Ik was gisteren ook met een aantal mensen in Den Haag.
Ben blij dat wij met eigen ogen gezien hebben hoe het was en hoe de MSM het bracht.
We waren al om 09:30 in de stad en toen stond er al politie bij het Malieveld.
Eerst maar een ommetje gemaakt door de stad en bloemen neergelegd bij het stadshuis.
Tegen 12:30 bij het Malieveld, verhinderde de poltie mensen aan de voorkant om het veld te betreden.
Wij zijn omgelopen en aan de achterkant het veld opgelopen, daar was toen geen politie.
Aan de voorkant nog steeds veel lawaai en er stond een cordon politie te paard en ME
Zijn alvast maar gaan picknicken, na verloop van tijd mochten de mensen aan de voorkant toch het veld op.
Allerlei 'gewone' agenten waarschuwden alvast dat het veld na verloop van tijd schoongeveegd zou.
worden, wilden trouwens geen bloemetje in ontvangst nemen.
De hooligans waren best relaxed op dat moment en gaven aan daar voor dezelfde reden als
iedereen te komen, met zo'n spoedwet hebben zij ook geen wedstrijden meer.
Zeiden ook dat wij van hen niks te vrezen hadden, maar dat wij uit moesten kijken voor de ME. Dat die als ze beginnen te meppen ze niet zachtzinnig zijn.
Wij zijn niet mee de binnenstad ingegaan, leek ons niet zo verstandig op dat moment.
Maar de sfeer op het veld was nog steeds prima totdat de groep weer terug kwam.
Er werd met ME busjes heen en weer gereden over de dijk rond het veld en 1 keer deden de hooligans een uitval, daarna gingen er mensen uit die groep op een hokje staan en riepen allerlei dingen.
Kon het niet goed verstaan vanwege de afstand, maar hoorde wel op een aantal maal blauw, wit, rood Nederland is in nood.
Daarna liepen de hooligans rustig richting het Haagse bos, omdat wij even bij een tankstation
naar het toilet wilden liepen wij aan de andere kant van het veld naar achteren.
We wilden een fietspad oplopen en daar kwamen de hooligans vol gas het Haagse bos uitgestoven,
doken over motorkappen heen, is ook een filmpje van geplaatst.
De reden dat ze zo hard liepen, was dat de politie ze met honden achter na zat, die hadden zich in dat bos verschanst en joegen hen zo weer het Malieveld op.
Wij hebben het toen van grotere afstand bekeken en met ons meer mensen die ook geen zin hadden om in een veldslag te belanden en om over onze ervaringen te praten. Zagen dat er aan de achterkant steeds meer politie verzameld werd en de mensen aan de voorkant omsingeld werden. Zijn toen gaan kijken wat er allemaal gebeurde en gesproken met met mensen die daarvandaan liepen, bleek dat iedereen die bleef zitten gearresteerd zou worden, was niet duidelijk op grond waarvan.