Ik heb 4 nieuwe video's van Bill Smith gemist. Deze wil ik er echter specifiek uit lichten:
Ik heb al heel lang mijn twijfels bij Jordan Sather. Zoals jullie hebben gemerkt ben ik lang geleden gestopt met aandacht aan hem te besteden vanwege zijn neiging om QAnon te vermengen met UFO's en aliens. In tegenstelling tot Thomas van TRUreporting, die hier ook wel eens aandacht aan besteedt maar in het midden houdt of het waar is, is Sather hier heilig van overtuigd. Zoals bekend heb ik op dit forum wel vaker discussies gehad met huidige en voormalige forumleden over dit ietwat zweverige aspect van de alternatieve waarheidsbeweging.
UFO's en aliens zijn echter kinderspel vergeleken met een kruis met een hartje binnen een hartje erop - en dat is toch echt wat we op de achtergrond zien op een screenshot van Jordan Sather tijdens een livestream! Bill Smith geeft terecht aan dat Sather samen met Isaac Green de frontlinie aanvoerden van de Q-beweging in een vroeg stadium en dat Green in z'n eentje deze beweging bijna kapot heeft weten te maken. Overigens heeft Isaac Green inmiddels alle politieke video's verwijderd van zijn YT-kanaal en lijkt hij zich nu uitsluitend nog te concentreren op zijn muziek, dus die dreiging lijkt voorgoed verdwenen.
In dat vroege stadium infiltreerde Jerome Corsi ook in de Q-beweging met de bedoeling om deze van binnenuit te vernietigen. Inmiddels heb ik ook het interview van Alex Jones gezien met Captain Roy D, woordvoerder samen met Dustin Nemos voor het WWG1WGA-boek. AJ en Corsi leven nu in onmin met elkaar en het is zeer wel mogelijk dat AJ door 'guilt by association' onterecht is beschuldigd van kwade bedoelingen jegens de Q-beweging. In het interview bleek eens te meer dat AJ een groot ego heeft en graag hoog van de toren blaast, maar dat is nog geen bewijs dat hij moedwillig de Q-beweging heeft willen slopen. Bill Smith denkt echter van wel.
Terug naar het punt dat Bill Smith in bovenstaande video probeert te maken over Jordan Sather. Pedosymboliek past niet in de Q-beweging. Sather is geen christen, dus waarom zien we op de achtergrond een kruis? En nog erger: waarom zien we die twee hartjes in dat kruis? Verder merkt Bill Smith op dat Sather het drinken van bleekmiddel aanbeveelt. Dat is ietwat kort door de bocht, aangezien hij doelt op MMS. Is het drinken van waterstofperoxide ook 'bleekmiddel'? Smith is sportief genoeg om toe te geven dat het mogelijk effectief is en hij heeft wel een punt dat je op je tellen moet passen met wat je tegen wie allemaal zegt als je een gezicht bent van de Q-beweging. Sather heeft zich daarnaast laten lenen voor een 'hit piece' van Comedy Central en hij heeft interviews gegeven aan andere mainstream 'nieuws'media, wat alleen maar heeft bijgedragen aan meer negatieve beeldvorming over QAnon en zijn/hun volgers.
Ik vind dat Bill Smith terecht een kritische blik werpt op Jordan Sather. In het verleden sloeg hij ook wel eens door, bijv. met Tracy Beanz en Lisa Mei Crowley, maar het is nogal lastig om dat kruis met die hartjes weg te poetsen. Ben benieuwd hoe Tibo dit ziet, aangezien hij wel de video's en tweets van Jordan Sather blijft posten.
Mike