snurken

Ik slaap ook al mijn hele leven op mijn buik. Uit verhalen van mijn moeder weet ik dat zij geprobeerd heeft dit te veranderen (ivm hypes rond wiegedood), maar echt geholpen heeft dit niet.

Ik doe dat nog steeds: heb weleens geprobeerd op mijn zij te gaan liggen, maar dan gaat mijn arm slapen (gekke woordspeling) dus dat werkt niet, en op mijn rug slapen werkt al helemaal niet...(wel word ik wel eens wakker op mijn rug, kennelijk toch gedraaid dan).

Wat is er zo slecht aan buikslapen dan Mike?

Ja vertel Mike ! Alle 3 mijn kinderen zijn buikslapers en mijn jongste kleindochter (8 maanden)krijg je ook met geen mogelijkheid in andere positie .

Buikslapen is in ieder geval niet goed voor je rug. Wordt altijd afgeraden bij rugklachten. Ik denk vanwege een extra kromming.

Ik sprak ooit een osteopaat, die ook stellig verkondigde dat op de buik slapen de slechtste slaaphouding was. Ben vergeten te vragen waarom.

Ik hoorde pas een radio uitzending met Daniel Vitalis en hij verkondigde juist dat buikslapen (wel een beetje schuin, met 1 opgetrokken been) een van de beste houdingen is. Je hebt dan ook geen behoefte om er een kussen bij te pakken.

Dat zou goed nieuws zijn voor mij Kasja, want dat is precies hoe ik er het liefs bij lig en idd zonder kussen.

@Tanya haha das ook mijn houding, heb er wel een zekerheidskussen bij, meer voor de warmte en gevoel iets in de rug te hebben.

Nu weet ik nog niet of erg grote amandelen kwaad kan, wie o wie geeft raad?

neusamandelen nemen in grootte af bij ongev 8e levensjaar

mi bezitten ze witte bloedlichaampjes, die indringers moeten vernietigen.

Als ze groter worden is teken dat ze hun werk goed doen.

Oplossing: weerstand verhogen.

@Henk oke ik had ze gezien en de ruimte ertussen is minimaal vandaar mijn vraag.

thx voor je reactie!

ratel

Quote:
Zangoefeningen maken einde aan gesnurk

Geschreven op 20 augustus 2013 om 15:38 uur door Caroline Kraaijvanger 0

snurken

Goed nieuws voor wie vannacht weer wakker gelegen heeft door toedoen van een snurker. Britse wetenschappers hebben een simpel trucje ontdekt dat het snurken vermindert of zelfs helemaal laat stoppen. Zangoefeningen!

Onderzoekers van het Royal Devon en Exeter Hospital verzamelden twee groepen mensen. De ene groep had een chronisch snurkprobleem. De andere groep had last van slaapapneu. De proefpersonen kregen een cd mee met daarop zangoefeningen. Voor en na het experiment vulden de proefpersonen een vragenlijst in waarop onder meer hun snurkgedrag aan bod kwam.

Effect

Uit het onderzoek blijkt dat de zangoefeningen effect hadden. Na drie maanden snurkten de proefpersonen minder vaak en minder hard. Ook voelden ze zich overdag minder slaperig, zo concluderen de onderzoekers in de online uitgave Scientific Research. Bovendien namen de symptomen van mensen met slaapapneu af.

Een zangoefening tegen snurken kan bijvoorbeeld bestaan uit het – op verschillende melodieën – zingen van geluiden zoals ‘ung’ en ‘gah’

Hoopgevend

De resultaten zijn hoopgevend, zo stellen de onderzoekers. Ze benadrukken dat er reeds verschillende behandelingen zijn tegen snurken, maar die hebben nadelen. “Ze zijn ingrijpender en kunnen slecht te verdragen of pijnlijk zijn,” zo schrijven de onderzoekers. Ze denken dan bijvoorbeeld aan neusoperaties. De zangoefeningen vormen een mooi alternatief.

Maar hoe kunnen zangoefeningen nu een einde maken aan gesnurk? De onderzoekers vermoeden dat de oefeningen de toon en kracht van de spieren in de keelholte beïnvloedt. “Hierdoor zijn deze spieren minder geneigd om tijdens de slaap in te storten: één van de belangrijkste factoren die leidt tot snurken en slaapapneu,” zo schrijven de onderzoekers. Het vermoeden wordt onderschreven door een eerder onderzoek dat aantoonde dat het gedurende vier maanden bespelen van de didgeridoo (een lang, houten blaasinstrument) leidde tot een betere kwaliteit van slapen en minder hinder van slaapapneu.

http://www.scientias.nl/zangoefeningen-maken-einde-aan-gesnurk/91093

Zie de film Grounded via youtube :

Vanaf 24 min 30: over aarding tegen snurken.

In dit boek http://mercola.fileburst.com/PDF/EarthingBook.pdf staat ook dat aarding verlichting geeft bij veel slaap- en andere problemen.

Zie dit citaat p. 132:
Quote:
In my profession, there’s a tremendous amount of burn out because

the work is very physical. You use a lot of energy. I’ve been at this for

twenty-four years, and even if I go home tired now, I go to bed, sleep on

the bed pad and get up and I’m ready to go. And my husband has expe-

rienced the same thing. He stopped snoring the first night he was on the

pad.
We have been able to sleep fabulously.

Of deze (p. 151):
Quote:
I was also amazed at the effect of sleeping grounded on my significant

other. He had a slight sleep apnea problem diagnosed by his doctor. He

used to wake up during the night, gasping for breath. Sometimes he could

go back to sleep right away. Other times not. He also used to snore so

loud that I couldn’t go to sleep. I would have to go to bed first and then

he would come in later. The grounding changed all that as well. In a cou-

ple of months, his snoring tapered off and then stopped. The apnea took

longer but it also eased up and then went away. He hasn’t had that prob-

lem for more than four years.

Quote:
“For the last five years of her life, my mother slept grounded. She died

in 2005 at the age of ninety-six. She was a horrible snorer until she slept

grounded.
Her snoring stopped as well, and I believe the grounding gave

her some comfort and ease in those last years of her life.”

p. 183:
Quote:
The participant reported that her husband, who was not part of the

study, but who was sleeping grounded next to her, “began sleeping

fewer hours, has more energy, and has stopped snoring.”

Meer daarover ook hier: https://www.fatsforum.nl/topic/aarden/page/2

Hiervoor ging het ook over de magnesiumhuishouding: daar helpt aarding ook goed bij.

Verder: er is ook een link tussen magnesium en vitamine d.

En tussen vitamine d-tekort en snurken:

Deze arts linkt de slaapproblemen zoals hoofdpijn, slaaptekort en apneu bij haar patienten aan vitamine d-tekort: voor wat betreft apneu / tandenknarsen / snurken heeft ze het over de juiste afstelling van slaapverlamming voor onze slaap die zoek is bij die drie fenomenen.

Dit is dus een neurologisch iets: bij tandenknarsen is er te weinig slaapverlamming en bij apneu en snurken te veel opdat je kaak te los hangt, waardoor je keel blokkeert.

dr. Stasha Gominak (bijv. vanaf 6 min 30 )

The world epidemic of sleep disorders is linked to vitamin D deficiency

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22583560

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3501667/#B4

Aarden vermindert (en dus verbetert) ook de ademhaling. Ik vermoed dat het hierdoor komt dat er zulke goede resultaten behaald worden met snurken.

Quote:
For ungrounded people, just standing barefoot for 30 min can increase body O2 (results for the body oxygen test) by 2-5 seconds. Even better results are common for many people when they are grounded during sleep. In the long run, an average student can often get up to 5-10 s higher morning CPs (body O2) due to the correct application of Earthing.

http://www.normalbreathing.com/e/earthing.php

hoi Janse, de zuurstoftoevoer in je lichaam verbetert ook doordat aarding je bloed dunner maakt, zodat het zuurstoftransport in het lichaam beter wordt.

Plus aarding beinvloedt (naast vitamine d3) de afstelling van slaapverlamming ten positieve: waardoor je onderkaak niet te slap gaat hangen waardoor je keel wordt geblokkeerd (snurken/apneu).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan