ozone generator

Ok Mike, duidelijk verhaal. Het voordeel zit er dus blijkbaar in dat de ozonator de al aanwezig zuurstof in huis makkelijker beschikbaar maakt voor het lichaam. Correct?

@vrysuyver

Wat is er mis met het kopen van een ozonator via Ebay? Andere stekker erop en gaan met die banaan. Voor 75-80 euro ben je klaar.

Ik heb hier een ozone generator staan die ik destijds bij Sota instruments heb gekocht.

Het is een 'WOZ3 ozone generator', deze wordt nu niet meer gemaakt blijkbaar. Die van mij is ook al zo'n 10 jaar oud maar is nog helemaal goed en nauwelijks gebruikt.

Ik doe er niets mee dus wie er een goed prijsje voor biedt mag hem hebben. Inclusief een dure "power adaptor' met 'voltage change' en 'polarity switch'. Deze heb ik er toen zelf bijgekocht.

Het is deze:

Dit is de woz4 maar de woz3 ziet er precies zo uit.

http://www.toolsforhealing.com/products/SOTA/Products/WaterOzonatorWOZ4.html

http://www.naturaltherapyinfo.com/protection/ozonator.htm

Codexx, ik gebruik mijn ozongenerator in ongeaarde stopcontacten. Werkt prima. Staat ook nergens de handleiding dat er een geaard stopcontact gebruikt moet worden. De originele Engelse stekker had wel 3 pennen waarvan 1 ongetwijfeld voor aarding.

Pike, heb je een idee wat je er voor wilt hebben? Want ik heb wel interesse.

Ik krijg ineens een idee. Zou je dat slangetje van het ozonapparaat niet op een of andere manier kunnen koppelen aan de douchekop/slang??

Of je koopt een goedkope doucheslang, klein gaatje er in maken waar het slangetje van de ozon precies in past en dan weer dichtmaken met een of andere waterdichte lijm?

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Zijn er handige mensen hier met goede ideeën? Of is het gevaarlijk, omdat het toch een elektrisch apparaat is?

Vroeger deed ik dat slangetje van de ozon altijd in bad. Echt heerlijk. Je hele huid wordt superglad en zacht. Zou toch mooi zijn als je met een goedkoop ozonapparaatje jezelf elke dag een zuurstofboost zou kunnen geven onder de douche 8)

@Elmo die bovenste heb ik trouwens je 1e link :)

Netjes geleverd btw.

Waar is dat balletje voor die je aan het slangetje kan bevestigen?

En als jullie je hand ervoor houden zowel met en zonder slangetje voelen jullie dan veel druk?

Bij mij is het matig, al ruik ik de geur wel vrij sterk als ik er met mijn neus dicht bij hang.

Gister stond de verwarming aan en merkte dat daardoor ik vrijwel geen Ozongeur in mijn slaapkamer rook, zal wel door de opstijgende warmte komen?

Mijne heeft btw ook een combinatie Ozon+Ion [Ionisatie] automatisch instelbaar met tijd per 2,4,6 en 8uur.

@Elmo

Beide zijn goed. Neem de goedkoopste en hou er rekening mee dat je de stekker moet veranderen.

@Janse

Goed idee. Als het slangetje lang genoeg is, dan kan je het apparaat veilig buiten de badkamer plaatsen. Maar er is wellicht wel een ander probleem en dat is de waterdruk. Heb je geen kans dat de waterdruk zo hoog is dat er water in het slagetje komt zo het apparaat is?

@Jordy

Afgaande op je bericht hebben wij hetzelfde apparaat. De druk is bij mij ook niet hoog, maar de geur van ozon ruik je goed. De ene keer reuk ik het veel sterker dan de andere keer. Waar dat aan ligt weet ik niet. Lijkt me goed te functioneren. Oja, en het balletje is een diffuser. Doordat deze poreus is, verspreid hij de ozon in water of een andere vloeistof waardoor een groter reactieoppervlak wordt gecreëerd.

@Jordy, als je dat balletje in een voetenbadje legt met wat Keltisch zeezout, dan heb je een heerlijk ontspannen bubbelbadje :D

@Jansen, heel leuk idee, maar ik denk ook dat je uit moet kijken dat het water niet terug loopt het apparaat in. Denk ook niet dat het kan, want hoe krijg je dat slangetje ertussen?

Die van mij maakt jammer genoeg ontzettend veel lawaai, waarvoor ik nog iets moet uitvinden.

@Jeevania

Vanwege het lawaai zet ik mijn apparaat pas aan als ik het huis uitga en weer uit als ik thuiskom. Een tweede apparaat staat in de ssaapkamer. Uurtje voor bedtijd even aanzetten en als ik ga slapen weer uit.

@Janse, het kan maar dan heb je of een sterkere luchtpomp nodig, die meer druk produceert dan wat er op de waterleiding staat,

of je moet gebruik maken van het Venturi-effect:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Venturi-effect

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspirator

@Moondust, ja zo doe ik het ook, maar zou het wel handig vinden als ik 'em ook aan kan zetten als ik thuis ben. Misschien iets er omheen bouwen van piepschuim of zoiets? Wat handdoeken erom dempt ook wel iets, maar niet voldoende. Die van mij klinkt alsof ik met een verbouwing bezig ben :lol:

Ja, die van mij ook. Inherent aan de techniek heb ik begrepen. Ik neem genoegen met opschoning door ozon als ik weg ben of slaap. Eerlijk gezegd zie ik ook niet zo in wat nu precies het voordeel is van ozon inademen.

Ozon inademen lijkt mij wel voordelen hebben als je bedenkt wat Ozon voor gezondheidsvoordelen heeft ook dus als je het inademt naast het feit dat het je kamer zuivert etc.

Bedankt voor de info Jeevania en Moondust.

Heb helaas geen bad, maar wie weet ooit voor de toekomst ;)

De Ozon zelf ruik ik inderdaad ook de ene keer minder dan de andere keer.

Verstopte neus? ;)

Moondust gebruik je ook de Inion optie?

Mij werd vertel door de verkoopster dat lang achter elkaar gebruiken niet aan te bevelen is, maar raadde het ook niet 100% af ofzo.

Vraag mij alleen af hoe die Inion truc werkt in deze machine hoor alleen een klein motorgeluidje draaien, maar waar het uitkomt of hoe dit werkt is mij een raadsel...

Wat mij wel opvalt als ik Ozon en Inion gebruik ik een bepaalde frisheid/zuiverheid ervaar in mijn kamer wat erg fijn is.

@Elmo duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen heb hem nog te kort daarvoor.

Werking Ozon-Inion bevalt mij wel ieder geval kwa belevenis ;)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan