Pijn in de leverstreek

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb inmiddels wel al bitterzout genomen, maar moet ik dan 4 eetlepels op 800ml warm water verdeeld over de dag? En gewoon eten tussendoor? Hoe werkt dit precies.

 
Bosbes, dat doe ik zowiezo wel :wink:

Heb je daarvoor nog milde leverreinigingen gedaan, of gelijk die ?

 
Plno, ik heb in najaar een paar maanden en in voorjaar een paar maanden lichte reiniging gedaan. Citroensap, olijfolie, rauwe eidooiers, rauwe lever, kefir, honing, kaneel,rode palmolie, kokosvet.

Vanaf begin dit jaar heb ik 3 grote leverreinigingen gedaan. Het valt reuze mee, ik heb geen vervelende bijwerkingen gehad en de meeesten volgens mij hier ook niet.

De eerste keer raakte ik een grote wrat op mijn hand kwijt.

Na de tweede keer is mijn heuppijn rechts overgegaan. Klachten leken op ischias. (pijn uitstralend vanuit bil naar zijkant kuit. Ik had daar al 3 maanden heel erg veel last van. Pijnlijk vooral en invaliderend.

Na de derde keer ging van mijn rechterhand mijn wijsvinger/knokkels zeer doen, erg stijf gevoel. Nog niet over maar wel stuk minder.

Ik zou me niet zo druk/bang maken over de grote reiniging. Gewoon doen.

Alhoewel, een jaar geleden wilde ik er ook aan beginnen maar bleef het maar uitstellen. Daar zal wel een reden voor geweest zijn, ik was er mentaal nog niet aan toe, denk ik.

 
Plno, bitterzout het beste op de nuchtere maag een glas met een eetl. zout is al voldoende om de galwegen open te zetten. Dan kijken of het helpt. De 800 ml is voor de grote reiniging en om de darmen leeg te maken.

 
En bij gevoeligheid/pijn een eetlepel op een glas water. Eventueel herhalen na 30 minuten tot een uur. Warm water? Ik gebruik altijd koud water met citroensap voor de smaak.

 
Ok, bedankt allemaal.

Mocht ik toe zijn aan de grote reiniging is het dan raadzaam om dat boek eerst te bestellen of heb ik aan de website genoeg?

 
Bedankt voor de PDF.

Ik ben van plan om eerst wat milde reinigingen te doen. Ik wil vlak voor de milde reiniging wel eerst bitterzout nemen, nu vroeg ik mij af hoel lang de galwegen open blijven staan van bitterzout en hoeveel tijd moet er ongeveer tussen zitten? Moet dit per se op een nuchtere maag?

Doe het denk gewoon in de ochtend dan, vlak voor me werk, of is dit niet handig ?

 
https://www.fatsforum.nl/topic/leverreiniging-vertaling-6

Als je deze nou eens helemaal doorleest en dan nog een keer en je hebt nog steeds vragen, dan wil ik ze echt wel beantwoorden. Maar ik heb het idee dat je de vele info op het forum over dit onderwerp niet hebt gelezen.

Enne, niet aankomen met, het is zoveel....Ik geef hier maar 1 draadje aan, er zijn er veel meer. Ik heb in het begin alles minimaal 2 keer gelezen en zat ook nog diep in de bijnieruitputting en had 24/7 pijn. En ik lees nu nog regelmatig terug, omdat ik weet dat t ergens staat.

Succes!

 
Ja is wel handig om eerst goed te lezen ja :lol:

wat ik nog wel ff kwijt wil is, "GOED BEZIG ALEXANDRA" :wink:

 
Als je niet je eigen verantwoordelijkheid had genomen in deze had ik je misschnien wel een milde zuivering met bitterzout laten doen, een half uur voordat je werkdag begint lijkt me ideaal :P

 
Gemeen he :oops:

Maar ben het af en toe zo beu dat mensen met de meest stomme smoesjes komen..... En de meest verschrikkelijk vindt ik:"ik heb niet alles gelezen, maar....." En vervolgens verwachten dat een ander het of voorkauwt of het op gaat zoeken. Nu is het niet het meest overzichtelijke forum, maar er staat wel gigantisch veel info. Je moet t alleen "even" lezen en toepassen :D

 
Even een korte update!

Ik heb inmiddels bloed laten prikken bij de dokter. Het bilirubinegehalte in mijn bloed is iets aan de hoge kant, ze willen voor de zekerheid een echo laten maken.

 
Mijn oorspronkelijke klachten zijn een stuk minder nu.

Bilirubine is een afvalstof die voornamelijk vrijkomt bij afbraak van oude rode bloedcellen. Bilirubine is het afbraakproduct van hemoglobine, de rode bloedkleurstof. Bilirubine is giftig voor het lichaam, wordt uitgescheiden via de gal en verlaat op deze wijze via de uitwerpselen het lichaam.

Bilirubine is zeer slecht oplosbaar in water, daarom wordt het in het bloed gebonden aan albumine. Het wordt door de lever uit het bloed opgenomen en gekoppeld aan glucuronzuur met het enzym glucuronyltransferase. Hierdoor wordt het bilirubine wateroplosbaar en kan het door de lever in de gal worden uitgescheiden. Men spreekt van de omzetting van ongeconjugeerde bilirubine naar geconjugeerde bilirubine. De gal komt eerst in de galblaas terecht en wordt daarna in de dunne darm uitgescheiden. In de darm wordt bilirubine door de daar aanwezige bacteriën omgezet in (urobilinogeen). Een deel hiervan wordt door oxidatie omgezet in stercobiline, wat de kleur geeft aan de stoelgang. Het overige gedeelte wordt ter hoogte van het jejunum terug opgenomen in de bloedbaan en passeert terug via de levercirculatie. Ter hoogte van de nieren is er ook een mogelijkheid om urobilinogeen te oxideren. Dan ontstaat urobiline wat de kleur geeft aan de urine. Wanneer het ene systeem faalt (galwegobstructie) gaat het andere compenseren (verdonkeren van de urine).

Bij mensen met een leverziekte wordt bilirubine soms niet of niet volledig uitgescheiden, waardoor de persoon een gelige huidskleur (geelzucht) krijgt.

Men spreekt van pre-hepatische icterus (verhoogd aanbod van bilirubine) als de oorzaak vóór het levermetabolisme ligt (vb verhoogde bloedafbraak, resorptie van hematomen, ... ).

De reden kan ook intra-hepatisch zijn (leverceldysfunctie) bij beschadiging of dreigende beschadiging van de lever (virale hepatitis, toxiciteit, ... ).

Ook kan er een post-hepatische oorzaak zijn bij de afvoer via de galwegen (cholestatisch) waardoor onvoldoende bilirubine in het duodenum geloosd wordt. De oorzaak ligt dan in de intrahepatische galwegen (medicatie, cholangitis) of in de extrahepatische galwegen (galstenen, tumor, ... ) In dit laatste geval is er een typische vetdiarree en slechte opname van vetoplosbare vitamines.

Bij baby's worden na de geboorte de gekernde rode bloedcellen afgebroken. Bij te vroeg geboren baby's is soms het leverenzym dat bilirubine aan glucuronzuur koppelt (glucuronyltransferase) nog niet in voldoende mate aanwezig. Hierdoor blijft er veel indirecte bilirubine in het bloed aanwezig waardoor hersenschade (zogenaamde kernicterus) kan ontstaan. De grote hoeveelheid bilirubine in het bloed kan worden verminderd door deze baby's onder een blauwe lamp (géén UV licht, wel blauw licht met golflengte 460 nanometer) te leggen. Het bilirubine wordt door deze lichtstraling omgezet in een beter wateroplosbare vorm die wel door het lichaam kan worden uitgescheiden. Bij ergere gevallen kan worden overgegaan tot een wisseltransfusie waarbij het bloed van de baby door donorbloed wordt vervangen.

 
Juist, lever gal.

Ik ben wat minder vet gaan eten en minder melk en kefir gaan drinken, de klachten zijn nog niet helemaal verdwenen maar wel een stuk minder.

Ik ben benieuwd wat die echo gaat uitwijzen.

 
Hmmm, dus je bent, net als ik toendertijd, voeding aan het schappen en de reguliere weg aan het volgen. Ik hoop niet dat je eindigt zoals ik eindigde. Maar aan de andere kant, anders had ik Wapf vast niet ontdekt en had ik nu geen galblaas meer, een hoop medicatie denk ik zomaar.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan