Godsgeschenk
Well-known member
Mike,
Ik zie nu pas dat je een tip gegeven hebt dat ik de video van MC Allister zou moeten bekijken. Ga ik nog doen.
Even terugkomend op Biglino. Mijn vriend is erdoor gefascineerd. Ik heb me er nooit mee bezig gehouden omdat het zo ver van de aardse nuchterheid van dit forum afstaat.
https://www.bol.com/nl/p/zo-heb-je-de-bijbel-nog-nooit-gelezen/9200000054501953/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D5%26itm_id%3D9200000054501953&bltgh=nQ0z4zkbVybzykJ7fZ5P4Q.1_6_7.12.ProductImage
Samenvatting
Mauro Biglino heeft de Bijbel opnieuw vertaald,
woord voor woord, letterlijk vanuit de oudste
Hebreeuwse geschriften. Met kennis van de alternatieve
theorieën over het ontstaan van aarde en mensheid,
legde hij een relatie tussen deze theorie en wat er in
de Bijbel staat over het ontstaan van aarde en mens. Zo
ontstond dit boek. Het eerste deel is een samenvatting van
de alternatieve theorie en het tweede deel volgt een aantal
passages uit het Oude Testament waarbij het de letterlijke
vertaling en betekenis aanbiedt: de mens is gecreëerd door
het toepassen van genetische technologieën door buitenaardsen!
Het vertelt over de 10 geboden, de visioenen van
UFO's gezien door de profeten, beschreven in hun eigen
bewoordingen; en gaat God ook dood zoals alle mensen?
Een echt boek voor mensen die buiten de box willen denken
en meer willen weten over oudtestamentische verhalen,
allemaal voortgekomen uit geschriften van anderen,
zoals de Soemeriërs!
Een recensie van iemand:
Vanaf de planeet Nibiru, voor ons onzichtbaar, doordat hij in tegengestelde richting draait, daalden Anunnaki naar de Aarde af en landden in het huidige Midden-Oosten onder leiding van Anu, hun vorst. Diens zoon, Enki, schiep met zijn zuster Ninti, de eerste hominide, Adama. Zo komt de auteur op Bijbels gebied. Hij knoopt Sumerische mythen vast aan de Bijbelse verhalen, die hij letterlijk neemt, en komt zo tot wetenschappelijk onverantwoordelijke speculaties. De Anunnaki stelt hij gelijk met de bijbelse Elohim. De zondvloed ontstond als gevolg van onenigheid tussen Enki en diens broer Enlil. Wat Mozes zag in Ex. 33:9 was niet de goddelijke glorie, maar een ruimteschip. De verdwijning van Henoch heeft als oorzaak zijn instappen in een ruimteschip. Natuurlijk wordt het visioen van Ezechiël in hoofdstuk 1 gekoppeld aan ruimtelijke wezens. De auteur heeft geen gevoel voor de visionaire kracht van deze profeet. Zijn betoog is zo speculatief dat het lach- of ergerniswekkend wordt. Er zijn betere boeken geschreven over de invloed van oude religies op het christendom.
Ik heb het moeilijk met zulke informatie. Dit is op het forum nooit voorgekomen. Ik had al problemen met David Icke's reptielentheorie, maar verder was ik gefascineerd door hem (nu helaas slaat hij met Trump de plank mis, jammer).
Wat vind je van de theorie van Biglino? Ligt toch ver af van de aardse spiritualiteit?
Dorothé
Ik zie nu pas dat je een tip gegeven hebt dat ik de video van MC Allister zou moeten bekijken. Ga ik nog doen.
Even terugkomend op Biglino. Mijn vriend is erdoor gefascineerd. Ik heb me er nooit mee bezig gehouden omdat het zo ver van de aardse nuchterheid van dit forum afstaat.
https://www.bol.com/nl/p/zo-heb-je-de-bijbel-nog-nooit-gelezen/9200000054501953/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D5%26itm_id%3D9200000054501953&bltgh=nQ0z4zkbVybzykJ7fZ5P4Q.1_6_7.12.ProductImage
Samenvatting
Mauro Biglino heeft de Bijbel opnieuw vertaald,
woord voor woord, letterlijk vanuit de oudste
Hebreeuwse geschriften. Met kennis van de alternatieve
theorieën over het ontstaan van aarde en mensheid,
legde hij een relatie tussen deze theorie en wat er in
de Bijbel staat over het ontstaan van aarde en mens. Zo
ontstond dit boek. Het eerste deel is een samenvatting van
de alternatieve theorie en het tweede deel volgt een aantal
passages uit het Oude Testament waarbij het de letterlijke
vertaling en betekenis aanbiedt: de mens is gecreëerd door
het toepassen van genetische technologieën door buitenaardsen!
Het vertelt over de 10 geboden, de visioenen van
UFO's gezien door de profeten, beschreven in hun eigen
bewoordingen; en gaat God ook dood zoals alle mensen?
Een echt boek voor mensen die buiten de box willen denken
en meer willen weten over oudtestamentische verhalen,
allemaal voortgekomen uit geschriften van anderen,
zoals de Soemeriërs!
Een recensie van iemand:
Vanaf de planeet Nibiru, voor ons onzichtbaar, doordat hij in tegengestelde richting draait, daalden Anunnaki naar de Aarde af en landden in het huidige Midden-Oosten onder leiding van Anu, hun vorst. Diens zoon, Enki, schiep met zijn zuster Ninti, de eerste hominide, Adama. Zo komt de auteur op Bijbels gebied. Hij knoopt Sumerische mythen vast aan de Bijbelse verhalen, die hij letterlijk neemt, en komt zo tot wetenschappelijk onverantwoordelijke speculaties. De Anunnaki stelt hij gelijk met de bijbelse Elohim. De zondvloed ontstond als gevolg van onenigheid tussen Enki en diens broer Enlil. Wat Mozes zag in Ex. 33:9 was niet de goddelijke glorie, maar een ruimteschip. De verdwijning van Henoch heeft als oorzaak zijn instappen in een ruimteschip. Natuurlijk wordt het visioen van Ezechiël in hoofdstuk 1 gekoppeld aan ruimtelijke wezens. De auteur heeft geen gevoel voor de visionaire kracht van deze profeet. Zijn betoog is zo speculatief dat het lach- of ergerniswekkend wordt. Er zijn betere boeken geschreven over de invloed van oude religies op het christendom.
Ik heb het moeilijk met zulke informatie. Dit is op het forum nooit voorgekomen. Ik had al problemen met David Icke's reptielentheorie, maar verder was ik gefascineerd door hem (nu helaas slaat hij met Trump de plank mis, jammer).
Wat vind je van de theorie van Biglino? Ligt toch ver af van de aardse spiritualiteit?
Dorothé