Schildklier

De artiest Prince is dood, 57 jaar. Als gevolg van de GRIEP. Ga me nu nog eens vertellen dat er geen knutselvarianten in omloop zijn!

Mike

Schildklier past zich aan de bijnieren aan. Meestal uit zich dat in een vertraagde schilkdlier ( hypo) maar soms gaat deze juist harder werken (hyper). Schildklier denk het lichaam te helpen en gaat in de survival modus: de temperatuur wordt iets lager en de stofwissleing vertraagd. Bijnieren zijn dus primair de oorzaak en deze zou ik aanpakken. In mijn praktijk zie ik goede resultaten met o.a MOR phase (supplement) wat de aansturing op hersenniveau van de bijnieren herstel.Uiteraard moet de schildkier wel voldoende bouwstenen hebben ( o.a jodium, selenium en zink)

Ik wil bij mezelf eens de schildklierwaarden laten testen. Ik heb dat nog steeds niet gedaan.
Ik heb gelezen dat hiervoor belangrijk is om T3, T4 en THS te testen.

Ik weet niet of vrij T4 dan hetzelfde is dan T4
Hier wordt het een en ander gemeten. Is dit een goede test?
https://bloedwaardentest.nl/schildklier--tsh-vrij-t-en-t/

Ik weet dat Pike hier wel meer vanaf weet. Ik hoop dat hij ook meeleest.

Dorothé

Ik heb eind maart mijn bloedwaardes schildklier laten testen maar daarbij zijn ook de leverwaardes meegenomen. Dit kan allemaal via de huisarts maar .... als ik naar mijn huisarts ga dan moet ik zelf met een lijst komen van wat ik getest wil hebben.
Dus overleg gepleegd met arts Kleipool (orth.mol.)
Het hangt er ook maar vanaf wat voor klachten je hebt buiten het vermoeden van een trage schildklier.
Er is dus getest bij mij:
TSH, Vrij T4, FT3, anti TPO (hashimoto) Gamma GT, Alk.Fos, Alat, cholesterol, Progesteron en nog 14 andere dingen. Rekening moet je betalen van je 385,--.
De leverwaardes zijn bij mij niet in orde.
Ik vind het nogal een klus om zelf uit te zoeken wat ik naast schildklier belangrijk vind.

Ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief van BETER KLINIEK en kreeg gisteren info over de schildklier. Kijk of je de laatste nieuwsbrief kunt vinden.
Progesteron neem ik omdat ik op www.forefronthealth heb gelezen dat er teveel oestrogeen aanwezig kan zijn.
Mijn progesteron is goed maar misschien had ik oestrogeen ook nog moeten testen.

Ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief van BETER KLINIEK en kreeg gisteren info over de schildklier. Kijk of je de laatste nieuwsbrief kunt vinden.
Progesteron neem ik omdat ik op www.forefronthealth heb gelezen dat er teveel oestrogeen aanwezig kan zijn.
Mijn progesteron is goed maar misschien had ik oestrogeen ook nog moeten testen.

Ik heb gekeken wat voor ingredienten er zitten in MOR Phase en daar zit o.a. ook Bacopa Monnieri in. Hierboven Mtje adviseert dit.
In Cerewell zit ook Bacopa Monnieri.
In een produkt van de Natuurapotheek zitten kruiden voor de schildklier plus ook weer Bacopa Monnieri. hiervan neem ik 1 ml. s-avonds voor het slapen. Ik slaap zowaar beter.

Ik klaag al lange tijd over een raar soort duizeligheid in mijn hoofd en dat voelt nu wel beter aan.

Verder heb ik klachten van de hersenstam - precies middenachter in mijn nek - en als ik snachts op mijn rug lig klopt het heel erg irritant op die plek - dit lijkt nu door middel van acupunctuur beter.
De laatste prikactie was dan ook het hoofd en nek klachten behandelen.
Resumerend.
1 pilletje TG100 in de ochtend, laat in de middag 1 Curewell en laat in de avond 1 ml kruiden van de apotheek.

Progesteron kun je een thuistest doen via succesboeken
https://www.succesboeken.nl/boeken/Thuistest/4250570300949/#.XLIWZst7lMs

Of deze, die heb ik me zojuist zelf weer eens besteld omdat ik progesteroncrème neem (ook via succesboeken)
https://www.succesboeken.nl/boeken/Thuistest/4250570300918/#.XLIWqst7lMs

Bedankt voor jouw tip trouwens.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug