Ik heb allerlei manieren gelzen over het poetsen van tanden, maar ik vraag me nog een paar dingen af.
Wimck, ik lees dat jij ook paradontitus had en dat je ervan af gekomen bent. Nou heb ik nog een paar vragen over de manier.
1. Ik poets nu ook met de zelfgemaakte tandpasta van baking soda, zout en kokos. Je geeft aan dat je hierna je tanden ragt maar begrijp ik het goed dat je dit niet naspoelt om de tandpasta in je mond te houden. Na het raggen blijven er bij mij toch altijd nog etensresten in mijn mond zitten. Is het niet juist de bedoeling om deze dan nog weg te spoelen.
2. welke raggers gebruik jij/ jullie. Als ik mijn raggers namelijk in peroxide zet, dan worden ze heel zacht en passen ze niet goed meer in mijn pockets, alsof ze kleiner zijn geworden. En ze worden ook zo zacht van de kokos. Hoe doe jij/jullie dit?
3. Ik merk dat mijn pockets toch niet schoon genoeg worden, want als ik met waterstofperoxide spoel, bruisen mijn pockets ook goed schoon. Maar als ik dit na het poetsen doen, is de zelfgemaakte tandpasta weg.
Hebben jullie misschien een ander idee hiervoor?
4.En mijn tanden doen ook zeer en zoek eigenlijk een goed spoelmiddel om de pijn te verzachten. Waterstofperoxide en zout verzacht het niet, dit prikt bij mij in het tandvlees. Ik heb ook al tea tree, salie en kamille geprobeerd, maar hier reageer ik allergisch op. En verder kan ik alleen maar spoelmiddeltjes vinden waar citroen in zit, waar ik ook een allergie voor heb.
Heeft iemand nog een idee voor mij om mee te spoelen overdag wat ontstekingsremmend is en de pijn verzacht?
Of heeft iemand een andere ervaring met paradontitus om deze te verbeteren, dan hoor ik het heel graag. want ik weet het echt niet meer!!
Alvast bedankt en ik hoor het graag!!
Groetjes Heidi