Rauwmelkse kaas

De boer in st Geertruid heeft Swiss brown en Vleickvieh en die hebben volgens mij ook een betere samenstelling dan bv Holsteiners.

De kaas heeft nog geen naam D, gewoon even vragen bij de kraam.
 
Nou dan is het dus allemaal okay. Ik ga verder de melk bij deze boer halen en vraag op de markt bij Mitchel eens naar de kaas.

Dorothé
 
De kaas van Matthijs de Haan is erg lekker, maar helaas gemaakt van gepasteuriseerde melk Tanja. Ik gebruik het wel regelmatig door ovengerechten, gezien de kaas dan toch hoog verhit wordt.

De Nylander in Workum verkoopt ook rauwmelkse kaas van Jersey koeien, alleen is deze helaas niet volledig grasgevoerd. Wel erg lekker overigens. Zij zijn bezig met een webshop.
De Oldehoofster kaasboerderij verkoopt grasgevoerde rauwmelkse A2 kaas die lekker is, alleen wel erg jong. Natuurlijk kun je hem thuis ook zelf nog verder laten rijpen. Via hun eigen webshop verkrijgbaar of via Schotse hooglanders.
 
Dat zou wel ernstig zijn, ik dacht echt dat ie rauwmelks was, ga het morgen gelijk checken. \want ik vond het al jammer dat ze geen dierlijk stremsel gebruikten, juist voor mensen met een zwakke spijsvertering is de pepsine belangrijk.
Dank voor de tips.
 
Ik heb hem dinsdag gehaald, gelijk een stuk voor 10,00 Euro en het is bijna op. We hebben natuurlijk met zijn tweeën gegeten. Ik heb ook nog Remeker pril gekocht. Maar die kende ik al van Estafette.

De kaas van Matthijs de Haan vind ik zeer lekker. Het zou jammer zijn. Hij staat toch ook op het congres, geloof ik.

Het zou fijn zijn als we het antwoord zouden weten.
Dorothé
 
Misschien is het ondertussen wel veranderd (ik bedoel met de kaas). Laten we niet meteen te negatief denken. Het is en blijft geweldige kaas, maar dit zou een minpuntje kunnen zijn.
Je zou het hem morgen kunnen vragen, als je wilt.

De kaas zou dan altijd nog zeer goed zijn voor op te warmen, voor op een spiegelei etc.

Dorothé
 
Het is gewoon zonde van de fantastische melk, ook qua smaak, ik ga dat zeker vragen morgen.
Met in je achterhoofd dat het voor mensen met slechte spijsvertering geschikt zou zijn is pasteuriseren en vegetarisch stremsel gewoon onlogisch, een stap vooruit en twee achteruit als je het mij vraagt. Maar dit stuk is uit maart 2015, dus ik denk dat er nog hoop is.
 
Nee, helaas zijn alle kazen nog steeds gepasteuriseerd, ik ben laatst nog naar de ecoboerderij geweest. Erg jammer inderdaad, de kaas is heerlijk..
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan