Wat betreft gisteravond en die plunderingen etc. Eerst dacht ik nou mooi eindelijk NL in opstand! Maandenlang klaagden we hier dat NL zat te slapen en in andere landen zagen we ze overal de straat op gaan en Denemarken kreeg het zelfs voor elkaar om zichzelf te bevrijden. We moesten verenigen enzo.
Nu een dag later pas denk ik daar heel anders over. M.i waren het gewoon de bekende raddraaiers. Ik hoorde van mijn nichtje die Snapchat heeft dat er dus is opgeroepen om te gaan rellen, aanleiding was ook dat ze zagen dat de Urkers zo te keer gingen. Ik denk dat die allochtonen in de schilderswijk het ook wel echt zat zijn die hele lockdown en dat de avondklok ook de druppel was. Die wijk staat bekend om zijn hangjongeren, die hangen graag savonds laat op straat en nu mogen ze dat niet meer tja dat is olie op het vuur.
Het kan ook nog bewust aangestuurd zijn om een burgeroorlog uit te lokken. Afgelopen zomer was er ook al sprake van huurlingen toen het zo uit de hand liep in de schilderswijk.
Zijn die duivels ons toch weer te slim af, dat ze al spreken over burgeroorlog. Ze halen altijd wel weer wat uit hun trukendoos.