Palestina - Israël

Ik had eerder al aangekondigd dat vanavond Dyab Abou Jahjah te gast is bij Zomergasten. Ik weet niet wat hij gaat zeggen en laten zien, maar het KAN een memorabele tv-avond worden.

Er is in ieder geval veel ophef over. Een Joodse organisatie wilde de uitzending zelfs verbieden. Vrijheid van meningsuiting? Niet voor iedereen kennelijk.

Het begint om 20.15 uur op NPO2.

Mark
 
Acteur en zanger John Altman droeg een speldje met de vlag van Palestina tijdens een TV-show wat voor ophef zorgde waarbij een aantal Zionisten, onder andere op sociale media, hun afschuw uitspraken. En daar werd vooral de aandacht op gericht in een artikel van de Daily Express.

http://www.docjazz.com/john-altman-palestine-badge/

Gelukkig bleek uit een peiling van diezelfde Daily Express dat (tot nu toe) 87% vindt dat hij het recht had om dat speldje te dragen. Duh!

Go John Altman!

Zionisten zijn zo bang dat er ook maar iets van kritiek komt op Israel, dat ze meteen in de aanval schieten. Hetzelfde was aan de hand met die uitzending van Zomergasten die sommigen probeerden te verbieden.

Mark
 
De 'water-apartheid' in de West Banki duurt voort:

https://electronicintifada.net/blogs/charlotte-silver/israels-hydro-apartheid-keeps-west-bank-thirsty?utm_source=EI+readers&utm_campaign=7a00adb6f4-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_e802a7602d-7a00adb6f4-290660781

Water is een BASISMENSENRECHT!

Mike
 
Inmiddels heb ik de opgenomen uitzending van Zomergasten met als gast Dyab Abou Jahjah volledig gezien. Dank uiteraard aan 100%leven voor de tip, maar op 3 julk schreef ik al:



De arabische zender Al Jazeera is fantastisch als het gaat om kritische info over Israel, maar zwijgt in alle talen over de wandaden van de crypto-joden van Turkije en Saudi-Arabie. War ik zo over deze persoon lees komt wel overeen met deze selectieve blik.

Dat is ook wat ik heb teruggezien in de uitzending. In zijn kritiek op Israel is hij briljant en uiterst scherp, zo scherp dat interviewer Thomas Erdbrink meende hem voortdurend te moeten onderbreken en tegenspreken, omdat hij joodse vrienden heeft die kennelijk geen onderscheid zien tussen jodendom en zionisme en zionisme derhalve niet als een racistisch ideologie zien. Interessant om te zien dat Erdbrink hamert op journalistieke 'objectiviteit', maar 'na ja!' roept als hij op basis van argumenten onder de tafel wordt gedrukt door zijn gast.

Tot zover lof voor Abu Jahjah. Maar hij is een stuk minder kritisch als het gaat om de moslimgeemeenschap. Zijn visie staat bol van links elitair denken: machtshebbers zijn dom, het is OK om onschuldige mensen op te offeren in een revolutionaire vrijheidsstrijd, moslims worden altijd gediscrimineerd, hij is voor vrouwenrechten en homorechten en bovenal voor 'diversiteit'.

Vooral dat laatste is stuitend naief. Volgens hem zijn bewoners van westerse steden die vertrekken omdat ze zich een minderheid voelen (en ook zijn!) als gevolg van de door hem zo geprezen 'diversiteit' allemaal 'nare mensen' en 'racisten'. Hij gaat volledig voorbij aan het 'stamgevoel' en het daarbij horende identiteitsgevoel van een land, volk of cultuur dat de mensheid altijd heeft gekend en in zijn kosmopolische, progressieve wereldbeeld moet opgeven, omdat we op moeten gaan in een grote 'regenboog'. Het is volkomen OK als een allochtone meerderheid de dienst gaat uitmaken en een autochtone minderheid het onderspit delft.

Brussel is wat dat betreft zijn voorbeeldstad. Dat project 'moet lukken' is zijn wensdroom, waar hij heilig in gelooft. Dat diezelfde tolerantie jegens allochtonen waar hij toe oproept lang niet altijd op een even zo respectvolle wijze wordt beantwoord door allochtonen en dat dit zich ook kan uiten in crimineel gedrag (waaronder vrouwenverkachting), daarover rept hij met geen woord. Het is het bekende linkse intellectuele progressiviteitssprookje, dat totaal geen raakvlak met de harde werkelijkheid vertoont.

Wat wel goed was, was zijn opmerking dat hij graag in debat gaat met critici over de inhoud van zijn boodschap, maar helaas maar al te vaak meemaakt dat de kritiek op zijn persoon gericht is. 'Character assassination' heet dat en in mijn laatste paar posts in de LGBTQ-topic wijs ik hier ook op. Ook ik word als boodschapper vaker aangevallen dan dat er inhoudelijk wordt ingegaan op de boodschap die ik verkondig, de discussie wordt handig afgeleid van de inhoud naar de persoon.

Al met al bleef het echte vuur uit. Misschien was het een vooropgezet plan van Erdbrink om de angel eruit te trekken door Abu Jahjah zoveel te onderbreken en tegen te spreken en hem zo uit zijn verhaal proberen te halen. Het was indrukwekkend om te zien hoe weinig Abu Jahjah hiervan onder de indruk was en hoe hij zijn rust wist te bewaren. Helaas is zijn visie echter te eenzijdig en blijft de wens bij hem de vader van de (progressieve) gedachte.

Mike
 
Ik had hetzelfde gevoel na de Zomergasten uitzending. Sterk wat betreft het tonen van de gevaren van Zionisme. Echter wil hij dat de nationale identiteit opgeheven wordt en overgaat in een globale identiteit. Laat dat nou ook net het doel zijn van de elite (NWO)...

De presentator kwam op mij vaak gehaast en geïrriteerd over en onderbrak de gast om de haverklap. Als je niet geïnteresserd bent in wat de gast te vertellen heeft, moet je hem niet uitnodigen.

Mark
 
Gelukkig hebben we nu beelden kunnen zien van de Nakba, de uitdrijving van 750.000 Palestijnen, die helemaal niet 'vrijwillig weggingen', maar de woestijn in vluchtten, uit angst om te worden vermoord. Dit is belangrijk omdat het laat zien dat de mythe van 'een land zonder volk voor een volk zonder land' een historische leugen is en dat Israel vanaf het prille begin een criminele bezettingsstaat is die er nooit had moeten komen.

Jammer dat Abu Jahjah zo snel voorbij ging aan de absurde term 'antisemitisme'. Supersnel legde hij uit dat het gaat om Poolse Ashkenazi-joden die helemaal geen semitische achtergrond hebben. Hij had dit verder uit kunnen diepen en ook kunnen uitleggen dat het helemaal geen joden zijn, maar bekeerlingen. Dat is een gemiste kans en daarmee had hij Thomas Erdbrink vrijwel meteen in het programma schaakmat kunnen zetten. Erdbrink joeg hem echter op en dus meende hij te snel zijn punt te moeten maken. Hoeveel mensen hebben dit meegekregen? Hoeveel mensen weten wat Ashkenazi-joden zijn?

De naiviteit van Abu Jahjah kwam ook aan het licht toen hij vertelde hoe hij aanvankelijk reageerde op de aanvallen van 9/11 en wat hij naderhand te weten is gekomen. Allereerst trok hij deze 'terroristische aanval' helemaal niet in twijfel. Het zou mooi zijn geweest als hij in de loop der jaren ook op dat gebied tot andere inzichten was gekomen (dan had hij ook hier de hand van Israel in ontdekt), maar tot op de dag van vandaag gelooft hij in het officiele verhaal (de werkelijke complottheorie) dat moslims dit zouden hebben gedaan als wraakactie. Hij was destijds in juichstemming over die wraakactie en kwam pas later tot het besef dat dit een golf van extremistische moslimterreur in werking heeft gezet die in tegenspraak is met het constructieve activisme waar hij voor staat.

Zo zal hij uiteindelijk ook tot de conclusie komen dat de multiculturele 'regenboog' die hij voorstaat eveneens tegen de door hem zo gekoesterde kritische democratie in is gegaan. En opnieuw zal blijken dat extremistische moslims die geen enkel respect hebben voor inspraak en samenspraak anderen hun wil opleggen, desnoods op straffe van de dood. Keer op keer komt Abu Jahjah van een koude kermis thuis, net zo lang tot hij leert dat het zionistische probleem niet begint of eiindigt bij Israel, maar achter ALLE vormen van extremisme, zowel religieus als areligieus, zit en dat de globale identiteit onderdeel uitmaakt van dezelfde snode zionistische plannen.

Thomas Erdbrink heeft geen enkele TV-ervaring en woont en werkt in Iran als correspondent van de New York Times, een zionistische krant die je net zo goed Jew York Times kunt noemen:

http://mondoweiss.net/2016/08/determined-marginalize-zionism/

Erdbrink en Abu Jahjah hebben meer met elkaar gemeen dan ze denken, de overeenkomst is hun goedgelovigheid om uit te gaan van de officiele geschiedschrijving en journalistiek. Erdbrink weet niet hoe hij overtuigend in een camera moet kijken en hij is een beetje een betweter die alleen maar de pretentie van 'objectiviteit' ophoudt. Al met al vielen de gesprekken me tegen, maar de fragmenten vond ik wel zeer goed gekozen!

Mike
 
Het is inderdaad al heel wat dat er op de Nederlandse TV beelden zijn getoond die de ware geschiedenis tonen van het ontstaan van Israël, inclusief de Nakba. Het viel mij ook op dat Abou Jahjah op andere gebieden de achterliggende agenda's niet doorziet.

Het zal ook wel met de onervarenheid van de presentator te maken hebben gehad dat het gesprek niet soepel verliep in combinatie met z'n vooringenomenheid.

Mark
 
Australische documentaire Stone Cold Justice laat zien hoe Israël met Palestijnse kinderen omgaat. Niet alleen worden ze getreiterd, bedreigd en gemarteld, maar ze worden ook gevangen genomen om informatie los te krijgen.

https://vimeo.com/86575949

Mark
 
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/10...n-nederland-ernstig-bedreigd-3652110-a1515667


Hier een interview met haar op Radio 1:
http://www.nporadio1.nl/sportzomer-2016/onderwerpen/369756-nada-kiswanson-met-de-dood-bedreigd

Er werden en worden moderne methodes gebruikt om haar op te sporen via telefoon, zelfs als ze een pre-paid telefoon neemt wat niet aan haar naam en adres is gekoppeld, weten ze haar via no-time te bereiken. Ook haar familie in Zweden wordt gevonden en telefonisch bedreigd. Bloemen worden bezorgd met bedreiging op briefje erbij en het is niet te traceren wie die bloemen heeft gekocht en laten bezorgen.

Als dit niet het werk van Mossad is, weet ik het ook niet meer.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.235
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan