pcos dieet

Ik eet al zo een anderhalf jaar nu zonder suiker, geen gluten, weinig koolhydraten, heb ook al een keer leverreiniging gedaan, moet binnenkort de tweede doen, maar voel me gewoon nog steeds niet goed,ontzettend moe en depri, ik word heel verdrietig van haaruitval dus ben ontzettend serieus bezig met mijn voeding, afgelopen weken ook veel bottenbouillon gegeten, maar ook weer een vette uitbraak van acne, vreselijk gewoon,

 
Debje-b,

Ik krijg regelmatig een nieuwsbrief van een site waarin veel wordt geschreven over oestrogeen dominantie en alle klachten die daaruit voorkomen. Ik zal het stukje hieronder zetten. Het is in het Engels, als je wil kan ik het ook met de vertaalknop in het Nederlands

hieronder zetten. Het vertaalwerk is alles behalve optimaal, maar de essentie is duidelijk.

CV writes...

"Hello, I'm 29 years old. I'm suffering from PCOS. I've been

taking the pill Diane for 6 years but the microcysts didn't go away

from my ovaries. I'd like to stop taking the pill but I'm afraid

that the problems that I had before I started taking the Diane will

appear again (such as amennorea, acne, hirsutism). I'd like to know

If the Natpro can help me, how much is shipping cost for my country.

Thanks, kind regards, C"

My reply...

"Dear C, Many thanks for your email. We have helped many women

with PCO, as progesterone helps both breast and ovarian cysts to be

re-absorbed into the body, whereas estrogen causes them to grow.

Two of the main symptoms of PCO are insulin resistance and high

androgens, so most doctors when confronted with PCO either give

their patients the Pill or put them on the diabetes drug Metformin.

The Pill to suppress the androgens and the Metformin to correct the

insulin resistance, but neither of them addresses the cause.

The Pill contains a synthetic version of progesterone (know as

"progestin"), which often has major side affects, one of them is to

cause depression by lowering your own natural progesterone level.

This can then cause estrogen dominance symptoms.

Have you had your progesterone level checked? And have you had a

homocysteine and d-Chiro-inositol blood test? All of these should

have been done as they all have a bearing on the problem.

Briefly, during the first half of our cycle follicle stimulating

hormone and estrogen cause the egg to mature, at mid cycle

lutenising hormone causes the follicle to burst and the egg is

released. The follicle, now called the corpus luteum, starts

producing progesterone. The first half of this cycle occurs in PCO

but the egg isn't released. A cyst forms instead, which means no

progesterone is made.

By supplementing with progesterone blood sugar problems are

corrected, the androgens are counteracted and the cysts are

absorbed back into the body. It takes time but eventually the

problems are resolved.

I once had an assistant, who when she joined me had severe PCO with

a 4cm ovarian cyst which her doctor had found by a scan and wanted

to remove surgically. Well after a month of progesterone the cyst

had completely gone. About a year later she had a child, which is

generally difficult with PCO. It's very important to avoid sugar

or anything which contains or is converted to sugar/glucose.

Glucose, when released into the blood, causes an insulin spike,

insulin causes androgens to be formed, which in turn causes acne. I

will attach some documents which I hope will help. Please come back

to me if you have any more questions."

Till next time.

--

To Your Good Health,

Wray Whyte

http://clicks.aweber.com/y/ct/?l=Nx4Lk&m=9ezSmd25Qfqfn&b=jVXIoyastXQDi967f6.TSA

 
Kavana,

Als je vraag voor mij bedoelt is dan kun je via onderstaande link informatie krijgen.

Je kunt ook al je vragen stellen aan het adviesteam, en dan pas bestellen als het goed voelt voor je. Ikzelf bestel de progesteron ook via deze website en ben er heel tevreden over. Ikzelf heb ook pcoc gehad en wat al niet meer. Ik wou dat ik de crème 25 jaar eerder had gehad.

bio-identic.com - Bio Identieke hormonen

www.bio-identic.com/‎

De bio identieke hormonen van Dr. Helen Pensanti's zijn al ruim 21 jaar op de ... Bestellen doet u gemakkelijk na het doorlopen van de korte vragenlijst , kies ...

 
Wel interresant maar dure test, en wat als er idd uitkomt dat oestriol te kort is?

hoe verhoog je die oestriol dan?

 
hoi Debje, misschien kan je het ook via bloedonderzoeken doen. Ik weet dat ik best veel hormoonspiegels heb kunnen laten onderzoeken via een natuurarts bij mijn lokale labje. Misschien dat de huisarts de voorgestelde bloedonderzoeken van een natuurarts wil bekrachtigen met eigen handtekening i.v.m. vergoeding?

Je vraag over oestriol: daar kom ik op terug. De meningen lijken verdeeld. Ik geloof/denk dat de schrijver van het boek "de kracht van vrouwelijke hormonen" meer heil ziet in oestradiolsuppletie ipv oestriolsuppletie (via cremes dacht ik). Het bestaat wel beide afzonderlijk: oestriolcreme dan wel oestriolcreme en combi's van beide.

 
Kan het proberen bij mijn huisarts, is dat boek alleen in engels geschreven? Ben erg benieuwd wat er geschreven is over pcos,

 
hoi debje, Wil je de passage uit mastering leptin over pcos?

Dat boek is zover ik weet alleen in het engels bekend.

Het boek de kracht van vrouwelijke hormonen is wel nederlandstalig: de titel zegt het al.

 
ik was benieuwd naar het stukje wat je gelezen had over oestriol,

dus als ik het goed begrijp mocht oestriol te laag zijn zou het advies zijn om oestriol crème te gebruiken? dat is net zoiets als progesteroncreme?

 
hoi Debje, ik zou graag bijv. alle passages overtypen voor je, maar ik vrees dat ik de grote lijn nog niet te pakken heb opdat het ook nog zinnig kan overkomen. Ik ga het proberen goed te lezen. Maar inderdaad zegt Byron Richards in Mastering Leptin wel dat je oestriol kan bijsuppleren in geval van te weinig oestriol. Maar in een ander boek (de kracht van vrouwelijke hormonen van sylvie demers) las ik dus geloof ik dat je beter oestradiol kan gebruiken omdat die weer omgezet kan worden naar oestriol.

http://www.energeticnutrition.com/vitalzym/zinc.html

Bovenstaande link zegt ook dat zink van belang is voor de hormonale disbalans bij vrouwen te uitbalanceren.

 
er is wel is naar estradiol gekeken, is dat weer een ander oestrogeen?

er staan referentiewaarden, ik zat toen op de eerste dag van mijn menstruatie weet je of dat follikelfase, ovulatiefase genoemd word?

en bedankt voor je moeite :D

 
Amerikaanse spelling: estriol en estradiol.

Nederlandse spelling oestriol en oestradiol.

Er is dus een verschil tussen oestradiol en oestriol.

Ik wil (ook) zo graag meer zinnigs weten (te zeggen) hierover.

Debje: over zink: ik geloof in elk geval nauwelijks nog in de zinnigheid van de normaalwaarden.

Maar zink is natuurlijk maar 1 factor die hormonale disbalans kunnen tegenhouden.

 
Ik zie nu pas dat ik degene ben die slecht heeft gelezen. Het gaat om het verschil tussen oestriol en oestradiol. Ik ben hier niet voldoende in thuis, op dit moment is Lievergezond degene die hier het meeste in is gedoken.

Mike

 
Hey girls,

Ik ben op zoek naar vrouwen en meisjes in de buurt van Amsterdam die zin hebben andere vrouwen met PCOS te ontmoeten, ervaringen te delen en elkaar te steunen. Vanaf morgen ga ik weer in Amsterdam wonen en t zou leuk zijn andere vrouwen met hetzelfde syndroom te leren kennen en van elkaar te kunnen leren.

Liefs,

Lisa

 
Jammer dat je op een forum dat gaat over gezondheid via voeding op,zoek gaat naar mensen met dezelfde ziekte. Zoek elkaar op in bijvoorbeeld goede voeding ipv klachten en ongemak.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan