@Joy, nee de waarden zeggen me niets. Ik ben gestopt met waarden en dergelijke. Het betekent alleen maar nog meer piekeren en dus nog meer stress.
Al jaren ren ik het een achterna en vervolgens kom ik erachter dat het ook wel eens wat anders kan zijn. En dan kom ik er weer achter dat alle mogelijkheden verband met elkaar houden.
We denken in dit land nog steeds teveel in een enkele oplossing, de wonderpil, dat wonderzalfje, dat ene medicijn dat ons moet redden en vertaal dit dan maar naar dat ene supplement, dat ene voedingsmiddel, etc.
We moeten omdenken en weer in gaan zien dat gezond eten de basis van een gezond leven is en dat alles hiermee staat of valt. Er is geen wondermiddel en er is geen toverstaf.
Er zijn hierover overigens hele berichten vol geschreven op dit forum, die meer uitleggen over al die waarden zoals TSH ed, dus als je meer wilt weten is het zeker de moeite waard om dit op te zoeken.
Al zou de schildklierwaarde wel of niet goed zijn (overigens is het hier de vraag conform welke maatstaf een waarde wel of niet 'goed' bevonden wordt) dan nog is het mijns inziens niet zaak je meteen op de schildklier te storten, omdat als je dat wel doet deze wellicht wel beter gaat werken, maar tegelijk ook weer andere organen kan ontregelen.
Zie je voeding en je lijf als een geheel.