Psychiatrie als dwangmiddel

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Hoe kan een wetenschap zonder ziel nu een wetenschap van de ziel hebben? Uit de eerste recensie in de bovenstaande post:

Back in the 1700s the mentally ill were institutionally housed in unheated, dingy cells, confined in chains, and displayed for public amusement. These “lunatics,” “brutes,” and “wild beasts” needed to be subdued and kept fearful of their captors.

Private asylums in England, which were owned by doctors, were known to be places where husbands could get rid of annoying wives or relatives. Physicians became the sole arbiters to determine the diagnosis of insanity and some became quite wealthy at their “practice.” The number of madhouses soon doubled and insanity became a common condition. Women were often the victim of “asylum medicine,” and “female insanity” in the 1890s was commonly “cured” by removing the uterus or amputating parts of the female anatomy.

Mentally ill patients were also treated with powerful purges, emetics (to induce vomiting), mercury and blistering of the skull with mustard powders. Injections with such things as animal parts, sheep extract, horse serum, arsenic, strychnine, toxic chemicals, and malaria serum were common treatments. Removing various body parts and teeth because of “hidden infections” caused death in nearly 43 percent of patients.

Submersing the patient in waterfalls, pummeling him with painful blasts of water, dropping him or her into a deep tub of cold water (“Bath of Surprise”), near drowning in the “Chinese Temple,” and the use of swinging chairs were considered effective “medical” treatments. Copious bloodletting, as well as creating wounds and keeping them open for months to induce a permanent discharge (to “let out” the insanity) were also commonly employed.

Uit de tweede recensie:

Today medical doctors prescribe antidepressants to pregnant and nursing moms, even though the medications appear in the fetus in measureable amounts. The newborn may start off life today with a bloodstream full of antidepressants and nourished by a breastmilk cocktail spiked with psychiatric drugs.

Whitaker found that children today are at high risk of becoming mentally ill because of the practice of prescribing them psychiatric cocktails of stimulants and antidepressants for ADHD (attention deficit hyperactive disorder) and other conditions. When the child reaches the age of eighteen, Whitaker says, he often becomes a disabled adult.

En ik mag het niet hebben over depopulatie? Niet dat ik me hier iets van aantrek, natuurlijk...

Mike

Psychiatry isn’t a science. It isn’t even close. It’s a hoax.

https://jonrappoport.wordpress.com/2015/02/19/another-huge-nail-in-the-coffin-of-psychiatry/

Mike

Een vriendin van ons die is zich heftig aan het verzetten tegen dit soort maatregelen, door een jarenlange persoonlijke ervaring met dit soort praktijken. Inmiddels adviseert ze commisies bij de VN over dwang in de psychiatrie, en heeft ze een actiegroep.

Wil je zelf in actie komen tegen dit soort idiote maatregelen?

Neem eens een kijkje op haar sites, een actie vanuit haar platformen heeft direct een mondiaal bereik, want dit neemt ze allemaal mee naar de VN en Europese Commissies die ze adviseert.

http://www.mindrights.nl/
https://tekeertegendeisoleer.wordpress.com/

Wie is er nu eigenlijk psychisch gestoord? http://blogs.wsj.com/experts/2015/02/19/why-are-so-many-toddlers-taking-psychiatric-drugs/

ik weet niet meer hoe het heet, maar ik heb last van dezelfde stoornis als Mike. Ik moet ergens een vinkje zetten in dit ver#O%@& vinkjesland. Wat ik dus wil verdommen, maar jee wat een heisa.

En je wordt er ook agressief van

Is te behandelen met voldoende verzadigd vet en cholesterol. :mrgreen:

Mike

ik zat meer te denken aan een rechtzaak om mijn zelfbeschikkingrecht af te dwingen :evil:
Ik mag trouwens ook zelf weten of ik dat vinkje wel of niet zet en het is wettelijk ook niet verplicht, zolang ik alle consequenties die zij verbinden aan het niet zetten van dat vinkje maar draag.
En ik vind dat ik dit heel netjes neergezet heb, want ik heb ook last van Rotterdams taalgebruik en een verhoogde bloeddruk.
Gister heb ik als ontbijt 5 gekookte eitjes gehad en vanmorgen vier !! Grom grom

https://www.schizofreniebestaatniet.nl/

Schizofrenie bestaat niet

Het heet psychosegevoeligheid.
En je kunt er goed mee leren omgaan.
Deze site is bedoeld voor iedereen die met een psychose te maken krijgt (en zijn omgeving). We geven je de meest nuchtere en hoopvolle informatie die er is, over psychosegevoeligheid. Want onze maatschappij én veel hulpverleners lopen achter. Bij een psychose valt al gauw de term schizofrenie. En bij schizofrenie denkt iedereen aan een verwoestende hersenziekte. Maar dat is onjuist.

Jim van Os is hoogleraar psychiatrie aan het Maastricht UMC. Hij heeft een nicht met psychosegevoeligheid, met wie hij veel optrekt.

Zijn onderzoeksgroep in Maastricht heeft, samen met veel collega’s in het land, de afgelopen 20 jaar aangetoond dat psychose een gewone menselijke variatie is. Eén waar je goed mee kunt leren leven.

De wetenschappers zijn het daar wel over eens. Maar een deel van de geestelijke gezondheidszorg (ggz) blijft achter. Daar krijg je nog altijd een ouderwetse ‘schizofrenie’-diagnose en hoge doses antipsychotica.
Niet erg 2015.

How the American Psychological Association Supported and Provided Cover for the C.I.A. Torture Program | Liberty Blitzkrieg
http://libertyblitzkrieg.com/2015/05/02/how-the-american-psychological-association-supported-and-provided-cover-for-the-c-i-a-torture-program/

Je gedachten kunnen in Amerika al strafbaar zijn, omdat ze blijk geven van 'onbewuste vooroordelen':

Mike

Ik heb ook psychologische problemen en heb aan het vergif anti-psychotica gezeten (seroquel, haldol, abilify, zyprexa), niet gedwongen, het doet allemaal niks dan een zombie met overgewicht van je maken.

Hoi Alan, sinds wanneer laat je die middelen staan? Je gaat het dus nooooooit meer nemen hoop ik. Zijn jouw psych. problemen niet gewoon een gevolg van EN slechte voeding EN narigheid in je werk of in je familie,, bv hoe iedereen met elkaar omgaat o.i.d.

Ook Freud heeft zijn bijdrage gedaan aan het vrouwen(-voortplantings) probleem en het afschuiven van pedofilie op de slachtoffers. Veel van de huidige psychiatrie, waarbij slachtoffers niet zelden indirect de schuld krijgen van de normale verschijnselen die zij oplopen in een zieke maatschappij, is hierop verder geborduurd.

Sigmund Freud publiceerde in 1896 het spraakmakende essay “Over de etiologie van de hysterie”. De oorzaak van hysterie moest worden gezocht in trauma door sexueel misbruik, aanranding, verkrachting, onderdrukking en gewelddaden, meestal gepleegd door bloedverwanten en andere bekenden uit de directe omgeving van gedupeerden. Zijn onderzoek werd doodgezwegen, hij gemeden. Al snel realiseerde Freud zich dat dit op grote schaal voorkwam binnen zijn eigen elitaire kringen. Hij redde zijn reputatie door zich te distantiëren van zijn bevindingen en te stellen dat de inferioriteit en leugenachtigheid van vrouwen een fundamentele oorzaak zijn van beperkingen in de menselijke ontwikkeling, een klaarblijkelijk nog altijd actuele self fulfilling prophecy in de psychiatrie.

Twee derde van de gebruikers van psychiatrische medicijnen zijn vrouwen. In vijftien jaar tijd is het gebruik uitgedrukt in standaarddagdoseringen met 230% toegenomen (bron: Stichting Farmaceutische Kengetallen 2011). Trauma’s worden onterecht gecategoriseerd als depressie, angststoornis, Stockholm syndroom, psychose, borderline etc. Gevolg wordt oorzaak, geïdentificeerd met de persoonlijkheid van het individu. Er wordt gesproken van het aannemen van de slachtofferrol. Klachten worden dan niet meer (h)er-kend als symptoom van de post traumatische stress in verband met het slachtoffer zijn.

Niet alleen hulpverleners wijzen slachtoffers op minderwaardigheidscomplexen en gebrek aan liefde voor het zelf. Ook andere goed bedoelende zielen oordelen volop over een onvermogen zichzelf of een ander lief te hebben, tot op het punt dat wie het betreft hier zelf in gaat geloven. Het is gebruikelijk dat spreekwoordelijke beste stuurlui slachtoffers ettelijke malen stigmatiseren. De verregaande nadruk op een beschadigd innerlijk in combinatie met het aanspreken van slachtoffers op het uitblijven van echte oplossingen en resultaten levert gevaarlijke situaties op. Het leidt ertoe dat iemand niet alleen opnieuw slachtoffer wordt, maar dikwijls zelfs in het beklaagdenbankje terecht komt.

Het wordt nauwelijks onderkend dat de onderdrukking van vrouwen en kinderen (meisjes én jongens) nog steeds een prominent maatschappelijk probleem is in alle culturen en lagen van de bevolking. In tegenstelling tot wat sommigen plegen te denken is geweld niet voorbehouden aan overwegend islamitische beschavingen, maar zij het in meer verdekte vormen is het evenzeer aan de orde in onze eigen westerse samenleving. Als je in de media ziet wat we elkaar allemaal (laten) aandoen hoef je die trend slechts door te trekken naar onze intimiteit om met zekerheid te kunnen stellen dat achter talrijke voordeuren een heuse dictatuur schuil gaat. De Britse schrijfster en feministe Virginia Woolf schreef de legendarische woorden „de publieke en de particuliere werelden zijn onlosmakelijk verbonden. De tirannie en slavernij van de een zijn de tirannie en slavernij van de ander.” Op 28 maart 1941 pleegde zij zelfmoord door haar zakken te vullen met stenen en zich te verdrinken in een rivier.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan