Pijn in de leverstreek

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Haha, ik had al een beetje zo'n reactie verwacht :wink: Ik bedoel niet dat ik het schrap, alleen minderen.

Wat betreft mijn klachten, de oorzaak is nog niet helemaal duidelijk. Misschien zitten er inderdaad steentjes, maar dan zou het met de echo te zien zijn, ben benieuwd.

 
Pino, volgens mij sluit die echo echt de steentjes niet uit.

Een tijdlang dacht ik last te hebben van niersteentjes/gruis.

Toen vond men niets en ik ging googlen (lang leve google) en dan bleek weer dat met een CT-scan kennelijk die nierstenen dan ineens wel weer te zien kunnen zijn.

Daarvoor had ik trouwens wel gruis geplast, dus leek me sterk dat ze er niet zaten.

Met galstenen lijkt het me niet anders te liggen dan met nierstenen.

Degene die de echo bij me deed die vertelde ook gelijk dat die bij de lever geen stenen zag bij me en en passant pikte hij ook nog even voor me mee dat hij een cyste op mijn eierstok zag zitten.

Dit om aan te geven dat als ze iets zien, dat ze dan niet te beroerd zijn om ook elders voor je te kijken.

Je kunt ook zelf vragen of die persoon misschien ook bij je nieren wil kijken.

 
Leverstenen zie je niet. Enne, ze zagen er bij mij "maar een paar" galstenen. Ondertussen heb ik er meer dan 1000 geloosd en ben er nog niet klaar mee. En dan hebben we het nog niet over gruis.

Ben benieuwd wat ze bij je zien!

 
Ikke niet, waarom zou ik? Of die paar steentjes die ze toen zagen nog steeds zien? Ik heb zoveel geloosd wat ze niet zagen. Ga ik niet nog een keer een echo voor ondergaan. Ik voel wel hoe het met mij gaat :-)

Ik heb ondertussen tegen de 20 zuiveringen gedaan.

 
Hoe verklaar je dan dat ik stenen loos zonder de mix te drinken? En al in geen weken een mix heb gedronken van olijfolie en grapefruitsap?

 
Hier staat wat meer: http://kloptdatwel.nl/2012/10/26/de-onzinnige-lever-en-galblaaszuivering/

 
Pino, als jij de leverreiniging niet wil doen, vooral niet doen dan. Voor alles wat hier op t forum staat staan voors en tegens. Zeker te vinden op het internet.

Maar graag dan ook een antwoord op mijn vraag, wat zijn het dan voor bolletjes als ik de mix niet drink? En de andere kleuren? Zwart, geel, wit?

 
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik het niet ga doen, er zijn voor de rest geen risico's aan verbonden dus kan het veilig doen.

Het antwoord op je vraag:

Zou het niet zo kunnen zijn dat door zo’n ‘leverspoeling’ ook de echte galsteentjes meekomen?

Ja, dat is mogelijk, regelmatig worden kleine galsteentjes uitgescheiden via de ontlasting, meestal onopgemerkt. Het hele ritueel volgen is hiervoorzeker niet nodig want alleen een vet of olierijke maaltijd nuttigen werkt ook om de gal tot een uitknijpbeweging te stimuleren. Het magnesiumsulfaat kan wel een toegevoegd effect hebben, omdat het samentrekking van de galblaas stimuleert en de spieren ontspant die de lozing van galvloeistof in de dunne darm regelen. Het probleem bij veel galsteenpatiënten is echter dat de galblaas niet tot een uitknijpbeweging in staat is. Een patiënte klaagde bij haar ‘natuurarts’ dat haar galstenen op een echo onveranderd waren gebleven ondanks het doen van drie ‘leverspoelingen’ waarbij heel wat zogenaamde steentjes waren uitgescheiden. Zij kreeg het advies dat ze meer ‘spoelingen’ moest doen, misschien zouden in haar geval wel 25 kuren nodig zijn..

 
En hoe verklaar je dan dat er mensen zijn die na een x aantal reinigingen 'schoon' zijn en dus niets meer lozen? Want als het steeds door de olijfolie en citrussap zou komen, dan zou je hiermee steeds resultaat blijven houden. Al zijn Alexandra en ik daar nog niet het levende bewijs van.

Ik heb ook veel van die berichten gelezen, maar ben er op uit gekomen dat dit waarschijnlijk berichten zijn om deze goedkope zelfzorg te ondermijnen.

Stel dat je er van opknapt en geen galkolieken meer krijgt? Zo ingrijpend zijn die reinigingen niet hoor, zeker niet zo ingrijpend als een galblaas verwijdering. Maar inderdaad, je moet het helemaal zelf weten.

 
Ik heb het artikel gelezen. Ik weet niet wat er van klopt maar ik weet uit eigen ervaring dat een reiniging van de 'herbalist' wel enorm opschoont.

Ik had meteen 2 uur na dat olijfolie-drankje geen groene bolletjes , maar wel allemaal oude troep, rood en bruin , met een diepgure stank, van een ver verleden.

 
En ik heb voor de mix al groene en/of andere gekleurde bolletjes. En dan in geen weken de mix gedronken.

Dus wat je daar schrijft is geen antwoordt op mijn vraag. Heb de artikelen ook gelezen en het zal allemaal wel. Het enige dat de medische wereld me kon/kan bieden is heftige medicatie en een operatie.

Ik ga lekker door met reinigen, goedkoop en effectief!

 
Quote:
En ik heb voor de mix al groene en/of andere gekleurde bolletjes


Dat heeft mijn moeder ook en dan is de laatste reiniging soms al 2 maanden geleden.

Die kloptdatwel site is een soort variant op antikwak, ook lekker pro vaccinaties enzo.

 
Ik ben ervan overtuigd dat als ik nu flink bitterzout neem, ik ook weer bolletjes loos. Door het vette eten blijft alles aangeduwd worden. En ja, ook tjidens je gewone ontlasting komen er bolletjes mee. Ik zie ze weleens in mijn ontlasting zitten.

 
Wanneer gaan we eens stoppen met artikelen plaatsen die afkomstig zijn van St Skepsis en aanverwante clubjes? Deze lui moeten we recht in hun gezicht uitlachen, zij zijn het die aan pseudowetenschap doen!

Mike

 
Geloof het of niet, maar ik ga dit weekend de grote leverZuivering doen. Ik heb het boekje gelezen en ben nu ook om :D

Snap alleen niet helemaal waarom ik volgens Andreas geen zuivel zou mogen.

Weet iemand hoeveel grapefruit ik nodig heb voor 185ml?

 
He, he, eindelijk ;)

Ik koop ook altijd twee grapefruits en die gebruik ik helemaal. Wel zeven.

Andreas is anti "beesten". Gelukkig door dat soort ideen, ook anti-supermarkt-melk. Ik hou me helemaal niet bezig met zijn voedingsadviezen, deze helpen je namelijk alleen maar de afgrond in. Mij in ieder geval dan toch. Je weet t, ik ben van vet, vet enne... veel vet :) Heerlijk vloeibaar vet, rauwe melk!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan