ozone generator

ik keek gisteren een dvd van hulda clark en daar kwam iemand in voor die zei dat je gewoon een zuurstofpompje van een vissenwinkel kan gebruiken om te ozoneren.

Dank je Jp, :D heb je dat via de browser gekopieerd dan snap ik hoe het moet voortaan.

Dr. Mercola is fan van z'n eigen apparaat dat meerdere technieken toepast. Voor nog geen 55 euro inclusief verzenden ben je in het bezit van de hier al eerder besproken ozon-generator 600mg DIGITAL OZONE Eliminator Disinfector Purify O3. Is dat ook het apparaat dat Mike heeft? Zelf heb ik nog maar even mijn inmiddels al best oude Avi-Ion van het Hilversumse Aviterra uit de kast gehaald. Ik weet nog wel dat het ding het iets te goed deed: een zwarte vlek van zo'n veertig centimeter doorsnee op m'n witte muur nadat ik 'm in het stopcontact had gestopt, waarna het vuil in de lucht neerslaat (ook op de muur dus). Het apparaatje werkt met een naald die paars oplicht in de nacht en negatieve ionen spuit. Bij Charles Claessens zag ik op zijn metertje dat er 12.000 negatieve luchtionen in huis waren. Dus die 'de-ioniser' plug ik weer in, nu niet op een witte muur. Samen met de net bestelde ozon-generator ga ik misschien wel heel gezonde nachten tegemoet.

Als ik die prijs zie houdt het voor mij gelijk op. Ik wandel wel een stukje extra door het bos als ik biologisch opbeembare negatieve ionen wil. Lijkt me veel gezonder dan zo'n apparaat ooit voor elkaar zal krijgen

In de biologie is er een verhouding tussen negatief en positief geladen ionen. Alleen bij watervallen of in de branding of bij onweer met bliksem zijn deze verhoudingen anders. Maar we wonen niet in de branding of onder de waterval en het bliksemt maar heel af en toe. Dus het is in principe niet natuurlijk om in disbalans van ionenladingen te leven.

In de bouwbiologie is de natuur de referentie.

Dus inderdaad lijkt me een stukje wandelen in het bos gezonder en natuurlijker.

Ik heb sinds gisteren een ozonator/anionator in huis. Apart geurtje die ozon. Kan het eigenlijk nergens mee vergelijken. Apparaat maakt best een herrie. Als ie ozon maakt trilt de boel zelfs, bij alleen de productie van negatieve ionen is het geluid minder maar nog steeds hinderlijk. Ik zet het apparaat alleen 's nachts aan en in de slaapkamer een uurtje voordat ik ga slapen. Ik zie trouwens dat overal wordt afgeraden om ozon in te ademen. In de handleiding staat zelfs dat je even 30 minuten moet wachten na de ozonafgifte. Wat zijn de gedachten daarover van andere gebruikers hier? Nog tips?

Ga eind deze maand er ook 1 aanschaffen, alleen hoe werkt dat met het lucht gebeuren?

Komt het lucht uit het apparaat of moet je dit op een andere manier bewerkstelligen?

Verder wil ik dit in me slaapkamer doen en het apparaat op me venster zetten.

Kamer is maar 4 bij 3 ofzo, dus raam wel op een kiertje houden? of de deur aan de andere kant bij de gang wat openzetten?

Zonde als alle Ozon gelijk verdwijnt natuurlijk.

Wil de kamer verfrissen als ik aan het douche ben en dan uitzetten.

Kijken of het mijn slapen wat verbeterd.

Het Ozonapparaat aan tijdens het slapen vind ik nog een beetje een eng idee :)

Ben van plan deze aan te schaffen:

http://www.ebay.co.uk/itm/2in1-CYCL...sh-/320944120448?ssPageName=ADME:L:OC:NL:3160

De geur is idd apart niet snel ergens mee te vergelijken vind ik zelf.

Niet de verbrande lucht geur wat hier werd opgemerkt, althans mijn neuszintuigen nemen dat niet waar ;)

Ik gebruikte hem niet als ik het raam open heb. Ik heb het idee dat het dan geen effect heeft, de ozon gaat gelijk het raam uit. Scheelt wel dat ik onder een schuin dak slaap, onder het raam in een kleine kamer.

Waarom zou de ozon meteen het raam uitgaan?

Een scheet stink iets minder lang met het raam open, maar je ruikt het wel. :-)

Alexandra, voel je verschil met de ozon generator aan in de slaapkamer ? en waar gebruik je de generator nog meer voor ?

De eerste keer dat ik m na de zomer gebruikte kwam er wat slijm los. Verder merk ik er weinig tot niets van. Hij staat op mijn slaapkamer, verder doe ik er niets mee. Ik ga ervan uit dat ik dus extra zuurstof binnenkrijg in mijn gehele systeem. Hij draait gedurende de hele nacht.

Ik heb me nog steeds niet verdiept in het ozoneren van producten.

Heeft een ozongenerator zin dan als je gewoon altijd met open raam slaapt ?

Jordy, waarom kies je voor die ozon generator en niet b.v. deze http://www.ebay.co.uk/itm/OZONE-GEN...n_Hearing_Cooling_Air&hash=item4aab396d08

of deze http://www.ebay.co.uk/itm/600mg-OZO...n_Hearing_Cooling_Air&hash=item4aab398215

@Zonne,

Ik zei niet dat ik erin ging slapen, maar meer voordat ik ga slapen het aan wil zetten als ik toch aan het douche ben, zodat mijn kamer fris en fruitig is als ik in bed duik.

Wil namelijk weten of ik daardoor misschien beter slaap vrees valse hoop, maar we zullen het zien.

De reden dat ik die andere ga kopen is , omdat die meer functies heeft vooral als het gaat om de tijd instellen.

Niet dat die van jou niet goed zijn denk vrijwel hetzelfde alleen minder opties volgens mij, maar nog op mijn vraag terug te komen hoe werkt het lucht/air purifier functie gebeuren? snap dat nog steeds niet eigenlijk ben een leek wat dat betreft op dit gebied.

@Jp hahah ..ja wou ff weten of het dan niet nutteloos is het ding staat tenslotte pal voor me slaapkamerraampje.

Kan het dus beter dicht houden als het apparaat aanstaat en dan als ik klaar ben met douche weer op een kiertje als ik ga slapen :p

Heb alleen niet echt het idee dat het iets bijzonders doet als ik het zo lees in die topics over ozongenerators.

Quote:
Waarom zou de ozon meteen het raam uitgaan?

Een scheet stink iets minder lang met het raam open, maar je ruikt het wel.

Heel simpel. Die scheet is ontstaan a.g.v. anerobe rottingsprocessen. Het duurt dan dus langer voordat de zuurstof in de lucht deze kan opruimen. Ozon is al zuurstof en zal dus veel sneller vervliegen in een aerobe omgeving. Dit is de reden waarom de stinklucht van gier (drijfmest) ook zo lang blijft hangen. En het anaeroob injecteren van gier in de bodem helpt al helemaal niet!

Mike

Ok duidelijk Mike dus beter het raam dicht houden tijdens Ozoneren, alleen als je dit voor het eerst doet enigszins wat voorzichtigheid gebode?

Zoals ik al zei me slaapkamer is vrij klein en wordt het dan niet een onaangename Ozongaskamer? ;)

Ben benieuwd einde deze maand kan ik ermee experimenteren.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan