Dorothe, ook ik sta volop achter Willem Engel en zijn mede-organisatoren. Je zult dit misschien niet direct van mij verwachten, aangezien de boodschap van Engel (zie ook zijn achternaam) enigzins 'soft' is.
Engel werkt o.a. samen met Wouter Raatgever en hij slaat een veel bozere, strijdvaardigere toon aan. Dat resoneert veel meer met mijn karakteer. Toch ben ik blij dat Engel het gezicht is geweest van dit initiatief en niet Raatgever.
De reden waarom ik Engel de perfecte persoon vind heeft te maken met 'optics', publieke perceptie. Die hele boodschap van niet tegen coronamaatregelen zijn maar voor de vrijheid en dit doen met liefde en geduld, dat soort 'hippie-shit' is nu precies wat nodig is om de Deep State te kakken te zetten.
Kijk wat er nu gebeurt: er is meer aandacht voor a.s. zondag dan daarvoor, mensen gaan daar nu vreedzaam 'picknicken' vanwege 'vaderdag'. Dat had je nooit voor elkaar gekregen met een meer militante voorman als Wouter Raatgever.
Met een beetje geluk loopt de BLM-demo van vandaag uit de hand, want daar zit wel een stelletje heethoofden tussen die IN VRIJHEID kunnen zaniken over hoezeer ze wel niet elke dag onderdrukt en gediscrimineerd worden, maar er kennelijk nooit voor kiezen om op te hoepelen naar Suriname of Ambon (naast kwetscreolen hebben we ook kwetsindo's) en in mooie, nieuwe, dure kleren, schoenen en tasjes hun 'protest' laten horen.
Nederland ziet niet alleen de rechtsongelijk (BLM goed, anti-corona slecht) maar met een beetje mazzel ook een stelletje ongeleide projectielen vs. vredelievende hippies als Engel die gewoon een mooi feestje wilden bouwen. Dit zou wel eens een meesterzet kunnen zijn geweest in de publieke perceptie!
Mike