Prikkelbare/lekkende darm

Ik weet niet of er hier mensen zijn dir dat kunnen. Ik vermoed van wel.
Heb je die vragenlijst ingevuld die ik hier neer had gezet? En de pupiltest?

Als je het echt niet wilt doen kan je wellicht altijd beginnen met een lage dosering cortex? Het is toch een kwestie van uit proberen. Ik begon destijds met die van thorne. Vriendin van mij is er onlangs ook mee begonnen zonder testen. Zij voelt zichzelf helderder in haar hoofd.

Zelf ben ik niet zo terughoudend meer in dingen uit proberen.
 
Pupiltest heb ik gedaan maar merk niets vreemds op. Pupillen zie ik maar heel klein beetje corrigeren na 20-30 seconde. Maar groter wordt het niet. Dus mijn conclusie was dat de test niet tot de conclusie leidt dat er sprake is van bijnieruitputting.

De test die jij hebt gegeven heb ik gedaan. Dit is mijn score: Je behaalde 170 punten van een totaal van 292 punten. 131 tot 261 punten: Bij dit puntenaantal heb je mogelijk te kampen met een ernstige bijnieruitputting. Je klachten dien je je serieus te nemen. Je hele lichaam en ook je psyche hebben het zwaar. Alle energie die je hebt gaan naar de vitale organen om je leven in stand te houden. Het wordt tijd dat je dit probleem gaat erkennen en er aan gaat werken.

Zelf heb ik geen problemen met dingen uitproberen. Wel wil ik van tevoren even weten of het redelijk veilig is. Zo mag je bijvoorbeeld van sommige vitamines niet teveel in je lichaam hebben en kan je niet alles zomaar tot je nemen in hoge doseringen. Voor andere vitamines mag dit weer wel.. vitamine b-12 bijvoorbeeld. Als ik dus weet dat dit voor ondersteuning van de bijnieren het geval is dan kan ik het gewoon gaan proberen. Alleen heb ik geen idee wat te nemen. Als iemand mij advies zou willen geven dan heel graag.
 
Dan scoor je wel hoog.
Adrenal cortex is geen vitamine.

Indien je laag wilt beginnen kun je starten met deze.

https://www.smeetsengraas.nl/thorne/adrenal-cortex/

Die van nutricology is namelijk vele malen hoger gedoseerd. Hoe is je inname van vitamine c? Vit c ondersteunt ook je bijnieren. Maar of dat voldoende is weet ik niet.
 
Jawel ik heb de uitslag hier neergezet destijds maar kan mij niet herinneren dat iemand precies wist wat het betekende. Ik ga de reacties even terugzoeken als het mij nog lukt.

Ik was sowieso al bezig met tips uit het e-book van Mike over bijnieruitputting extra vitamine c,sole, goede vetten, geen koffie etc. Heb de bijnieren niet durven ondersteunen met adrenal omdat volgens mij dienuitputting niet extreem was.
Ik las laatst hier op het forum dat de bijnier soms onterecht de schuld krijgt terwijl de hypofyse het hoofdprobleem is. Dus ik ben toch wel voorzichtig met suppleren van adrenal. Ik heb destijds wel adrenanorm gebruikt, maar merkte er weinig van.

Ik heb ook de schildklier en mijn vrouwelijke hormonen op eigen houtje laten testen en advies gehad van een deskundige hierover. De schildklier was prima maar oestradiol en progesteron waren zeer laag. Ik heb al menopauze klachten terwijl ik net 34 ben. Ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht. Heb wel het idee dat ik steeds meer in de buurt kom.
 
Er is ook een bijniercomplex van AOV.
Alleen weet ik niet hoe die heet.
Ik dacht dat daar wel vitamines in zitten.
Vitamine c zou je ook mee kunnen beginnen. Maar die moet je dan wel hoog doseren.
Is een eerste stap. Ik geloof dat er ook een haar test is die je kan doen. Of dat was alleen voor zware metalen testen. Dat weet ik even niet meer.
 
Het gaat erom dat je waarden in de ochtend hoog behoren te zijn. In de avond zou je cortisol moeten zakken. Dagprofiel dan toch handiger denk ik....
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.511
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan