Syrie

BREAKING: FIRST STATEMENT TO BE RELEASED BY SYRIA’S FORMER PRESIDENT BASHAR AL-ASSAD:

“First, my departure from Syria was neither planned nor did it occur during the final hours of the battles, as some have claimed. On the contrary, I remained in Damascus, carrying out my duties until the early hours of Sunday 8th December 2024. As terrorist forces infiltrated Damascus, I moved to Lattakia in coordination with our Russian allies to oversee combat operations. Upon arrival at the Hmeimim airbase that morning, it became clear that our forces had completely withdrawn from all battle lines and that the last army positions had fallen. As the field situation in the area continued to deteriorate, the Russian military base itself came under intensified attack by drone strikes. With no viable means of leaving the base, Moscow requested that the base's command arrange an immediate evacuation to Russia on the evening of Sunday 8 December. This took place a day after the fall of Damascus, following the collapse of the final military positions and the resulting paralysis of all remaining state institutions.

At no point during these events did I consider stepping down or seeking refuge, nor was such a proposal made by any individual or party. The only course of action was to continue fighting against the terrorist onslaught.”

Mike

BREAKING: FIRST STATEMENT TO BE RELEASED BY SYRIA’S FORMER PRESIDENT BASHAR AL-ASSAD:

“First, my departure from Syria was neither planned nor did it occur during the final hours of the battles, as some have claimed. On the contrary, I remained in Damascus, carrying out my duties until the early hours of Sunday 8th December 2024. As terrorist forces infiltrated Damascus, I moved to Lattakia in coordination with our Russian allies to oversee combat operations. Upon arrival at the Hmeimim airbase that morning, it became clear that our forces had completely withdrawn from all battle lines and that the last army positions had fallen. As the field situation in the area continued to deteriorate, the Russian military base itself came under intensified attack by drone strikes. With no viable means of leaving the base, Moscow requested that the base's command arrange an immediate evacuation to Russia on the evening of Sunday 8 December. This took place a day after the fall of Damascus, following the collapse of the final military positions and the resulting paralysis of all remaining state institutions.

At no point during these events did I consider stepping down or seeking refuge, nor was such a proposal made by any individual or party. The only course of action was to continue fighting against the terrorist onslaught.”

Mike

Vertaling van zijn statement:
‼️Voormalig president Bashar al-Assad heeft zijn eerste verklaring vrijgegeven:

“Met de uitbreiding van het terrorisme in Syrië en de aankomst ervan in de hoofdstad Damascus op de avond van zaterdag 7 december 2024, begonnen er vragen te rijzen over het lot en de verblijfplaats van de president, te midden van een stortvloed aan verwarring en verhalen die ver van de waarheid lagen, die steun vormden voor het proces van het installeren van internationaal terrorisme, verhuld als een Syrische bevrijdingsrevolutie.

Op een kritiek historisch moment in het leven van onze natie, wanneer de waarheid een plaats zou moeten hebben, is er iets dat moet worden verduidelijkt door middel van een korte verklaring. Deze omstandigheden en de daaropvolgende volledige stopzetting van de communicatie om veiligheidsredenen lieten niet toe dat er een verklaring werd afgelegd, en de korte punten ervan vervangen niet de vertelling van de details van alles wat er gebeurde, die ik later zal bespreken, wanneer de gelegenheid zich voordoet.

Ten eerste heb ik het land niet op een geplande manier verlaten, zoals de geruchten beweerden, en ook niet tijdens de laatste uren van de gevechten. Ik ben in Damascus gebleven om mijn verantwoordelijkheden uit te voeren tot de vroege ochtenduren van zondag 8 december 2024. Vanwege de uitbreiding van het terrorisme in Damascus ben ik in samenwerking met mijn Russische vrienden naar Latakia verhuisd om de gevechtsoperaties van daaruit te volgen.

Bij aankomst op de luchtmachtbasis Hmeimim in de ochtend werd het duidelijk dat de troepen zich hadden teruggetrokken uit alle gevechtslinies en dat de laatste legerposities waren gevallen, met de verslechtering van de veldsituatie in dat gebied, en de aanval op de Russische militaire basis zelf werd geëscaleerd door drones. Gezien de onmogelijkheid om de basis in welke richting dan ook te verlaten, vroeg Moskou de basisleiding om te werken aan het veiligstellen van onmiddellijke evacuatie naar Rusland op de avond van zondag 8 december, de dag na de val van Damascus, en na de val van de laatste militaire posities en de daaropvolgende verlamming van de rest van de staatsinstellingen.

Tijdens die gebeurtenissen werd de kwestie van asiel of ontslag niet door mij of door enige andere persoon of partij ter sprake gebracht. De enige optie die werd geboden, was om door te blijven vechten ter verdediging van de terroristische aanslag.

In deze context benadruk ik dat iedereen die sinds de eerste dag van de oorlog weigerde de redding van zijn land in te ruilen voor persoonlijke redding, of om met zijn volk te onderhandelen over verschillende aanbiedingen en verleidingen, dezelfde persoon is die met de officieren en soldaten van zijn leger aan het front stond, tientallen meters verwijderd van de terroristen in de heetste en gevaarlijkste brandhaarden van het conflict, en dezelfde persoon is die niet vertrok tijdens de moeilijkste jaren van de oorlog en bij zijn familie en volk bleef om het terrorisme onder bombardementen en het gevaar van terroristen die de hoofdstad meer dan eens bestormden tijdens veertien jaar oorlog het hoofd te bieden. En iedereen die het niet-Syrische verzet in Palestina en Libanon niet in de steek heeft gelaten, en zijn bondgenoten die hem steunden niet heeft verraden, kan niet dezelfde persoon zijn die zijn volk waartoe hij behoort in de steek laat, of hen en zijn leger verraadt.

Ik ben nooit iemand geweest die op persoonlijk vlak posities zoekt, maar ik beschouwde mezelf eerder als de eigenaar van een nationaal project dat zijn steun ontleende aan een volk dat erin geloofde. Ik droeg de zekerheid van de wil van dat volk en hun vermogen om hun staat te behouden en haar instellingen en keuzes te verdedigen tot het laatste moment. Met de val van de staat in handen van terrorisme en het verlies van het vermogen om iets te bieden, wordt de positie leeg en betekenisloos, en heeft het geen zin om er verantwoordelijk in te blijven. Dit betekent op geen enkele manier dat de authentieke nationale affiliatie met Syrië en zijn volk moet worden opgegeven, een vaste affiliatie die niet verandert door positie of omstandigheden, een affiliatie die is gevuld met hoop dat Syrië vrij en onafhankelijk zal terugkeren.”

Heb dit niet gecheckt, maar :ROFLMAO: :ROFLMAO:

CNN in Syrië legde beelden vast van een wonderbaarlijke genezing. De vrijgelaten oppositieman, die volgens dezelfde media “bijna doodgemarteld was door het regime van Assad”, was zo blij met zijn vrijlating dat hij, toen hij uit de auto stapte, vrolijk op zijn kreupele been sprong. Wonder boven wonder!

The entities responsible for Syria's predicament today, in order: The United States, the United Kingdom, Israel, Turkey, Qatar, the United Arab Emirates, Saudi Arabia, and Jordan.

Nothing Bashar Al-Assad did or could have done is comparable to occupying Syria's land, waging a dirty war against it and crushing its people with starvation sanctions.

Anyone pretending otherwise is whitewashing history and normalizing imperialism.

If Assad had fought to his last breath like Sinwar or cut a deal and ran is a question for Syrians under the boot of the empire. Nothing justifies foreign aggression against the sovereign state of Syria.

Anti-imperialism requires principles and consistency, otherwise it becomes an apology for imperialism.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan