https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3319231814754901&set=a.109283435749771&type=3&theater&ifg=1
Erlinde Stephanus
12 uur ·
Het verhaal van iemand die op het Malieveld was gisteren:
"Was een ontzettend mooie, liefdevolle vredige dag met saamhorigheid op het Malieveld bij ?????
Op de terugweg naar het Centraal station werden we ineens bespoten door zo'n spuitkanon wagen (drijfnat tot op mijn ondergoed; soppend in mijn schoenen) en daarna opgedreven door politie met lange gummie knuppels LETTERLIJK in onze rug als vee terug gedreven naar het Malieveld.
Een jonge jongen (Ben zelf 66 jaar) had zijn arm om mijn schouders gedaan om me te beschermen tegen hun.
Ik was me rot geschrokken...stond te trillen op mijn benen.
Kwamen ook nog een oude man tegen die 3x geslagen was met zo'n lange gummie knuppel (1 ervan zie je op de foto op zijn linker bovenbeen) omdat hij niet snel genoeg liep.
Toen de dag daar begon lag er ook een zwerver te slapen onder zijn dekentje bij het Malieveld... ook die werd dus later op de dag geslagen... hij snapte er niks van... lag daar gewoon te slapen...
Ik heb best veel geweld gezien van politie én machtsvertoon ?
Heeeeeel jammer van de ontzettend mooie uren op het Malieveld: liefdevol, respectvol en saamhorigheid ?????
Maar laat me er NIET door afschrikken... ik ben echt blij ERBIJ te zijn geweest daar op het Malieveld....ik heb daar echt genoten..."