Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Statue of bigotry ??
Nederland is proeftuin
De eID kan evolueren van datakaart tot controlesysteem om mensen uit te sluiten. En dat is het echte risico, waar niet over wordt gepraat en dat ontkend wordt. Het risico op een controlestaat en een social credit system zoals dat in China bijvoorbeeld al bestaat, aldus Van Haga.
Hij wijst erop dat Nederland voorop loopt en een proeftuin is voor de eID. Zo is de zorgsector al sinds 2017 proeftuin voor het ontwikkelen van deze Europese digitale identiteit.
De goed verstaander heeft echter maar een half woord nodig: de Rabobank werkt samen met creditcardbedrijf Mastercard. Mastercard gaf in 2019 (!!), nu nog op vrijwillige basis, al een creditcard uit die blokkeert wanneer je te veel CO2-uitstoot genereert. Boven een bepaalde uitstoot blokkeert de kaart. Een ‘carbon-limit’ noemt het bedrijf dat.“Het doel is absoluut niet om als bank met een vingertje te wijzen en sturend op te treden”, we willen mensen inzicht geven in hun eigen gedrag en als ze het willen, dan kunnen ze hun gedrag aanpassen.” (Barbara Baarsma, Rabobank)
Doe Zelf Normaal
doezelfnormaal.nl
Het is zover, nu nog vrijwillig: het social-credit-systeem!
by doezelfnormaal | apr 22, 2022
Door: Pieter Kuit
De Rabobank gaat bij klanten die dat willen de geschatte CO2-uitstoot van hun aankopen in de bankapp tonen. De bank hoopt dat het ertoe leidt dat klanten hun koopgedrag aanpassen en aankopen doen die minder CO2 uitstoten. De eerste duizend klanten kunnen dat vanaf vandaag doen. De bank heeft als streven dat de functionaliteit na de zomer voor alle particuliere klanten beschikbaar is. Dat schrijft de NOS vandaag.
Feitelijk is dit een onderdeel van het social-credit-systeem waarvoor veel door de overheid als ‘complotdenkers’ betitelde mensen al langer waarschuwen: een systeem waar middels een digitale identiteit en bijbehorende QR-code alles wordt bijgehouden wat je doet. Wanneer je je ‘goed’ gedraagt, in dit geval minder CO2 uitstoot, verdien je punten. Bij slecht gedrag verlies je punten. Denk aan het aantal kilometers dat je rijdt met je auto, snelheidsovertredingen, je gedrag op internet, hoeveel keer je de wasmachine hebt aangezet kortom, je hele handel en wandel.
Wanneer je onder een bepaald aantal punten komt kan er gestraft worden.: je elektriciteit kan bijvoorbeeld worden afgesloten, of middels een signaal via 5G kan je elektrische auto worden geblokkeerd. In dit geval kan je bankrekei9ng worden geblokkeerd.
De goed verstaander heeft echter maar een half woord nodig: de Rabobank werkt samen met creditcardbedrijf Mastercard. Mastercard gaf in 2019 (!!), nu nog op vrijwillige basis, al een creditcard uit die blokkeert wanneer je te veel CO2-uitstoot genereert. Boven een bepaalde uitstoot blokkeert de kaart. Een ‘carbon-limit’ noemt het bedrijf dat.
In Italië gaat er binnenkort al een proef van start met een social-credit-systeem. Doe Zelf Normaal heeft contact gehad met Francesco Rosano, journalist van de plaatselijke krant uit Bologna, Italië, die verslag deed van de proef met het social-credit-systeem dat daar op handen is. Wij kunnen bevestigen dat het bericht juist is: Rosano heeft uitgebreide documentatie.
Europa is op weg naar een controlestaat, waarbij de zogenaamde ‘voetafdruk’ van elke burger nauwlettend gaat worden vastgelegd, en beloond of bestraft.
Door als een mantra steeds maar te herhalen dat het om een proef gaat op basis van vrijwilligheid word je in slaap gesust.
Totdat het te laat is, en je vrijheid aan een QR-code hangt.
Ik neem het FvD niet kwalijk, het is goed dat ze dit onder de aandacht brengen.Thierry en Pepijn deelden deze tweet en ik denk dat het hun bedoeling was om wat mensen wakker te schudden wat betreft de "complottheorieën" die alsmaar uitkomen.
Weet niet zo goed waar te plaatsen, dus maar even hier:
Ik had het in 2020 voor RBW en paspoort al gedaan, maar nu ik de tip van Jan voorbij zag komen, dacht ik, wellicht goed om toch te delen.Ja, dat heb ik ook gedaan met rijbewijs.
Weet niet zo goed waar te plaatsen, dus maar even hier: