Palestina - Israël

Nog altijd geen reactie op mijn lange X post. Daarom plaats ik hem hier voor de derde keer. Inmiddels vandaag een vervolgpost geschteven, deze plaats ik hieronder ook.





Mike
 
Nog altijd geen reactie op mijn lange X post. Daarom plaats ik hem hier voor de derde keer. Inmiddels vandaag een vervolgpost geschteven, deze plaats ik hieronder ook.





Mike

De twitter (google) vertaling:


Tot voor kort geloofde ik dat Israël de aanslagen van 7 oktober had toegestaan. Dat komt omdat ik geloofde in de zorgvuldig opgebouwde mythe dat de Mossad misschien wel de meest geavanceerde inlichtingendienst ter wereld is en dat, omgekeerd, het Palestijnse verzet uiterst primitief is.

Ik had het niet méér mis kunnen hebben. Wat de afgelopen vier maanden hebben aangetoond, is dat ondanks het militaire en inlichtingenvoordeel dat Israël heeft ten opzichte van zijn vijanden, Israëls hoogmoed in feite zijn grootste vijand is. We weten dat de Mossad en de IDF minstens een jaar voordat ze plaatsvonden op de hoogte waren van de voorbereidingen van Hamas voor de aanslagen van 10/7, maar toch arrogant genoeg waren om te geloven dat ze superieur waren en dat Hamas gewoon 'primitief' was en geen echte bedreiging vormde.

Het echte gevaar in het Israëlische denken is dat ze zelfgenoegzaam werden en te veel vertrouwden op technologie in plaats van op daadwerkelijke militaire strategie en data-analyse door door de strijd geharde militaire en inlichtingenveteranen. Aan de andere kant werd Hamas (en ook Hezbollah) steeds vindingrijker met behulp van de schaarse middelen die ze hadden en verbeterde ze zelfs hun technologische uitrusting en vaardigheden door het reverse-engineeren van buitgemaakt wapentuig van de Israëli's.

De manier waarop de IDF haar lucht- en grondoffensief in de Gazastrook heeft uitgevoerd, getuigt van hun ongelooflijke hoogmoed en, eerlijk gezegd, domheid. Omdat ze dachten dat ze Hamas gemakkelijk konden verslaan met hun militaire macht, vernietigden ze lukraak huizen, scholen, ziekenhuizen en andere infrastructuur, waardoor wat nu negen van de tien inwoners van Gaza zijn, ontheemd raakten en hen dakloos achterlieten. Als hun militaire doel genocide en etnische zuivering was, dan is dit tot nu toe een zeer effectieve strategie geweest.

Maar onthoud wat Netanyahu en zijn oorlogskabinet het Israëlische volk en de rest van de wereld vertelden: het militaire doel is Hamas te vernietigen en de gijzelaars terug te sturen. Tot nu toe zijn geen van deze twee doelstellingen bereikt. In feite heeft de moedwillige vernietiging door de IDF vanuit de lucht geen invloed gehad op de ondergrondse tunnels van waaruit Hamas opereert, en het puin en de ruïnes die de IDF heeft achtergelaten dienen slechts als een ideaal terrein van waaruit Hamas-strijders Israëlische sluipschutters, tanks, bulldozers, en zelfs drones.

Vanuit militair oogpunt heeft het geen zin om gebouwen semi-intact te laten. Video's van strijders van de Qassam Brigade laten zien hoe ze de vijand van bovenaf aanvallen in gebombardeerde gebouwen, terwijl IDF-voertuigen op de grond naar hen zoeken. Het enorme tunnelnetwerk is een ingewikkeld spinnenweb dat Qassam-strijders in staat stelt de IDF van dichtbij vanuit onverwachte hoeken aan te vallen, maar de domme Israëli's denken dat ze met succes tunnels kunnen sluiten door Palestijnse begraafplaatsen te ontheiligen en vervolgens trots een of twee uitgangsgaten te laten zien. Hun arrogantie is werkelijk buiten de hitlijsten.

Hamas herschrijft de tactieken van de guerrillaoorlog. Nooit eerder hebben we een guerrillaleger zo vindingrijk gezien tegen een modern modern leger dat te lang op zijn lauweren heeft gerust met behulp van reservisten en dienstplichtigen zonder echte oorlogservaring. Kijk maar eens naar de video's van enkele Hamas-strijders die explosieven op of onder Israëlische tanks plaatsen met een tankbemanning die gemakkelijk groter is dan die ene jager, maar toch in hun tank blijft terwijl ze er net uit konden komen en de vijandelijke soldaat konden sturen. Ze zijn niet alleen arrogant maar ook laf, terwijl Hamas-strijders extreme moed tonen.

Ondertussen hebben Netanyahu en zijn volk geen echte overwinningen geboekt en geen gijzelaars om voor op te treden, en het Israëlische volk begint er genoeg van te krijgen. Dit is een gemilitariseerde samenleving en de enorme verliezen die de IDF heeft geleden, kunnen niet langer verborgen worden gehouden voor het grote publiek. De wereld is getuige van de genocide en etnische zuivering van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen en komt ook in opstand tegen de zionisten. En het enige wat ze kunnen doen is verdubbelen en zelfs verdrievoudigen down.

Ja, ze zijn echt zo arrogant en dom en het zal hun ondergang zijn. Trots vóór de val: ze hebben niemand anders de schuld dan zichzelf.

Zoals ik al eerder had gezegd, was mijn persoonlijke vooroordeel dat Hamas een zeer primitieve strijdmacht was tegen een hightech Israëlisch leger dat onmogelijk te verslaan was. Het bleek precies andersom, zoals onderstaande video van The Electronic Intifada laat zien.

Dit was GEEN brutale, ongecoördineerde aanval van Hamas. Het was een goed geplande militaire operatie met als doel de commandostructuur in Gaza te ontmantelen, wat ze met succes hebben gedaan.

De Israëlische regering moet hebben geweten dat Hamas op het punt stond deze militaire operatie te beginnen. Er zijn drie ernstige aanwijzingen die mij tot deze conclusie brengen:

1. Het grenshek stond open. In het rapport van EI wordt niet vermeld dat Hamas-soldaten op de een of andere manier het hek kunnen openen. Ook het feit dat zij deltavliegers gebruikten geeft aan dat zij van plan waren over het hek te vliegen en niet over de grens te lopen. Het is mogelijk dat nadat de Hamas-strijder met succes het Israëlische hoofdkwartier had ingenomen, ze de poorten konden openen, maar dat weet ik niet zeker.

2. De Israëli's verplaatsten de locatie van het Nova rave-festival als een soort barrière tussen de grens met Gaza en hun hoofdkwartier en verlengden deze met één dag (kun je 'menselijke schilden' zeggen?). IMO hebben de autoriteiten de aard van de Hamas-operatie net zo onderschat als ik. In hun gedachten was Hamas erop uit om zoveel mogelijk Israëlische burgers te doden, een dodental dat Israël nodig had om Israëls 'Eindoplossing' voor Gaza te rechtvaardigen, die zij al jaren van plan waren. Israël had een hedendaagse ‘holocaust’ nodig om er zelf een te kunnen plegen.

3. De Israëlische veiligheidstroepen (zowel het leger als de politie) werden vanwege het vakantieweekend met verlof gestuurd, in plaats van in hoge staat van paraatheid te worden gebracht vanwege een op handen zijnde aanval.

De waarheid is dat de Hamas-operatie zeer methodisch en zeer zorgvuldig werd uitgevoerd, waarbij ervoor werd gezorgd onschuldige levens te sparen in plaats van ze te nemen. De Israëlische communicatie was die zaterdag vrijwel de hele dag door Hamas uitgeschakeld, waardoor ze vrij waren om te doen wat ze wilden. Geen verkrachtingen, geen onthoofdingen, geen verbrandingen, gewoon vooruit, vooruit, vooruit. Sommige gebieden waren zelfs enkele dagen in handen van Hamas.

De arrogante Israëlische autoriteiten hadden op geen enkele manier een dergelijke geavanceerde operatie als deze verwacht. Ze reageerden in blinde paniek met hun tanks en helikopters, waarbij ze zonder onderscheid moorden. En nog steeds handhaven zij het beeld van Hamas als een 'primitieve' strijdmacht, in plaats van als een formidabele verzetsmacht. Ze kunnen er niets aan doen, hun overmoed en flagrant racisme weerhouden hen ervan hen op een andere manier te zien. Bemoei je nooit met een vijand wanneer deze bezig is zichzelf te vernietigen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.150
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan