Marijan,
Bovenaan deze topic heb ik een artikel gepost.Staat heel veel info in.
Kort samengevat migreren de stoffen zoals bpa en monomeren etc. in voedingsmiddelen eerder als het vloeibaar is, hoe vetter het product des te beter de migratie.
Bloostelling aan licht en warmte is ook zeer slecht en niet te vergeten het bewegen van het plastic.
Geeneen plastic is goed, de één is iets minder schadelijk als de ander en ook al is het bpa vrij zijn er nog genoeg schadelijke stoffen die er in zit.
Het beste is plastic zo veel mogelijk te weren en als het even niet kan op de punten bovengenoemd letten.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik hier je ongebleekte papieren zakken kopen en het vlees maar ook andere spullen zoals kaas daarin bewaren.Ik vries ook mijn vlees daarin in.
De zakken zijn niet duur als je bekijkt hoeveel je er voor koopt en vooral voor je gezondheid is dat zeer zeker de moeite waard.
De biologische groenteboeren gebruiken het ook:
http://www.moonendirect.nl/verpakken/papier/papieren-zak/where/category/natronkraftzak
Verder kun je melk ook in glazen potten invriezen, als je maar genoeg ruimte voor het uizetten overlaat.
Er zijn ook plastic alternatieven in de vorm van alleen maar planten.
Rubber kun je ook gebruiken maar dan moet je wel zeker weten dat er geen andere s.it in zit omdat rubber niet altijd pure natuurrubber is. Helaas.
Succes.