Rechtspraak

Neuroloog Jan Bonte is veroordeeld tot een taakstraf van 40 uur waarvan 20 voorwaardelijk en het betalen van een schadevergoeding van 3000 euro. Door voormalig D66-Kamerlid Sidney Smeets op X een pedofiel te noemen, heeft hij zich volgens de rechter schuldig gemaakt aan smaad, schrijft de Stentor.
Vorige keer Pepijn van Houwelingen. Vandaag Jan Bonte. Donderdag Raisa Blommestijn. Volgende keer kunt u aan de beurt zijn, waarschuwt mediadirecteur van Ongehoord Nederland Peter Vlemmix.

Hoorzitting avondklok geeft ontluisterend inkijkje: ‘Zo gaat Woo frustreren in z’n werk’​

Dinsdag vond een hoorzitting plaats op het ministerie van Justitie en Veiligheid over het Woo-verzoek van BVNL rond het spoedappèl van de overheid over het afschaffen van de avondklok.

De partij van Wybren van Haga kreeg een interessant inkijkje in de manier waarop informatieverzoeken (niet) worden behandeld.

BVNL ontving slechts 10 pdf’s met communicatie, terwijl het ministerie eerder aangaf dat er vele duizenden documenten vielen onder de reikwijdte van het Woo-verzoek. Daarom ging de partij in bezwaar en daar ging de hoorzitting over.

Ik heb een juridische vraag voor jullie.
Stel, je vraagt een toevoeging aan bij de gemeente voor een advocaat voor 2 zaken. En je betaalt haar 1 toevoeging, voor zaak nr 1 die zij doet (in dit geval ben ik niet tevreden over de gang van zaken maar goed ze heeft er tijd aan besteed).

De tweede toevoeging heb ik haar niet betaald. Zij heeft 10 minuten in de stukken gekeken. Dat houdt dan toch in dat zij zaak nr. 2 niet heeft gedaan, en dus ook niet betaald heeft gekregen van de gemeente?

Dan zou ik dus die tweede toevoeging toch aan een andere advocaat kunnen betalen, indien die de zaak wel wil doen? Hopelijk zijn er mensen die hier verstand van hebben.

Ik belde net het juridisch loket op; zij hebben een nieuw telefoonnummer, krijg ik zo'n buitenlands vrouwtje a/d telefoon die er echt helemaal niets van weet.. wat een ellende.. ik word teruggebeld!

En zo werkt het blijkbaar tegenwoordig.

Ontucht met een 12-jarig meisje? Ach, 30 uur taakstrafje...

Seksafspraakjes met minderjarige jongetjes? Ach, vrijspraakje...

Oproepen tot moord op 'Zwarte Piet'? Ach, woordkunstenaar!

Dader van drie moorden al eerder in handen? Ach, hij was zo zielig, want zwart en geen hobbelpaard gehad in zijn jeugd...

Het gaat maar door, de ene na de ander blunder bij het O.M.

Maar niet als de dader blank is!

Opkomen voor je recht? Ach, ga jij maar even twee weken zitten!

Zaken delen online die niet in het narratief passen? Meteen 3 rechercheurs dreigend aan je deur!

De waarheid spreken over een viezerik? Rechtzaakje smaad en laster aan je broek!

Als je blank bent, dan blundert het O.M ineens niet, dan is er ineens plaats genoeg in elke gevangenis en gaan alle deuren voor je dicht!

Klassenjustitie noemen we dit. Links schreeuwt het hardst dat rechtse mensen racisten zijn en anderen discrimineren.

De enigen die echt gediscrimineerd worden, zijn die blanke Nederlanders, die soms ook donker zijn maar wel hetzelfde behandeld worden omdat ze niet in het linkse narratief passen.

I shit you not!

ben er achter gekomen dat de advocatenwereld ook gewoon 1 grote corrupte zooi is.
Ik heb schade opgelopen door diverse behandelingen.
Maar dit is volgens de advocaat niet te bewijzen. En het kost me handen vol geld wat ik niet wil.
En waarom zijn de medische adviseurs die ze in de arm hebben genomen allemaal uit het reguliere circuit? En niet alternatief? Dat maakt het dus te eenzijdig en niet helpend voor mij.

ben er achter gekomen dat de advocatenwereld ook gewoon 1 grote corrupte zooi is.
Ik heb schade opgelopen door diverse behandelingen.
Maar dit is volgens de advocaat niet te bewijzen. En het kost me handen vol geld wat ik niet wil.
En waarom zijn de medische adviseurs die ze in de arm hebben genomen allemaal uit het reguliere circuit? En niet alternatief? Dat maakt het dus te eenzijdig en niet helpend voor mij.

Is het te bewijzen ? Wat zijn je bewijzen ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan