Hoe ik het voel?
Aanvankelijk voelde ik niets. ik dacht oke, ik heb een trage schildklier. Liet af en toe prikken.
Haaruitval was het eerste teken dat ik kreeg. Nu wordt er ijzer geprikt op mijn verzoek.
Dan doode vingers. heb ik nu iedere dag een paar momenten. Ik zie dat als teken dat ik te weinig schildklier heb en moet slikken. Vingers zijn echt helemaal wit, tegen pijn aan. En dan al een tijd een soort duizeligheid. als ik stilzit voel ik niks, fietsen gaat ook redelijk maar bij op en afstappen moet ik voorzichtig zijn. Ik voel dan tegelijkertijd pijn in mijn nek. Duizeligheid is niet de hele dag. Ik probeer nu te voelen of het gelijk valt met een tekort aan thyreoidium.
Ik kan echt alles eten zonder klachten. Geen hoofdpijn, nooit misselijk, geen buikpijn, nooit ziek of verkouden, ook niet moe. Mooi toch?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik heel anders in elkaar zit dan de meeste mensen, juist omdat de stoelgang ook heel anders werkt.
Er gaat geen prikkel naar de hersenen. Ik noem dat zenuwschade. Wat doet dat verder in mijn lijf? Zal ik nooit achter komen.
Het lijkt me niet onmogelijk dat ik daardoor ook anders reageer op H.moto. Minder heftig. hoop dat ik gelijk heb.
Pijn in mijn nek lijkt een verband te hebben met duizeligheid.
Ik heb gelezen dat mensen soms heel hoge dosis slikken. 200 of 250 mg. Ik slikte aanvankelijk 30 mg per dag, nu weer 30 in de ochtend en ater nog 1 of 2x 15 mg erbij.
Te veel slikken maakt de schildklier lui. Volgens kleipool moet ik ook gorgelen. vergeet het steeds.
Trouwens, er is een hele lijst van klachten die mensen kunnen krijgen van de schildklier. Maar niet iedereen heeft AL die klachten. Dus gradaties.