Privacy (op computer, telefoon en meer)

Er zijn gidsen voor vogels, planten en bloemen, maar nog niet voor de nieuwste soort in de stad: bewakingscamera’s. Op 1 juni 2022 lanceert Arcam On Camera! Pocket guide to surveillance in the urban habitat. Deze zakgids classificeert en geeft achtergrondinformatie over de soorten camera’s in de openbare ruimte. Zo kun je snel opzoeken met welke camera je te maken hebt en wat ze kunnen. Vergelijkbaar met een vogelgids geeft deze gids aan de hand van pictogrammen informatie over het gedrag van camera’s (zoals welk soort gegevens wordt verzameld, of de camera kan bewegen) en de habitats van de verschillende soorten (waar ze het vaakst voorkomen).

Weten jullie wat je nu het beste voor een telefoon kan nemen wat betreft privacy? 2g gaat er zo dadelijk definitief uit. De domme telefoons dan dan nog wel werken hebben allemaal internet, hoe zit dat met de privacy er zit dan wel geen googel account op zoals bij een smartphone maar je telefoon zit wel gelinkt aan je abonnement en dus een je zelf. Een andere optie is een telefoon van goodbye bigtech, maar ik vraag me af welke beter is en of een domme telefoon nog genoeg privacy bied.

Ik zelf vertrouw Yandex niet. Ik heb een programma om de computer schoon te maken op mijn computer staan (CCleaner) en die gaf elke keer aan dat er nog dat er nog bestanden van chrome opstonden die er af konden. Wat ik vreemd vond want ik heb nooit chrome gebruikt op mijn computer. Maar nu had ik een tijdje geleden ccleaner een keer aangezet terwijl Yandex aan stond, en de zei dat om de bestanden van chrome te kunnen opruimen chrome moest worden afgesloten en hij kon dat voor mij forceren en toen werd Yandex automatisch afgesloten. En dat is steeds het geval als Yandex aan staat. Wat ik ook merk is dat Yandex nadat ik het heb afgesloten nog wel blijft draaien in het processen tabblad van windows taakbeheer. Maar ook nadat ik het proces in taakbeheer stop had gezet vroeg ccleaner een keer alsnog om het chrome geforceerd af te sluiten.

Weten jullie wat je nu het beste voor een telefoon kan nemen wat betreft privacy? 2g gaat er zo dadelijk definitief uit. De domme telefoons dan dan nog wel werken hebben allemaal internet, hoe zit dat met de privacy er zit dan wel geen googel account op zoals bij een smartphone maar je telefoon zit wel gelinkt aan je abonnement en dus een je zelf. Een andere optie is een telefoon van goodbye bigtech, maar ik vraag me af welke beter is en of een domme telefoon nog genoeg privacy bied.

Ik zelf vertrouw Yandex niet. Ik heb een programma om de computer schoon te maken op mijn computer staan (CCleaner) en die gaf elke keer aan dat er nog dat er nog bestanden van chrome opstonden die er af konden. Wat ik vreemd vond want ik heb nooit chrome gebruikt op mijn computer. Maar nu had ik een tijdje geleden ccleaner een keer aangezet terwijl Yandex aan stond, en de zei dat om de bestanden van chrome te kunnen opruimen chrome moest worden afgesloten en hij kon dat voor mij forceren en toen werd Yandex automatisch afgesloten. En dat is steeds het geval als Yandex aan staat. Wat ik ook merk is dat Yandex nadat ik het heb afgesloten nog wel blijft draaien in het processen tabblad van windows taakbeheer. Maar ook nadat ik het proces in taakbeheer stop had gezet vroeg ccleaner een keer alsnog om het chrome geforceerd af te sluiten.

ik ben het tegenwoordig helemaal met Mike eens; "Ik hoop dat ze luisteren naar wat wij zeggen, misschien leren ze er nog wat van"

• Leuk
Waarderingen: Surv

Yandex :
Yandex uses the Blink web browser engine and is based on the Chromium open source project.
Google originally used WebKit for its Chrome browser but eventually forked it to create the Blink. All Chromium-based browsers use Blink.
Chromium provides the vast majority of source code for Google Chrome.

ik ben het tegenwoordig helemaal met Mike eens; "Ik hoop dat ze luisteren naar wat wij zeggen, misschien leren ze er nog wat van"
Ja, ze weten waarschijnlijk ook veel over mij. Ik heb in het begin geen vpn gebruikt en dat is ook niet waterdicht. Ik wil ze alleen zo min mogelijk nieuwe informatie geven.

Het effect van Trump ineens wordt er nagedacht over privacy, ook over wat bedrijven met politieke ideeën waar ze het wel mee eens zijn met die data doen.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan