Soulful Sunday Morning Café Ubbergen (bij Nijmegen)

Ik weet niet hoe jullie er uit zien, dus stel je aub aan mij voor, lijkt me leuk. Tot morgen!

Mike

Zo, ik ben net thuis. Ik ben na de lezing nog Roermond in gegaan en ben nu toch wel moe.

Ik wilde jullie, Mike en Monic, even complimenteren met weer een geweldige lezing.

Bedankt.

Dorothé

Mike,

Ik heb gisteren van jouw voordracht het een en ander genoteerd. Een ding begrijp ik uit mijn notities niet meer.
Je zei: "We gaan in en uit materie".
Betekend dit dat we geboren worden en sterven of vinden er ook in het leven zulke in en uit de materie gaande bewegingen plaats?

Dorothé

Nee, we bewegen TIJDENS ONS LEVEN voortdurend in en uit de materie. Het coherente beeld dat wij zien is een vertaling van ons DNA, dat deze voortdurende wisselingen niet opmerkt en ons de ILLUSIE geeft dat materie statisch is, terwijl het dus razendsnel wordt afgewisseld met immaterie. Bekijk What The Bleep Do we Know en je zult zien waar ik het gisteren over had.

Mike

Okay, bedankt. The Bleep heb ik laatst weer bekeken en dacht dat ik alles begreep. Dan was dit nog een zwarte vlek. Goed dat ik dit heb opgeschreven en even bij je kon navragen.

Het was echt weer geweldig gisteren. Ook een mooie locatie en ook fijn hoe Monic alles bracht. Ik zal nog contact met haar opnemen, zoals ik met haar afgesproken heb.

Dorothé

Ik heb vandaag wat migraine, nog niet heel erg en ik hoop dat het weg trekt. Toch lukt het me niet om nu the Bleep opnieuw te gaan bekijken. Als ik denk aan Bruce Lipton, dan zou ik kunnen denken dat het misschien te doen heeft met het feit dat ons bewustzijn gevormd wordt door ervaringen, door ervaringen gemaakt vanuit de omgeving, de overtuigingen die ons dan als mens bepalen. Die bepalen het bewustzijn op aanhechtingen op het celmembraan (het celbrein).
Komt het dat wij ons dan steeds iets veranderen (niet de blauwdruk DNA)?
Ons bewustzijn groeit, ons lichaam verandert dan ook steeds.
Zit ik in deze richting juist of ligt het nog anders?

Dorothé

Mike, ik kom er niet uit.
Kun je toch een tipje van de sluier oplichten over dat in en uit ons lichaam gaan. In feite zijn we dan toch eventjes dood? En wat heeft het voor een nut, waarom doen we dat? Dieren zullen ditzelfde principe dan ook wel doen?

Dorothé

Als ik denk aan Bruce Lipton, dan zou ik kunnen denken dat het misschien te doen heeft met het feit dat ons bewustzijn gevormd wordt door ervaringen, door ervaringen gemaakt vanuit de omgeving, de overtuigingen die ons dan als mens bepalen. Die bepalen het bewustzijn op aanhechtingen op het celmembraan (het celbrein).
Komt het dat wij ons dan steeds iets veranderen (niet de blauwdruk DNA)?
Ons bewustzijn groeit, ons lichaam verandert dan ook steeds.
Zit ik in deze richting juist of ligt het nog anders?

Je zit absoluut in de juiste richting. De essentie van epigenetica is dat onze fysieke expressie een reflectie is van ons bewustzijn. Met een verschuiving van het bewustzijn verschuift dus ook de fysieke expressie. Wie weet hoe we er in de toekomst uit gaan zien!

Kun je toch een tipje van de sluier oplichten over dat in en uit ons lichaam gaan. In feite zijn we dan toch eventjes dood? En wat heeft het voor een nut, waarom doen we dat? Dieren zullen ditzelfde principe dan ook wel doen?

ALLE materie is in feite een illusie. We gaan razendsnel heen en weer tussen verschillende dimensies, zowel een materiele als een immateriele.

Om je beter op weg te helpen, bekijk de ervaring van Jill Bolte Taylor, dan leer je snel meer over de illusie van materie:

Mike

Hartelijk dank.
Wat een goede video. Ik heb hem opgeslagen bij mijn favorieten.

Ik ben al heel lang in dit thema geïnteresseerd, je kunt zeggen dat ik hiermee begon zo rond mijn 20 levensjaar. Er zijn wel veel verschillende thema's de revue gepasseerd, maar allemaal hieraan gerelateerd. Ik denk dat ik nu echter "the key" gevonden heb. Nu met de kwantummechanica heb ik de sleutel in handen.
Natuurlijk is mijn interesse nu nog meer opgewekt vanwege de dood van mijn moeder.

Dank je voor je geduld met mijn steeds weer opnieuw gestelde vragen. Maar ik kom er wel.
Dorothé

Wist je dat deze video ook Nederlandse ondertiteling heeft? Klik op instellingen ('settings') en kies bij 'subtitles' jouw taal van keuze (Duits kan ook).

Mike

@Mike,
Ja, ik had hem gelijk in het Nederlands, was heel fijn.

@Tanja, Klopt. Shame on me.
Ik meld me spoedig bij je. Ik vind het alleen een beetje vervelend dat ik je dan in je privé tijd moet storen. Jij bent natuurlijk ook steeds aan het werk en alleen 's avonds thuis en dan kom ik daar binnenvallen. Maar goed, je biedt het zelf aan, dus dan zal het wel voor jou in orde zijn.
Zo als gezegd, ik mail je binnenkort.

Alvast bedankt.
Dorothé

Mike,

Monic gaf aan dat je 10 maart weer in de Refter bent met deel 2. Is dat dan deel 2 van "Spiritualiteit en voeding van Natuurvolkeren" of is het een ander thema?

Dorothé

D. inderdaad bied ik het aan en ik heb het ook razend druk, maar desondanks zijn er nog dagen dat ik eventueel ook overdag thuis ben, mail maar hoor, je bent niet de enige die water komt halen.

Mike,

Monic gaf aan dat je 10 maart weer in de Refter bent met deel 2. Is dat dan deel 2 van “Spiritualiteit en voeding van Natuurvolkeren” of is het een ander thema?

Dorothé

Ik overweeg om toch weer te komen. Ik vind alles wat je te vertellen hebt wel interessant, maar in het bijzonder over voeding en spiritualiteit.
Is het een vervolg op de vorige lezing of gaat het over iets anders?

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan