn geval betekent dat dan in elk geval dat apparaat elke 40 minuten weer opnieuw aanzetten en dat dan iets meer dan 4 x: dus daar kom ik niet aan.
Wat ik vernam van mijn therapeut is dat in de ozon slapen effectiever is dan erin bivakkeren overdag.
Schijnbaar heb je dan ineens de dubbele tijd nodig.
Misschien omdat mensen in hun slaap dieper adem halen dan in waaktoestand?
Volgens mijn therapeut stopt de ozonlucht de veroudering.
Het is dan 5 maanden op en 5 maanden af dat je het ozonapparaat het beste gebruikt.
Ozon gaat overal doorheen.
Als je toevallig boven slaapt, gaat de ozon naar beneden.
Je kunt het apparaat het handigst ergens boven de 1m70 plaatsen.
Als beneden je slaapkamer een mand met fruit staat, dan wordt die ook gelijk meegenomen (het werkt dan antischimmel bijv., maar wat ik begrijp is het ook anti-pesticiden): de ozon gaat dus overal doorheen.
Ik heb zelf geen reactie volgens mij op de ozon nogmaals.
Mijn vriend die reageert er wel op met veel gekuch en slijmgedoe, maar die rookt ook nog steeds. dus ik denk dat dat het is bij hem: dat bij hem de ozon daarom nogal heftige reacties in zijn kno- en longgebied oproept.
Volgens mij therapeut moet je als je van geozoneerd water gebruik wil maken met het apparaat 10 minuten rekenen voor een liter.
Best zo koud mogelijk water: dan houdt het water de ozon het langst vast, want wat ik begrijp is dat de ozon ongeveer zowiezo na 20 minuten je water is uitgevlogen.
Wat ik me eigenlijk afvroeg: ik las dat iemand zelf nu de eigen water ozoneert met een pompje voor in een aquarium.
Zou dat pompje niet ook kunnen werken voor de lucht te ozoneren?
Zo´n pompje kost 12 euro in de dierenwinkel.
Scheelt een hoop getrut met de douane en/of dat je een kapot apparaat thuisgestuurd kan krijgen.