Stop de Lockdown

Tq0tx6tirvpav7up23s0q5gn7ii1bwm0e.jpg
Hoezo dan? Nemen ze het Viruswaanzin dan kwalijk? Ik heb geen Facebook dus weet niet wat er gaande is maar ben wel benieuwd. Zou wel erg jammer zijn hoor als het zo afloopt. Lastig ook wie er precies achter zitten.
Ze willen de groepen verlaten. Ik zit in 3 groepen en lees dat ze weg willen. Even buiten beschouwing gelaten dat het niet lukt door een bug in FB. Ach, het zijn altijd 2 kampen. Ik krijg mezelf er ook nog niet uit maar heb wel de meldingen uit kunnen zetten.

dit soort dingen zie ik voorbij komen. En ben het eigenlijk wel mee eens

Exact ook mijn idee! Stil protest beste strategie. Misschien doet die Willem Engel dat ook wel door akkoord te gaan met het verbod van de rechter om te demonstreren. Eigenlijk heeft ie toestemming gevraagd om het te verbieden terwijl dat niet nodig is was aangezien de grondwet zegt dat er alleen een meldplicht is en toestemming vragen niet hoeft. Verbod is dus ook niet geldig. Mochten er toch rellen komen morgen zijn zij als Viruswaanzin nergens op aan te spreken. Maar goed, mijn ideeën worden toch meestal weer als gestoord weg gezet dus ik ga me hoop er niet op vestigen in elk geval.

Tcly54efa35yrvtup17z47d92wjxzr877.jpg

Comedian en influencer Tisjeboy Jay heeft een uitgesproken mening over de coronamaatregelen.
https://www.ninefornews.nl/hierom-is-de-demonstratie-voor-vrijheid-op-het-malieveld-verboden/

In de eerste plaats: we zitten niet in een lockdown. We kunnen en mogen praktisch alles weer alleen dan wel met aanpassingen hier en daar. Daar kan je tegenaan schoppen maar je kan je er ook bij neerleggen. Het is wat het is (voor nu) en het komt echt wel weer goed. Maar door er tegen aan te schoppen duurt het alleen maar langer. Hier in Nederland mogen we nog in onze handjes knijpen. Je zal maar in Spanje of Italie hebben gezeten afgelopen maanden waar je eens per week met een papiertje naar je plaatselijke supertje mocht en niet langer dan tien minuten binnen mocht zijn. Hier mochten we vanaf het begin naar winkels, bouwmarkten, eten afhalen, naar de Hema, bouwmarkten, de mcdrive, we mochten de deur uit wanneer we wilden, konden wandelen, fietsen, naar het strand en het park. We hebben geen avondklok en we mochten gewoon mensen zien. Dus ik snap de weerstand niet zo goed. Ja het is even passen en meten maar we hebben ook gezien dat het heeft gewerkt. Nog even volhouden tot er een vaccin is en dat kan best nog even duren maar dat is dan maar zo. Kijk naar wat er wel kan in plaats van wat er niet kan en stop overal tegenaan te schoppen het kost alleen maar energie. En dat is zo jammer en zonde. Die energie zou je namelijk nog wel eens nodig kunnen hebben mocht je onverhoopt toch besmet raken met corona. Ik weet er alles van zeg maar.

Tdyeh1i17rqdyz6t8s5w50yiuo0gwizi5.jpg
Ik denk dat je een beetje voorbij het punt gaat, het gaat niet meer om de lockdown. Ja in Spanje en Italië was het strenger dan hier. Het gaat erom dat we onze vrijheid terugwillen en ervoor willen zorgen dat dit nooit meer gebeurt. De politie en overheid horen ons te beschermen en er voor ons te zijn. Het wordt een politiestaat langzamerhand.

Maar de vrijheid is je in de eerste plaats al nooit ontnomen dus ik snap je onruststoken op dat gebied gewoon niet. Je kan nog steeds de deur uit, over straat, naar de winkel, nu ook weer het terras op, wandelen, naar zee, bij je vrienden op bezoek, noem maar op. Hoezo heb je geen vrijheid? Die heb je wel! Er zijn wat regels en die zijn ingevoerd om een potentieel levensgevaarlijk virus in te dammen. Dat zijn tijdelijke maatregelen.

Diegene die eerst het Zweedse model bejubelden moeten nu ook zich achter de oren krabben want het gaat daar helemaal niet zo goed.

En degene die nu om het hardst roepen dat ze hun 'vrijheid' terug willen waren degene die begin maart om het hardst gilden dat er een VOLLEDIGE lockdown nodig was. Nou schiet mij maar lek dan.

En als je straks wel ziek bent wel gebruik maken van de zorg uiteraard. Ik vind het heel erg meten met 2 maten en schoppen tegen de regels omdat het kan. Kinderachtig. En gevaarlijk voor de rest die zich om gezondheidsredenen wel aan de regels probeert te houden. Egoistisch.

@Limboman, je bent serieus? Ik scrolde naar beneden om te lezen of er: grapje! stond? Maar die kwam ik helaas niet tegen.

Vergelijken met landen die het strenger hadden, beter ga je vergelijken met landen waar geen lockdown was of nog beter hoe het voor corona was in NL. Dan zijn die omstandigheden waarin we nu zitten behoorlijk slecht te noemen. Personen zoals jij helpen onze democratie de afgrond in, en bedankt!

Vaccins pfff laat me niet lachen zeg, jij moet echt nog heel veel research gaan doen.

@limboman

Ik heb wel vrijheid zeg je ? Ik mag van staatswege op straffe van een boete van €390 per keer niet dichter in de buurt komen van ieder ander mens dan 1,5 m en jij zegt doodleuk dat ik vrijheid heb?

Dus dat is totale onzin  dat snap je zelf ook wel.

Maar dan zeg jij dat het moet want Corona etc.
Even wat feiten voor je;

De 1,5 m is nooit bewezen dat het ook maar iets doet tegen de verspreiding

dit virus is qua aantallen doden niet erger dan bv het virus van 2017  2018. Zelfs nog veel minder.

In Zweden gaat het net zo goed slecht als in de rest van Europa

Als je geen symptomen hebt ben je zo goed als niet besmettelijk voor anderen (WHO)

een veilig vaccin ontwikkelen duurt minimaal 5 jaar. Vaak 10. Maar eind dit jaar ligt ie voor je klaar hoor.  En daarvoor sta jij “ als eerste in de rij  “ Voor een virus dat je naar eigen zeggen al gehad hebt. Heel vreemd.

Voor dit soort virussen is nog nooit een vaccin ontwikkeld omdat dat niet kan. Aids , ebola etc  lukt ook niet.

Maar  ja laat je door de feiten niet weerhouden joh.

@limboman

In Spanje eens per week met en papiertje naar super ??

Waar haal je dat vandaan ?

Zo vaak als je wil zonder papiertje

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan