Rechtspraak

Wel voor de rechter vs niet voor de rechter.

Wel: Blokeerfriezen
Niet: XR klimaatblokeerders

Wel: De Fakkelman
Niet: De man die van Haga's huis binnendrong

Wel: Gideon van Meijeren
Niet: Akwasi, Herman Koch en vele, vele anderen

Wel: Willem Engel
Niet: Ab Osterhaus

Oh werkt dat zo. Het was niet de bedoeling om een schedelbasis fractuur te spuiten. Dat het wel een logisch gevolg was van het gericht op het hoofd richten van een paar meter afstand is dan niet meer belangrijk. De agent bedoelde het niet zo.Waar dit werkelijk over gaat is dat de knokploeg rugdekking behoeft voor de misdrijven, anders is er geen agent meer te vinden die wel even wat letsel wil toebrengen om mensen te laten voelen dat hun rechten niet gebruikt dienen te worden.Natuurlijk is deze agent schuldig, dat dit niet wordt vervolgd is een bizarre dwaling, het betekent dat excessief geweld praktisch niet meer als fout wordt gezien als de politie het toepast. Denk nog eens aan de koopgoot rellen, 5 mensen neergeschoten, 43 schoten gelost door 9 agenten. Geen van allen werd vervolgd..

It doesn't matter if it's David Duke, Andrew Tate, Julian Assange, or Donald Trump. If we don't protect due process of law and speedy trial then anyone can be shut down by accusation alone. It is a dangerous slippery slope and if you don't defend the principle of innocent until proven guilty then any one of us could be next.

You do not have to like, agree, or care about the person to defend the principle. That is my position on all these type of things. #FreePavel

Mike

Emotionele zitting in Leeuwarden tegen Gates: ‘De mensen achter deze vreselijke nachtmerrie moeten worden gestraft’​

De advocaat van Gates betwijfelde na dit emotionele verhaal in zijn antwoord of de eisers wel gevaccineerd waren. Oud-huisarts Berber Pieksma, die bij de zitting aanwezig was, vond dat nog het ergste aan de hele zaak.

Saillant detail: de rechter heeft bepaald dat de naam van Bill Gates, die in de zitting voortdurend werd genoemd, níet in de video van de zitting hoorbaar mocht zijn. Zijn naam moest op last van de rechter gebliept of gecodeerd worden. Om deze reden hoort men in plaats van ‘Bill Gates’ in de video ‘Eiser 1’.

Schikkingsvoorstel neergelegd bij Karim Aachboun en Rutte: ‘Ik zou dan niets over Demmink-doofpot mogen publiceren’​

“Als we tot een deal komen, dan zal dit betekenen dat ik mijn rechtszaken tegen Rutte in Brussel en Den Haag over de toeslagenaffaire en Gaza zal moeten gaan intrekken,” zegt Aachboun. “Ook zou ik dan niets over de Demmink-doofpot mogen publiceren.”

Deze zogeheten verzoeningszitting zou plaatsvinden met als doel het geschil ‘snel en efficiënt minnelijk op te lossen’. De zittingen verlopen in de raadkamer en zijn dus niet openbaar.

Rechtszaken tegen Rutte gaan DOOR: Karim Aachboun wijst miljoenenaanbod af​

Juridisch adviseur Karim Aachboun heeft een miljoenenbedrag als voorstel ontvangen van NAVO-topman Rutte.

Dit gigantische bedrag heeft drie voorwaarden: het intrekken van zijn rechtszaken tegen Rutte in Brussel en Den Haag over de toeslagenaffaire en Gaza, geen onthullingen mogen doen over de Demmink-doofpot en emigreren uit Nederland naar een land buiten de EU.

• Leuk
Waarderingen: JVG

De Andere Krant - Nederland krijgt een Constitutioneel Hof – moeten we daar blij mee zijn?​

Als het aan kabinet-Schoof ligt, krijgt Nederland een Constitutioneel Hof: een rechterlijke instantie die wetten kan toetsen aan de Grondwet. Voorstanders stellen dat dit meer rechtsbescherming zal bieden aan de burgers. Critici vrezen dat politiek gekleurde rechters zich juist meer gaan bemoeien met besluiten die in de politiek worden genomen. Oud-advocaat Frank Stadermann: “Zolang rechters niet bereid zijn om grondrechten daadwerkelijk te beschermen, heeft afschaffing van het toetsingsverbod totaal geen zin.”

Nederland is het enige land in Europa dat een zogeheten ‘toetsingsverbod’ kent. Artikel 120 van de Grondwet bepaalt dat de rechter wetten die door regering en parlement zijn gemaakt, niet mag toetsen aan de Grondwet. Landen als Duitsland, België, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje kennen constitutionele hoven. Andere landen, zoals Noorwegen, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk, staan toetsing aan de Grondwet toe door ‘gewone’ rechters.

Helaas kan ik vandaag de crowdfunding niet lanceren door een blokkade van ‘Rutte & Co’. In de afgelopen dagen ben ik door meerdere banken geweigerd om een crowdfunding te mogen lanceren, zonder tekst en uitleg.

Rechtbank vernietigt boetes opgelegd aan artsen wegens het uitschrijven van COVID-recepten​

Inmiddels zijn vijf boetes door diverse rechtbanken vernietigd en er zijn drie gehandhaafd. De inspectie accepteert vernietiging van boetes niet en gaat in beroep. De artsen doen hetzelfde, want zij accepteren de handhaving van de boetes niet.

Uiteindelijk zal de Raad van State over al deze zaken een finaal oordeel moeten vellen: enerzijds het hoger beroep van artsen Elens en Deutsch tegen de inspectie en anderzijds het hoger beroep van de inspectie tegen artsen Rogger en Van Walraven. Dit is een unieke gebeurtenis.

1731411597446.jpeg

Zorgminister Fleur Agema (PVV) in het nauw: ‘Ik vrees dat ze hier gewoon liegt’​

“Ik ben niet degene die een rechtszaak kan stoppen, daar gaat het OM toch echt over en niet ik, scheiding der machten,” reageerde Agema. Ze beloofde dit ‘te bekijken’.

Vingerhoets zegt stomverbaasd te zijn. Volgens hem is het niet waar wat Agema zegt. “Het is de minister die de rechtszaak aangegaan is en ook het hoger beroep ingesteld heeft.” Hij liet vervolgens een brief zien waar dit uit blijkt.

• Wow
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan