Ja dat hielp.
Zo erg als destijds heb ik het maar 1 keer gehad.
1 keer liep ik op de markt hier in de buurt en voelde me niet goed worden, kon me nog net ergens aan vast pakken en het trok heel snel weer weg. Dat was wel even schrikken.
En nog een keer in bed. Er gebeurde iets heel raars in mijn hoofd. In een flits dacht ik - zo ga je dus dood. Ik meen dat ik op mijn rug lag voordat ik de slaaphouding zocht. Toen ben ik snel op mijn rechterzij gaan liggen en was het weer goed.
Ik ben geen paniekfiguur maar vergeten doe ik dit niet.
Ik heb al eens een hersenscan prive gedaan. De vraag was: is er in de hersens iets te zien van zenuwschade omdat ik niet vanzelf naar de WC kan?
Uiteraard kon die vraag niet positief of negatief beantwoord worden. Wel had ik veel rode plekken (die er niet horen te zijn) op de scan. Waarvan hij dacht dat het zeker een verband kon hebben.
De grap is dat ik slecht slaap maar ondanks dat overdag goed helder ben. Van lezen en computeren word ik ook niet moe.
Hierboven spreek ik over sterke pijn in rechterkant van de hals, nooit eerder gehad, dat voelde ik ook naar mijn hoofd trekken. Pijn is zo goed als weg nu.
Vandaag was ik naar acupunctuur en had wat bewijs meegenomen. Mijn laatste bloedwaardes o.a.
Ik vroeg heb je wel eens gehoord van een lekkende darm? ja.
Gehoord van Hashimoto? ja.
Ik: in mijn bloed zijn de anti-TPO verhoogd en in mijn ontlasting-onderzoek is doorlaatbare darm aangetoond.
Ik: en de leverwaardes zijn niet oke. Gamma is trouwens meerdere keren aangetoond niet oke te zijn maar niemand (artsen) reageert daarop.
Ook een overzicht had ik van de schildklierwaardes vanaf 2010.
Op een enkele uitzondering na vond hij die oke. Dus juist geen trage schildklier. en ook geen snelle
Het ziekenhuis begon met te zeggen je hebt een trage schildklier. Maar voelde er niets van.
He, nou breekt mijn klomp. Arts Kleipool (orthomoleculair) heeft ook dit overzichtje en heeft nooit gezegd dat het met die schildklier wel meevalt.
Ook liet ik Tan zien wat ik voor supplementen slik. ik had er maar 2 bij me, 1 waar o.a. alle B-vitamines inzitten, en 1 met kurkuma. Vond ik voorlopig genoeg om mee te nemen.
Hij is bang dat supplementen bij mij niets doen, dat het niet wordt opgenomen.
Nogmaals herhaald en uitglegd dat ik zeker weet dat de lever bij mij een grote rol speelt.
Heb ik een paar stapjes terug al opgeschreven. vanaf 2009 voelde ik prikkels aan de rechterkant als ik naar de WC moest. plus dat de enzymen vanaf 2016 zo goed geholpen hebben
Oke, naalden in hoofd en speciaal geprikt voor de dunne darm en nu eerst maar even een babbeltje met Kleipool.
Ik heb al vaker gezegd en herhaal het. Al met al voel ik me niet slecht.
Als ik vanaf 2009 niet veel had gedaan om problemen op te lossen zou ik zeer waarschijnlijk nu slechter af zijn. Grootste probleem was diaree en onverwachte stoelgang en die is definitief weg.
uitslagen van anti TPO en galzuren in ontl. krijg ik pas eind van de week.
Kijk Pike en Binc, ik kan wel een hoop lezen en een hoop voelen maar het totale plaatje interpreteren verwacht ik van een arts.
Tan is niet te spreken over het feit dat ik steeds spoel. Ik ga nu vaker stoelgangthee proberen. lijkt gemakkelijker dan gezegd. Hoe laat moet ik het drinken, als het niet werkt werkt het dan als ik onderweg ben alsnog?. Iedere dag of om de dag?
Ach ja, problemen zijn er om opgelost te worden.