Stop de Lockdown

Tgal1h8v4ol69syoy2htsyh612lvkph0c.jpg

Mike

Misschien moet ik mijn mening over Willem Engel toch veranderen. Hij toont mijns inziens toch eerlijkheid. Heb ik eerst anders gevoeld. Ik voelde toen dat hij alleen maar aandacht wilde. ik zat fout. Bij deze mijn ongelijk.

Tof wat hij allemaal op zet. Chapeau.

We doen het allemaal.

Dorothé

Dorothe, ook ik sta volop achter Willem Engel en zijn mede-organisatoren. Je zult dit misschien niet direct van mij verwachten, aangezien de boodschap van Engel (zie ook zijn achternaam) enigzins 'soft' is.

Engel werkt o.a. samen met Wouter Raatgever en hij slaat een veel bozere, strijdvaardigere toon aan. Dat resoneert veel meer met mijn karakteer. Toch ben ik blij dat Engel het gezicht is geweest van dit initiatief en niet Raatgever.

De reden waarom ik Engel de perfecte persoon vind heeft te maken met 'optics', publieke perceptie. Die hele boodschap van niet tegen coronamaatregelen zijn maar voor de vrijheid en dit doen met liefde en geduld, dat soort 'hippie-shit' is nu precies wat nodig is om de Deep State te kakken te zetten.

Kijk wat er nu gebeurt: er is meer aandacht voor a.s. zondag dan daarvoor, mensen gaan daar nu vreedzaam 'picknicken' vanwege 'vaderdag'. Dat had je nooit voor elkaar gekregen met een meer militante voorman als Wouter Raatgever.

Met een beetje geluk loopt de BLM-demo van vandaag uit de hand, want daar zit wel een stelletje heethoofden tussen die IN VRIJHEID kunnen zaniken over hoezeer ze wel niet elke dag onderdrukt en gediscrimineerd worden, maar er kennelijk nooit voor kiezen om op te hoepelen naar Suriname of Ambon (naast kwetscreolen hebben we ook kwetsindo's) en in mooie, nieuwe, dure kleren, schoenen en tasjes hun 'protest' laten horen.

Nederland ziet niet alleen de rechtsongelijk (BLM goed, anti-corona slecht) maar met een beetje mazzel ook een stelletje ongeleide projectielen vs. vredelievende hippies als Engel die gewoon een mooi feestje wilden bouwen. Dit zou wel eens een meesterzet kunnen zijn geweest in de publieke perceptie!

Mike

Ja Mike, ik zie het nu ook zo. Dank je voor je uiteenzetting.

Ik heb die laatste video van hem ook bekeken hierboven en zag de energie en de bezieling van zijn boodschap in zijn ogen.

Hierdoor ben ik dus positief gestemd en weet dat hij echt is. En het is waarschijnlijk de toon die de bevolking begrijpt.

Ja, vanuit de kwantummechanica kom je ook verder met vrede.

Dus ik ben er blij mee en hoop dat het wat gaat worden.

Ik wilde eerst ook gaan, maar ik ga naar mijn vader, laat hem niet alleen op Vaderdag. Ik ga wel bloemen brengen naar het stadshuis/gemeentehuis. Dus daar doe ik aan mee. Ook dat vanuit de boodschap van liefde voor de vrijheid.

Dorothé

Sluit me volledig bij bovenstaanden aan! Inderdaad super PR, als Nederland ziet dat men zich vriendelijk en rustig gedraagt bij de 'vaderdag picknick'.
Daarom nemen wij het hippie sausje maar even voor lief, want wat voor handhaver is dat nou,
die mensen gaat beboeten o.i.d als je hem vreedzaam een bloem aanbiedt?.

Even een praktische vraag tussendoor: als je vanaf Utrecht Den Haag in wilt, zou je normaliter
via de A12 en de Utrechtsebaan de binnenstad inrijden.
Zijn er betere alternatieve routes om de hofstad binnen te rijden en de drukte te vermijden?
Parkeertips zijn ook zeer welkom.

Ik heb ook zeker geloof in Willem Engel en co! Jammer ik wilde donderdag naar de rechtszaak, had het al in mijn agenda gezet en nu hoor ik dat er geen publiek bij mag.

Helemaal geweldig die bloemen, ze zullen perplex staan. Positiviteit wint het van het negatieve, het goede zal altijd winnen van het kwade ??

Meneer de Jonge en consorten,
u hoort thuis in een communistisch regime
zoals Cuba.
Of Laos.
Of één van die andere
onderdrukkende landen.

Maar vooral: Niet hier.

https://mathildedoethetnuook.blogspot.com/2020/06/coronacrisis-als-excuus-voor-opmaat.html

Nederland is afgegleden tot een bananenrepubliek.’

https://viruswaanzin.nl/geen-onderdeel-van-een-categorie/belgische-advocaat-verbijsterd-over-uitspraak-rechter-nederland-glijdt-af-naar-een-bananenrepubliek/

Steeds meer lokale protesten.
https://www.ninefornews.nl/vrouwen-uit-deventer-pikken-het-niet-langer-hoepel-op-met-je-15-meter/

wie is die Ronald Unkno eigenlijk van Nee, tegen 1,5 meter, klinkt niet echt strijdvaardig maar berustend, ook een poppetje van hogeraf of zo?

Ronald Unkno heeft een link gedeeld.
Moderator · 2 uur
Plan C: ???
In navolging van de steden Den Haag, Utrecht en Maastricht is de demonstratie van de actiegroep ‘Nee tegen 1,5 meter/Viruswaanzin’ zondag 21 juni op het Museumplein eveneens niet toegestaan. Dat heeft de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland zaterdag 20 juni besloten. Met circa 5.000 aangekondigde demonstranten en zeer reële spontane aanwas lijkt het niet mogelijk dat de organisatie de verplichte 1,5 meter afstand kan waarborgen.
Demonstreren is een grondrecht en dit besluit is dan ook niet lichtzinnig genomen. De Veligheidsregio heeft op basis van informatie van de politie onvoldoende vertrouwen dat de organisatie de 1,5 meter zal handhaven en aan de landelijke maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen zal voldoen.
Het belang van de volksgezondheid, de mogelijke verspreiding van het coronavirus en de vrees voor wanordelijkheden zijn dan ook de redenen om de demonstratie niet door te laten gaan. Dit is per officiële brief (PDF, 114 kB) gemeld aan de organisatie
De demonstratie is gericht tegen de maatregelen die de Rijksoverheid oplegt in de strijd tegen het coronavirus. De demonstratie op het Museumplein zou duren van 12.00 tot 17.00 uur en er zouden diverse sprekers en optredens van bekende artiesten zijn, net zoals op de eerder verboden demonstratie in Den Haag. Het Museumplein is bovendien kleiner dan het Malieveld.
Na Den Haag, Utrecht en Maastricht verbieden ook wij de demonstratie zondag 21 juni op het Museumplein.

Ik vraag mezelf serieus af of Willem Engel zelf niet in een val is gelopen. Het kan een zet zijn geweest. Maar juist door op voorhand naar de rechter te stappen nadag de demo verboden was zou ie wel eens de fout in kunnen zijn gegaan. Je hoeft geen toestemming te vragen voor een demo. Er is een meld plicht en dat is geen toestemming vragen. Nu heeft ie automatisch toestemming aan de rechter gevraagd die het heeft afgewezen. Dit had dus precies andersom moeten zijn. Misschien bestaat er nog zoiets als een bezwaar om op korte termijn zijn kort geding in te trekken. Maar dat zou wel gek zijn.

Ik ben met Mike eens dat ie te soft is. Als er namelijk achteraf een gerechtelijke procedure was aangespannen had dat geen stand kunnen houden. Kortom Willem heeft zichzelf in de kaart laten spelen door misleiding. Nu is mag iedereen morgen een bloemetje neer gaan leggen.

Daarbij vind ik het een kwalijke zaak om samen met BLM te willen demonstreren. En het feit dat ie alle vertrouwen heeft in Rutte is ook zoiets wat onbegrijpelijk is. Dit heeft ie in een video gezegd.

Of het een meesterzet is? geen idee. Wie weet volgt er nog wat uit.

Demo's blijven een reden voor Hugo om straks een argument te hebben om zijn plannen door te zetten. helemaal als dat gepaard gaat met rellen. Toeval dat er gisterenavond rellen waren in Hoorn vanwege een standbeeld? Zou dat iets te maken kunnen hebben met de afwijzing van de demo van Willem?

Terugkomend op bovenstaande als toevoeging. Amsterdam en Maastricht hebben nu ook verboden om te demonstreren. Maar daar is geen rechtszaak geweest. Dus wellicht zou het moeten kunnen om gewoon een andere locatie te kiezen. Tenzij er een verbod is opgelegd door de rechter om in het hele land te mogen demonstreren. Dat zou dus nog een optie kunnen zijn om bij Willem Engel voor te leggen.

T6bar6owjkmnyd8700rhsqo2wm5v5w6dh.jpg
Zie link hieronder. Doordat vooraf toestemming is gevraagd aan de rechter heeft de rechter een besluit kunnen nemen op basis van de volksgezondheid. Het verschil met BLM is dat zij niet naar de rechter gaan. https://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvkl1oucfq6v2/vgrnbkb31dzy

Misschien loont het de moeite om dit te melden bij Willem Engel  en kan ie de locatie verplaatsen.

En hier is uiteraard de media weer om te benadrukken als men nu toch gaat dat er gehandhaaft gaat worden. Hugo zijn feestje is in dat geval geval geslaagd.
Dezelfde demo is nu ook verboden in Amsterdam, Utrecht, Maastricht. Maar niet door een rechter...dus, als men alsnog gaat ondanks verbod door de Burgemeester kan men daarna een aanklacht doen. Wie weet krijgt het volk gelijk. En anders is het alsnog Hugo zijn feestje.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/411589199/viruswaanzin-roept-op-tot-liefde-en-geduld?fbclid=IwAR197lSHLIX-BsMaiexTtZBg4NfYCwD6r65JJjA97EUucSzBTRU3muKo3w4

Toeval dat er gisterenavond rellen waren in Hoorn vanwege een standbeeld? Zou dat iets te maken kunnen hebben met de afwijzing van de demo van Willem?
Heeft eerder te maken met woede over Thierry Baudet die bloemen had gelegd bij datzelfde standbeeld:
Kamerlid Thierry Baudet van het Forum voor Democratie (FvD) was zaterdagavond kort op de Roode Steen in Hoorn. Daar legde hij demonstratief een bosje bloemen bij het bronzen standbeeld van J. P. Coen, de man die namens de VOC met harde hand het toenmalige Batavia bestierde.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20200615_89695433/komende-vrijdag-protest-tegen-beeld-j-p-coen-in-hoorn-slachter-van-banda-wordt-ten-onrechte-als-held-vereerd-update

Mike

Zijn er betere alternatieve routes om de hofstad binnen te rijden en de drukte te vermijden?
Zo rijd ik vanaf Utrecht:

N11 Alphen a/d Rijn - A4 Leiden - N44 Den Haag.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan