Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Wat ga je nu doen met de hashimoto Liesje? Is daar een behandeling voor ingezet?

Voorlopig doe ik niets extra.
Voor de schildklier heb ik zowiezo al supplementen naast de thyriodium.
voor zover ik weet heeft een trage schildklier ook te maken met H.moto.
Op 17 sept. j.l. is er bij de Vu bloed afgenomen .
TSH = 7,9
vrij T4 = 11,7
Alat en Asat is oke, Y-GT niet = 39 = te hoog. dit zijn leverwaardes,
RDW = 14,5 = te hoog.

Verder nog wat dingen getest, allemaal oke.

Nu wacht ik op verdere uitslagen eind van de week maar dan misschien nog bespreken met arts Kleipool.

In die tussentijd kan ik zelf ook nog wat zoeken.

hallo Liesje, goed dat je met je stoelgang weer verder gekomen bent van hoe je ermee om moet gaan.
Ik ben ook geen liefhebber van praat over ontlasting, maar goed, jij vast ook niet.
Over de op zich terechte vraag van Binc: over of je nu een behandeling krijgt: de reguliere behandeling is er in het geval van een trage schildklierwerking meestal alleen 1 van hormoonsuppletie.
De onderliggende hashimoto zelf, daar weet men hoegenaamd geen oplossing voor.
In elk geval: onderzoek zou uitgewezen hebben dat ouderen geen baat hebben bij synthetische hormoonsuppletie.
Zie dit citaat bijv.: "Ouderen met subklinische hypothyreoïdie hebben geen baat bij behandeling met levothyroxine gedurende een jaar, terwijl het TSH wel normaliseert."
https://www.ge-bu.nl/artikel/subklinische-hypothyreoidie-bij-ouderen-behandelen
Heeft je arts je daar niets over verteld?
Als je echt iets aan de onderliggende autoimmuunschildklierproblemen wil doen dan vraagt dat van jou een andere leefwijze, met name op voedingsgebied.

Even niet vergeten Lievergezond, ik doe niets regulier. Mijn officiele huisarts is een oen. kwam laatst aanzetten met antibiotica. Alsof ik dat ooit ga gebruiken met een darmprobleem. Maar volgens het protocol moeten ze denk ik zoiets voorschrijven.
Arts Kleipool is orthomoleculair.
Weet jij of er gradaties zijn in de H.mo. problematiek? vast wel.
Over de schildklier weet ik dat mensen met slechte bloedwaardes zich goed kunnen voelen en omgekeerd.
Dat de schildklier niet in orde is kan ik nu dus voelen, vroeger niet.
Dat H.mo zich heeft ontwikkeld is bij nader inzien niet zo vreemd. Die darm is waarschijnlijk al jaren doorlaatbaar geweest en geeft dan gifstoffen af in het bloed. Het is alleen nooit eerder getest maar ik had er wel altijd al over gelezen, net als die verhoogde TPO, was ook nooit eerder getest. Wat dat betreft moet ik ook bij Kleipool zelf de vinger aan de pols houden. Andere arts is ook niet altijd een optie. te ver weg of te duur enz.
Goede voeding is zowiezo altijd het beste, ook als mensen gezond zijn.
Kun jij nu na al die jaren zeggen dat je je beter voelt?
Zo nee, hoe ga je er dan mee om? Kun je op vakantie bv, doe je alles zelf in huis, voel je je een ziek vogeltje? Heb je hobbies en/of vriendinnen waar je blij van wordt?
Of laat je je leven/gedachten helemaal beheersen door je problemen.

hoi Liesje,

Hoe bedoel je dat je het voelt dat je schildklier niet werkt? Waaraan voel je dat? (mijn nieuwsgierigheid)
Over schildklierwaarden: 1 van mijn zussen heeft ook dat ze zich beter voelt bij bepaalde schildklierbloedwaarden die dan juist buiten de officiele norm liggen: boeien!
Ik kan zeker zeggen dat ik me na al die tijd beter voel.
Tenzij ik dingen eet die ik niet kan wegzetten.
Ik heb me lange tijd verdiept in hoe het kon dat ik lichamelijk vastliep en ik heb me in contact gesteld met mensen die in een zelfde of vergelijkbaar schuitje zaten/zitten en veel gelezen: puur omdat ik niet meer verder kon zoals het ging vond ik.
En dat heeft me geen windeieren gelegd.
Dingen eten die ik niet kan wegzetten en de alternatieven omarmen gaat me steeds beter af en de wereld is dan ineens zoveel kilo lichter.
Die ruimte voor vriendschap, hobbies etc. die heb ik juist veroverd door me te verdiepen in nieuwe manieren van leven verkennen.

Weet jij of er gradaties zijn in de H.mo. problematiek? vast wel.

Hallo Liesje, ja natuurlijk zijn er gradaties en ook hele uiteenlopende problemen. Vanwaar die vraag?

Hoe ik het voel?
Aanvankelijk voelde ik niets. ik dacht oke, ik heb een trage schildklier. Liet af en toe prikken.
Haaruitval was het eerste teken dat ik kreeg. Nu wordt er ijzer geprikt op mijn verzoek.
Dan doode vingers. heb ik nu iedere dag een paar momenten. Ik zie dat als teken dat ik te weinig schildklier heb en moet slikken. Vingers zijn echt helemaal wit, tegen pijn aan. En dan al een tijd een soort duizeligheid. als ik stilzit voel ik niks, fietsen gaat ook redelijk maar bij op en afstappen moet ik voorzichtig zijn. Ik voel dan tegelijkertijd pijn in mijn nek. Duizeligheid is niet de hele dag. Ik probeer nu te voelen of het gelijk valt met een tekort aan thyreoidium.
Ik kan echt alles eten zonder klachten. Geen hoofdpijn, nooit misselijk, geen buikpijn, nooit ziek of verkouden, ook niet moe. Mooi toch?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik heel anders in elkaar zit dan de meeste mensen, juist omdat de stoelgang ook heel anders werkt.
Er gaat geen prikkel naar de hersenen. Ik noem dat zenuwschade. Wat doet dat verder in mijn lijf? Zal ik nooit achter komen.
Het lijkt me niet onmogelijk dat ik daardoor ook anders reageer op H.moto. Minder heftig. hoop dat ik gelijk heb.

Pijn in mijn nek lijkt een verband te hebben met duizeligheid.
Ik heb gelezen dat mensen soms heel hoge dosis slikken. 200 of 250 mg. Ik slikte aanvankelijk 30 mg per dag, nu weer 30 in de ochtend en ater nog 1 of 2x 15 mg erbij.
Te veel slikken maakt de schildklier lui. Volgens kleipool moet ik ook gorgelen. vergeet het steeds.
Trouwens, er is een hele lijst van klachten die mensen kunnen krijgen van de schildklier. Maar niet iedereen heeft AL die klachten. Dus gradaties.

hoi Liesje, ik las dus jouw onderstaande passage:

Hoe ik het voel?
Aanvankelijk voelde ik niets. ik dacht oke, ik heb een trage schildklier. Liet af en toe prikken.
Haaruitval was het eerste teken dat ik kreeg. Nu wordt er ijzer geprikt op mijn verzoek.
Dan doode vingers. heb ik nu iedere dag een paar momenten. Ik zie dat als teken dat ik te weinig schildklier heb en moet slikken. Vingers zijn echt helemaal wit, tegen pijn aan. En dan al een tijd een soort duizeligheid. als ik stilzit voel ik niks, fietsen gaat ook redelijk maar bij op en afstappen moet ik voorzichtig zijn. Ik voel dan tegelijkertijd pijn in mijn nek. Duizeligheid is niet de hele dag. Ik probeer nu te voelen of het gelijk valt met een tekort aan thyreoidium.

Toen las ik dit:

Ik kan echt alles eten zonder klachten. Geen hoofdpijn, nooit misselijk, geen buikpijn, nooit ziek of verkouden, ook niet moe. Mooi toch?

Hoe weet je zo zeker dat je de klachten die je hierboven zelf koppelt aan je schildklier niet samenhangen met een verkeerd eetpatroon?

Er zal vast een verband zijn met wat mensen eten en hoe dit uitwerkt op hun gezondheid.

Ik maak aantekeningen sinds 2009 over voedsel en supplementen. Als ik het nu nog niet weet dan weet ik het nooit.
Intuitie. Ik vertrouw op mijn intuitie.

Als ik het nu nog niet weet dan weet ik het nooit.

Ok dus je weet alles al. Ik dacht dat je vragen had over de herkomst van je lichamelijke klachten. Ik laat je met rust!

En zijn de waardes in je bloed nu verslechterd of juist verbeterd na de vorige keer in je bloed?

oh ik moet de uitslagen nog doorgeven hier.
komt morgen wel.
anti TPO is in ieder geval gedaald van 220 naar 136.
Hoe dat in de praktijk uitpakt moet ik maar afwachten.

Momenteel ben ik aan het lezen en printen over de schildklier van ForefrontHealt.
Ik zie daar wel dingen staan die me aanspreken en die ik wil gaan proberen.
Voeding:
Bamboescheuten helpen uw lever te deblokkeren door uw gevaarlijke darmbacterien en het endotoxine dat deze bact. produceren te verlagen.
Klinkt leuk.
Is er iemand die bamboescheuten ooit koopt en eet.
Blijkbaar hoofdzakelijk in blik te koop (en een beetje bitter) bij Ind. winkels.
Ik heb liever alles vers. Op de markt maar eens zoeken.

Ik heb mezelf aangemeld bij forefronthealth en krijg dus steeds info. Via Google Chroom wordt het op mijn oude computer vertaald. Heel prettig. Hoop dat die oude het nog een tijdje blijft doen.
Forefronth. heeft het o.a. over een disbalans tussen oestrogeen en progesteron. Vreemd dat ik dat nog niet eerder was tegengekomen op andere sites. Ik heb gekocht ProgesterAll van JohnLee en smeer me daarmee in. Er kunnen per keer 4 kleine beetjes gesmeerd worden maar ik kreeg jeuk waarvan ik dacht dat het door de creme kwam en smeer dus 2x kleine beetjes. Soms vergeet ik het maar vind ik dan weer niet zo,n ramp.
Of het helpt weet ik niet. Eerstdaags maar weer een onderzoek laten doen.
Forefr.verkoopt een olie met progesteron maar ik betaal nooit iets via de computer, dus kan niet bestellen. Zodoende deze zalf maar gekocht.
Over de schildklier ben ik niet bepaald tevreden, ik voel me wel goed maar heb gedurende de dag steeds witte vingers. Vandaag nog niet gehad. Op het moment dat die witte vingers optreden (tegen pijn aan) neem ik 15 of 30 mg thyreoidum. Zo goed als zeker weet ik nu dat ik dan inderdaad iets bij moet slikken. Ik krijg het verder ook steeds koud. Toen ik ooit te horen kreeg dat ik een trage schildklier heb had ik deze klachten niet. Conclusie dus toch dat het slechter is.
Mijn koude handen los ik op door een flesje met heet water te vullen en daar mijn handen mee te warmen. Dat helpt snel gelukkig.
Is er iemand met schildklier problemen die ook progesteron neemt?

Onderwerp: How High Histamine Foods Can Help Heal Your Thyroid...
Dit kwam binnen van forefronthealth.
Wat betreft stoelgang ben ik erg tevreden. Beter dan het nu gaat verwacht ik niet dat het gaat worden.
Ik spoel niet meer iedere dag. Ik wacht tot ik "seintjes" krijg dat het eruit wil. Die seintjes geven problemen dus weet ik dat ik moet spoelen. Ofwel smorgens voor het eten ofwel ,s-avonds laat na het eten.
Ik weet heel zeker dat mijn originele systeem (zoals bij jullie) niet meer goed komt, zoals arts Tan beweert. Ik zit er gelukkig niet mee. Mijn 2e systeem weet ik ook heel zeker wat het verband is. Het is de lever. Ik neem heel veel "leverdrankjes" en heel vaak moet ik daarvan naar de WC. De zg. aandrang voelt echt alsof het van de lever komt. Niks geen aandrang vanuit de endeldarm. Allemaal geen probleem.
Ik heb het hier trouwens al eens over gehad.
Ik moet wel zorgen dat ik thuis ben als het drankje is genomen.
Ik hoop dat het mijn lever goed doet. Ik lees weinig over resultaten van andere mensen, dat interesseert me wel heel erg.
Ik hoop dat na al die jaren een stoelgang-onderzoek laat zien dat ik het goed doe.
De vertering moet goed zijn en de candida eruit.
Oh ja en de doorlaatbare darm hoop ik ook opgelost te zien.

Sinds 2009 heb ik een trage schildklier - maar nu schijnt hij opeens te snel te gaan.
Ik heb het altijd koud, ochtend.temp is altijd laag, ik meet niet eens meer.
Dus ga ik van de week extra meten.
Vanmorgen maar geen thyreoide genomen. Afwachten hoe ik me ga voelen.
Mijn immuunsysteem was niet in orde, Hashimoto? Laatste waarde was in 2018 - 139. Was gezakt van 220 naar 192 naar 139. anti TPO.
Maar nu wacht ik nog op TPO van 13 maart 2019 en de uitslag van ontl. onderzoek.
Schildklier NU = TSH 0.01 = extreem laag. FT3 = 7.0 en Vrij T4 = 21.1.
Ik weet dit sinds gisteren en zit te zoeken hoe te handelen. Ik herken me niet in de symptomen.
Bij een te snelle schildklier kan ook Grave ontstaan = ook immuun.
Ik vraag me af of Hashimoto kan veranderen in Grave.

Ik schrijf in gedeeltes om te voorkomen dat mijn comp. een hoop tekst eruitgooit.
Maandagochtend 14 dagen geleden kon ik mijn bed bijna niet uitkomen. Extreem zere nek/hals aan de rechterkant. Ik had plotseling het gevoel dat er ook een verband was met een oude jeukplek/pijnplek die nogal hardnekkig is maar mmenteel wel rustig. Het blijkt dat opstaan uit bed de nek aanspant, dat heb je normaal niet in de gaten maar wel als het pijn doet.
Ik kon niet liggen en de nek ontspannen, dus maar zittend geprobeerd wat te rusten.
Naar acupunctuur gegaan en werd heel wat beter, maar het was niet weg. Gisteren weer veel pijn, nu weer heel wat beter.
Misschien toch een verband met de schildklier? want eergisteren slikte ik nog thyreoide en vandaag niets genomen.
Ik lees bij mens-en-gezondheid.info.nl: verboden bij te snelle schildklier: jodium, levertraan, spinazie, waterkers, zeevis. Wie heeft er ooit gehoord van geen levertraan?.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan