Paradogma stelt zich voor

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@ naief:

Maar het moet niet verlammend werken en dat doet het af en toe wel.

Al is het natuurlijk mijn eigen schuld dat ik regelmatig als de mythische Atlas rondloop.

@ San:

"Ik ben toch geen Turk?" ;-)

@ Pike:

Het begon vanuit interesse. Ik heb een paar jaar op de mailinglijst van Brasscheck TV gestaan en zij kwamen vaak aanzetten met video's van de Vegan Society (o.i.d.).

Daar zag ik lezingen zoals Sugar: The Bitter Truth en na verdere graafwerkzaamheden begon ik steeds meer de link tussen voeding en de stand van de samenleving in te zien.

Daarnaast heb ik zelf ook wat klachten. Lichamelijk uit zich dat in pijnlijke gewrichten (heb vanavond voor het eerst de tomaten laten liggen in de salade ;-)) en wat vlekjes (pityriasis versicolor, een mildere vorm van psoriasis). Dit laatste heb ik de winter van 2011/2012 tijdelijk kunnen laten verdwijnen toen ik een raw food dieet (+ eieren en eens in de week een broodje kebab, had honger!) volgde. Ik vermoed dat, door het laten staan van granen, maar ook gepasteuriseerde zuivel, de schimmel verdween.

Helaas heb ik ook wat psychische klachten. Niets ernstigs zeg ik er altijd maar bij (ik ben allesbehalve een gevaar voor de samenleving, zij het des te meer voor de status quo), maar ik merk dat ik weinig plezier uit het leven haal en vaak angstig ben. Onlangs heb ik twee lezingen van Campbell-McBride bekeken en het lijkt wat 'GAPSig'.

Maar dat is niet meer dan een vermoeden.

Tenslotte lijkt het er op dat ik een maagzuurtekort heb (vertoon in elk geval de symptomen) en denk ik dat mijn bijnieren ook wel eens wat rust kunnen gebruiken.

Dat is al met al toch best veel...

@ Food en Mood:

Ja, best maf... En eigenlijk is het nog erger: de grootouders van mijn generatie (jouw ouders) zijn ook al flink de mist in gegaan, zij het vooral na het baren van hun kinderen. Die zijn ook volledig overgegaan op de low-fat toer. En een overgewicht dat ze tegenwoordig hebben! Ik zie met regelmaat fietsende ouderen en, nou ja, 't is niet om over naar huis te schrijven. Ook in mijn familie hoor: opa aan de pacemaker en oma is hard op weg volkomen dement te worden.

@ allen: dank voor het warme welkom!

 
Paradogma, je hebt helemaal gelijk als je zegt:
Quote:
de grootouders van mijn generatie (jouw ouders) zijn ook al flink de mist in gegaan, zij het vooral na het baren van hun kinderen. Die zijn ook volledig overgegaan op de low-fat toer


Quote:
opa aan de pacemaker en oma is hard op weg volkomen dement te worden.



Klopt als een bus, toen is het eigenlijk begonnen.Mijn moeder is ook op weg volkomen dement te worden.

Ik hoop maar dat wij nog een kans krijgen en het tij kunnen doen keren.

 
Dan nog even dit:

Het is fantastisch om op een forum te zijn waar, naast informatie en uitwisseling van ideeën over voeding, ook kennis is op het gebied van "TPTB".

Ik had eerder al het idee dat deze twee elementen veelal dezelfde mensen aantrekken (waar bijvoorbeeld de Raw Food gemeenschap veel meer New-Age lijkt te zijn), maar het is fijn om hier een bevestiging in te zien.

- Lennart

 
Oh die dus! Daar had ik het vanmorgen nog over met mn zwager. Zo jammer dat hij dan zo tegen me in gaat...

Verder ben ik gehersenspoelt en ik zeg dat hij dat juist is :P

 
Dank PuurNatuur!

En dat herken ik.

Altijd maar dat "je bent paranoïde, niet goed snik, etc..."

Wat ik ook zo 'mooi' vind: die psychologische onderzoeken waarin een link wordt gelegd tussen mensen met psychische klachten en de gedachten van diezelfde mensen over de machtshebbers, ergo: alleen mensen die niet in orde zijn, denken dat er complotten zijn. Dit ondanks het feit dat er al ontelbaar veel complotten boven water zijn gekomen en je bovendien de stelling kunt omdraaien: zie cognitieve dissonantie.

Die laatste is altijd leuk om in te zetten tegen mensen die denken dat de machtshebbers het beste met ons voor hebben.

Overigens gebruik ik nu bewust het woord machtshebbers omdat ik elite misplaatst vind. Elite komt namelijk van avant garde en die parasieten zijn alles behalve vooruitstrevend.

 
En zo zie je maar weer dat ik nog een hoop te leren heb.

Dacht dat ik degene die me dat vertelde, kon vertrouwen als het op kennis aankwam.

Even opgezocht en ik moet je gelijk geven.

 
Omdat er al zoveel topics zijn doe ik het maar hier:

zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven, heb ik last van een lichaam dat enigszins vastzit. Mijn schouders heb ik het meeste last van, maar ook bijvoorbeeld m'n knieën (ik kan niet langer dan een uur in de auto zitten zonder daar pijn te krijgen).

Vorig jaar had ik het (weer) eens met m'n moeder over deze klachten (was namelijk, vanaf m'n puberteit, altijd al een probleem). Zij zei dat ze dit vroeger ook had, de pijn in de schouders dan. Het hield bij haar 'spontaan' op toen ze 26 was. Maar ik heb er nog steeds last van op m'n 27e en heb ook niet het idee dat het zomaar zal weggaan.

M'n moeder dacht aan TOS. Als ik het zo bekijk (de symptomen) dan vallen mijn klachten onder Neurogeen TOS.

Dit begon dus in m'n (vroege) puberteit. Ik bewoog ontzettend veel in die tijd, zoals kinderen/pubers horen te doen (spel/sport). Dus geen urenlange computersessies zoals ze nu vaak doen. Ik zeg dit, omdat de oorzaak soms wordt gezocht in bepaalde houdingen, zie linkje. Ik dartte ook veel in die tijd, maar als dat het zou zijn, zou ik, als rechtshandige, alleen last moeten hebben van de rechterschouder.

Kortom, ik weet het niet! Ben al diverse keren naar een fysio geweest hiervoor. Die ging dan met zo'n ultrasound apparaatje en gel los op m'n schouders en gaf me (fitness-)oefeningen mee. Maar het helpt allemaal niet en ben het eigenlijk meer dan zat!

Ik las hier ook over nachtschades, en dat zij neurotoxines bevatten. Dus die heb ik, sinds het omschakelen van mijn voedingspatroon zo'n zes weken terug, van het menu geschrapt.

Weet iemand hier nog iets wat zou kunnen helpen?

 
Van de link: "Soms krachtverlies wanneer de armen boven schouderhoogte geheven wordt"

Dat is dan een understatement. Maar geeft het wel precies weer zoals ik het voel.

't Is dan net of ik een oud omaatje ben!

 
lever- en galreiniging. Pijn tussen schouders staat volgens mij in het boek van Moritz beschreven.

 
Even TOS ge-Googled en het blijkt een verzamelnaam te zijn voor beknelde zenuwen. Heb je wel eens onderzocht of het niet onbewuste stress (en dus spier- en zenuwspannning) is die jou parten speelt? Bij je moeder heild het 'spontaan' op toen ze 26 was. Wat gebeurde er op dat moment in haar leven? Was het iets waardoor ze ontspande en lichter werd? Dit is de moeite waard om te onderzoeken!

Mike

 
Quote:
Soms krachtverlies wanneer de armen boven schouderhoogte geheven wordt"



dit had mijn man ook heel erg aan 1 kant vooral.

Na een hele zware korte krachtsinspanning had hij zoveel pijn aan die schouder dat hij wenste dat zijn hele arm eraf was.

Ik zocht op internet en vond dat het een week veel pijn zou doen en daarna beter zou worden als dat het was. Dat klopte dus ook. Calcificatieopslag in de gewrichten en dat "brak" als het ware los tijdens de krachtsinspanning. De helse pijn werd veroorzaakt door het kalk wat moest worden opgelost in de weefsels, zoiets 8O

 
Dank voor de snelle reacties.

Die lever- en galreiniging heb ik sowieso al op het programma staan, voor als ik terugkom uit de VS (ga ik over negen dagen heen; en denk niet dat ik daar steeds gezond kan eten, dus leek het me handig om er even mee te wachten). Het boek zelf ken ik helaas nog niet.

Ik snap je punt, Mike. Dit is inderdaad een issue voor mij.

Maar toen (rond mijn 13e) al?

Dat laatste ga ik haar zeker navragen!

 
Quote:
Ik snap je punt, Mike. Dit is inderdaad een issue voor mij.

Maar toen (rond mijn 13e) al?


Ja, kan zelfs aangeboren zijn. Je moeder had het ook en kan dus veel stress hebben gehad tijdens de zwangerschap. Ook iets om na te vragen bij haar!

Mike

 
@ Marijan:
Quote:
Ik zocht op internet en vond dat het een week veel pijn zou doen en daarna beter zou worden als dat het was. Dat klopte dus ook. Calcificatieopslag in de gewrichten en dat "brak" als het ware los tijdens de krachtsinspanning.


Dat herken ik wel. Ik heb echter ook nu last. Altijd eigenlijk. Of ik recent me nog bovenmatig heb ingespannen of niet.

Daarom dacht ik ook aan een soort van ontsteking.

 
Was mijn stress maar pas op mijn 13e begonnen! Ik ben ervan overtuigd dat de spanningen in ons gezin mij als baby/klein kind al onbewuste stress opleverde.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan