Palestina - Israël

Ik stuitte op tekst van Mahatma Gandhi uit 1938 over Joden in Palestina. 10 jaar voordat Israël werd opgericht dus.

Uit deze tekst:

The cry for the national home for the Jews does not make much appeal to me. The sanction for it is sought in the Bible and the tenacity with which the Jews have hankered after return to Palestine.

Why should they not, like other peoples of the earth, make that country their home where they are born and where they earn their livelihood? Palestine belongs to the Arabs in the same sense that England belongs to the English or France to the French. It is wrong and inhuman to impose the Jews on the Arabs. What is going on in Palestine today cannot be justified by any moral code of conduct. The mandates have no sanction but that of the last war. Surely it would be a crime against humanity to reduce the proud Arabs so that Palestine can be restored to the Jews partly or wholly as their national home. The nobler course would be to insist on a just treatment of the Jews wherever they are born and bred. The Jews born in France are French in precisely the same sense that Christians born in France are French.

If the Jews have no home but Palestine, will they relish the idea of being forced to leave the other parts of the world in which they are settled? Or do they want a double home where they can remain at will?

[...]

And now a word to the Jews in Palestine. I have no doubt that they are going about it in the wrong way. The Palestine of the Biblical conception is not a geographical tract. It is in their hearts. But if they must look to the Palestine of geography as their national home, it is wrong to enter it under the shadow of the British gun. A religious act cannot be performed with the aid of the bayonet or the bomb. They can settle in Palestine only by the goodwill of the Arabs. They should seek to convert the Arab heart.

http://www.countercurrents.org/pa-gandhi170903.htm

Als je religieuze redenen achterwege laat, dan zijn de Joden, onder dreiging van Nazi Duitsland, met hulp van Engeland gevlucht naar Palestina, waar ze door middel van geweld een eigen staat oprichtte (Israel). De Joden zijn immigranten in Palestina en houden vrijwel een compleet land bezet wat niet van hun is, waarbij ze de oorspronkelijke bewoners al bijna 70 jaar onderdrukken.

Stel je voor dat de immigranten die Europa nu overspoelen met geweld een land als Nederland zouden gaan bezetten en het een eigen naam geven en de Nederlanders onderdrukken. Lijkt me niet dat iemand daar voor is. Terwijl dit dus wel in Palestina is gebeurd en nog steeds voortduurt. Maar dat zien de pro-Israel aanhangers zoals Wilders niet. Ze zijn fel tegen immigranten in eigen land, maar de situatie in Palestina zien ze door de vingers.

Mark
 
Stel je voor dat de immigranten die Europa nu overspoelen met geweld een land als Nederland zouden gaan bezetten en het een eigen naam geven en de Nederlanders onderdrukken.

Duitsland is al hard op weg om 'Germanistan' te worden. Zweden idem dito. En nu de EU-deal met Turkije over visavrij reizen voor de Turken op losse schroeven ligt, dreigen er nog enkele miljoenen bij te gaan komen:

http://sputniknews.com/europe/20160827/1044702076/erdogan-migrants-refugees-european-union.html

Mike
 
Het zal niemand ontgaan zijn dat Netanyahu op het ogenblik in Nederland is. Hij wordt feestelijk onthaald door Rutte, de koning en de rest. Rutte schijnt wel geroepen te hebben dat illegale nederzettingen moeten worden afgebroken. Maar zonder echte sancties legt Israel dat weer gewoon naast zich neer.

Netanyahu is een wolf in schaapskleren. Altijd weer dezelfde hasbara praatjes.

Hier nog maar eens de privé video op bezoek bij kolonisten in 2001 waarbij hij z'n ware gezicht laat zien: (op CC knop drukken om Engelse ondertitels te zien)



Even wat citaten eruit geplukt:

Over de Palestijnen: "We have to hit them hard. Not just one hit, but many painful, so that the price will be unbearable.A total assault on the Palestian Authority. To bring them to a state of panic that everything is collapsing"

Over Amerika: "America is a thing that can be easily moved in the right direction. They will not bother us"

Wat betreft het Oslo akkoord zie je hoe hij de voorwaarden zo gefrustreerd heeft, dat hij wist dat de Palestijnen nooit akkoord zouden gaan met het voorstel van Israel. Zie het filmpje vanaf 2 min 24.

Maar naar buiten toe wil hij toch zo graag vrede met de Palestijnen. En hele volksstammen geloven hem.

Zum kotsen...

Mark
 
Walgelijk, maar dat zijn Rutte en het nazi-huis ook. Ik heb grote moeite om over te brengen wat voor een lui dit zijn. Dit filmpje kan wel weer wat helpen.

Toch als ik over Israelieten, zionisten begin, zie ik toch dat veel mensen een antipathie tegen deze lui koesteren.

Het schudden van handen waar bloed aan kleeft, maakt jouw handen ook vies:
http://dutchturks.nl/dutch-mp-kuzu-refuses-to-shake-hands-with-israeli-pm-netanyahu/

Joost
 
Ik had er al over gehoord ja, dat Kuzu z'n hand niet wou schudden.
Op social media ontplofte het meteen.

Niet dat ik die Kuzu nou zo hoog heb zitten, helemaal niet zelfs, maar dit was wel een goeie actie. Zou Kuzu ook de hand weigeren van Erdogan?

Mark
 
Van Agt twitterde (jawel, de oude baas twittert!) nog een lijstje met uitspraken van Netanyahu, waaronder de uitspraken uit het filmpje wat ik hierboven had gepost.

https://rightsforum.org/achtergronden/netanyahu-bezoekt-nederland

Mark
 
Wel een interessante ontwikkeling om te zien hoe eerst twee Turkse PvdA-leden uit de partij worden gezet en recentelijk een Turks lid van Groen Links i.v.m. hun steun voor Erdogan en zijn AK-partij. Het moslimgeknuffel begint zich nu tegen links te keren!

Mike
 
Nu dreigementen van een Israëlische minister aan het adres van Groot Brittannië over BDS. De boycot lijkt dus te werken.

https://www.rt.com/uk/358543-israel-palestine-boycott-erdan/

Een oud-analyst van de/een Israëlische inlichtingendienst vergelijkt de anti-BDS acties van Israel met militaire operaties:

Writing for the daily Maariv last weekend, Melman said Erdan’s ministry is leading “defamation campaigns, harassment and threats to the lives of activists” in a way more similar to “black ops” or “special operations” than an intelligence-handling ministry.

Voltaire kan weer uit de kast gehaald worden.

iu


Mark

 
Ik blijf dit een goed filmpje vinden over een Joodse professor die het helemaal gehad heeft na een huilverhaal van een Joodse (Zionistische) studente die het kwetsend vond dat hij tijdens zijn lezing sommige Joden nazi's noemde. En maar janken...

Let wel: deze Joodse professor heeft zelf z'n ouders en familieleden verloren gedurende WWII, maar hij walgt van het feit dat Israel de Holocaust als excuus gebruikt om dagelijks de Palestijnen als voetveeg te behandelen.

https://www.facebook.com/747419318721729/videos/785750618221932/

Mark
 
Ik had het artikel net gelezen. Het zijn ook wel kenmerken van een psychopaat: uit op eigen gewin ten koste van alles en iedereen.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.238
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan