Ik weet niet of je al terug bent, Dutch, maar ik heb een uitgebreid antwoord geschreven direct na je laatste post (inmiddels enkele pagina's terug). Nog even dit ontleden:
civ nat boomer MAGApede
civ nat = civil nationalism (beschaafd en geweldloos nationalisme). Wat wil je dan, een gewelddadige revolutie?
boomer = generatie X (mijn generatie), de babyboomers. Moeten we het van generatie Y, de millennials, hebben dan? Het zijn mensen als ik, die een forum hebben opgestart, en Henk, die een radioprogramma heeft, of Ron, die diverse internetplatforms runt. Wat hebben we concreet gezien van de passieve nieuwe generatie?
MAGApede = variant op het oude videospelletje 'megapede', waarin een duizendpoot vlooien uitgooit i.p.v. bommen. MAGA = Make America Great Again. De suggestie is doorsnee Trump-supporters tandloze tijgers zijn.
Ook hanteer je enkele keren het woord 'cringe' (ineenkrimpen). Als iemand iets doms zegt of doet kan een reactie hierop zijn om een grimas te trekken en je schouders naar binnen te trekken.
Wat is de grote gemene deler in al deze hippe internettermen van jonge 'alt right'-aanhangers? Verdeeldheid, wij zijn beter dan zij. Beter dan de oudere generatie. Beter dan de doorsnee Trump-stemmer, je weet wel: hardwerkende Amerikanen die de VERANTWOORDELIJKEID dragen voor hun gezin en die een betere toekomst willen voor hun kinderen, DEZELFDE GENERATIE ALS DEZE ONDANKBARE ZEIKSTRALEN. Beter dan wie dan ook, toetsenbordhelden die jullie zijn, zonder ooit enige verantwoordelijkheden te hebben moeten dragen in het echte leven.
Wat is hun oplossing? GEWELD op basis van IDENTITEITSPOLITIEK! Het is dezelfde gevaarlijke onzin die zo'n megasukkel als Richard Spencer propageert, een LARP die zich eerst liet filmen met een groepje aanhangers om de Hitler-groet te brengen en HAIL TRUMP! te schreeuwen en later dat jaar het rampzalige Unite The Right-evenement in Charlottesville op poten zette, wat het leven heeft gekost aan 1 persoon. En ja, ik weet wel dat er veel meer achter dit verhaal zit dan ons is verteld, maar mijn punt is dat het allemaal draait rondom deze schertsfiguur.
Kortom, allemaal identiteitspolitiek. BLANK nationalisme, dat zich keert tegen iedereen van een ander ras of huidskleur. Neerkijken op de oudere generatie, die veel meer in hun mars hebben dan zij vanachter hun toetsenbord ooit voor elkaar krijgen. Millennials zijn nog te lui om te stemmen, maar hun ouders staan uren in de rij omdat ze weten hoe belangrijk het is. En net als in Engeland achteraf wel afgeven op de vorige generatie omdat die met de Brexit-stem hun Europese regenboog- en eenhoornswereld in duigen hebben laten vallen. Een stelletje verwende, naieve en betweterige crybabies, die nog nooit enige tegenslag in hun leven hebben ervaren en al helemaal niet weten dat vrijheid en luxe NOOIT voor lief moet worden genomen en hier HARD WERK voor moet worden geleverd. De jonge 'blanke nationalisten' zijn meer van hetzelfde, maar dan komend van de rechterkant. Er is een serieus mentaliteitsprobleem bij deze internetgeneratie en het zou enorm helpen als ze beseften dat ze nog wel eens zouden kunnen leren van de oudere generaties. Ga je opa of oma maar eens vragen hoe het was tijdens de oorlog, voordat je een pleidooi houdt voor een burgeroorlog!
En 'cringe'? Hoe puberaal is dat? Is dat de enige reactie die je kunt geven, uiteraard weer met een veelgedeelde meme onder al je virtuele vrienden? GROW THE FUCK UP! Of zoals jullie dat schrijven: gtfu. Ik KOTS van deze arrogante en onvolwassen mentaliteit, het levert NUL bijdrage aan een betere wereld. Leer eerst maar eens respect opbrengen voor je medemens en deze niet voortdurend op te delen op basis van ras of leeftijd!
Mike