Tandpasta ZONDER fluor en MET zuurstof!

Mike, je zegt dat je deze tandpasta aan zou bevelen als er geen parabenen in zouden zitten, maar wat is je mening over glycerine? Dit zit er namelijk in, en ik hoor vaak dat dit een laagje over je tanden legt waardoor ze niet kunnen remineraliseren.

Je hebt helemaal gelijk. Kijk ook eens hoe het tot stand komt:

Quote:
Glycerol wordt doorgaans bereid door hydrolyse van plantaardig of dierlijk vet of olie. Deze biologische vetten zijn drievoudige esters (triglyceriden) van glycerol met drie vetzuurketens. Het triglyceride wordt behandeld met ethanol en een katalytische hoeveelheid base, zodat glycerol en de overeenkomstige ethylesters van de vetzuren ontstaan:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Glycerol

Mike

in "onze" EcoPlaza geen goede tandenborstel te vinden. Wie kan mij helpen met de gouden tip waar ik zo'n ding kan kopen?

gr Caroline ps is een wereld tip om mijn tanden te poetsen met H202 3 % met wat daarna wat korreltjes kzz...mijn tanden voelen heerlijk schoon en glad!

Heb net tandpasta gemaakt met kokosolie, bica en tee trea olie. Ik heb er zelf H2O2 3% en sole aan toegevoegd. Mijn mond heeft zich lang niet zo schoon gevoeld. Poetste al even met een slokje H2O2 en kokosolie en dan naspoelen met sole, maar deze combi bevalt prima. Morgen naar de tandarts, ben benieuwd of ze iets zegt....

Die van foreverliving heb ik ook. Gebruik ik voor de kids. Zelf houd ik tandenborstel even onder de kraan en doop hem dan rijkelijk in keltisch zeezout. Korreltjes even laten mengen en smelten met speeksel en poetsen maar.

Ik vind her heerlijk.

Ik ben ontdekkende met h2o2, en wil hier ook mijn tanden mee gaan poetsen.

Nu las ik, dat je h2o2 twee uur na de maaltijd pas mag innemen, of een uur voor een maaltijd.

Geld dit dan ook voor het poetsen van je tanden? Of kan dit geen kwaad, als dit dichter op een maaltijd zit?

Geldt het overigens ook voor h2o2 inname? Of mag dat enkel op de nuchtere maag voor ontbijt?

Ik heb h2o2 35% in huis, en leng dat aan met water tot 3% (11:1).

Ik ben van plan zowel voor inname als voor de tanden om 3% te gebruiken..

Dus wanneer je het gebruikt voor je tanden, kan dat niet gaan oxideren met je voeding?

Bedankt, voor je advies!

Mike, Hoe slecht is glycerine echt? Zoals je misschien weet heb ik slechte adem en tot ik hier de oplossing voor heb gevonden is het prettig om m'n tanden te kunnen poetsen met tandpasta. Deze tandpasta leek me heel goed maar jammer van de glycerine.

Ik heb een vraag over fluoride en wist niet in welke thread ik hem het beste kon vragen dus doe ik het hier.

Klopt het dat we van nature fluoride of fluor in onze tanden hebben? Zoja, komt deze dan ook van nature uit natriumfluoride of uit een ander zout?

Ik heb allerlei manieren gelzen over het poetsen van tanden, maar ik vraag me nog een paar dingen af.

Wimck, ik lees dat jij ook paradontitus had en dat je ervan af gekomen bent. Nou heb ik nog een paar vragen over de manier.

1. Ik poets nu ook met de zelfgemaakte tandpasta van baking soda, zout en kokos. Je geeft aan dat je hierna je tanden ragt maar begrijp ik het goed dat je dit niet naspoelt om de tandpasta in je mond te houden. Na het raggen blijven er bij mij toch altijd nog etensresten in mijn mond zitten. Is het niet juist de bedoeling om deze dan nog weg te spoelen.

2. welke raggers gebruik jij/ jullie. Als ik mijn raggers namelijk in peroxide zet, dan worden ze heel zacht en passen ze niet goed meer in mijn pockets, alsof ze kleiner zijn geworden. En ze worden ook zo zacht van de kokos. Hoe doe jij/jullie dit?

3. Ik merk dat mijn pockets toch niet schoon genoeg worden, want als ik met waterstofperoxide spoel, bruisen mijn pockets ook goed schoon. Maar als ik dit na het poetsen doen, is de zelfgemaakte tandpasta weg.

Hebben jullie misschien een ander idee hiervoor?

4.En mijn tanden doen ook zeer en zoek eigenlijk een goed spoelmiddel om de pijn te verzachten. Waterstofperoxide en zout verzacht het niet, dit prikt bij mij in het tandvlees. Ik heb ook al tea tree, salie en kamille geprobeerd, maar hier reageer ik allergisch op. En verder kan ik alleen maar spoelmiddeltjes vinden waar citroen in zit, waar ik ook een allergie voor heb.

Heeft iemand nog een idee voor mij om mee te spoelen overdag wat ontstekingsremmend is en de pijn verzacht?

Of heeft iemand een andere ervaring met paradontitus om deze te verbeteren, dan hoor ik het heel graag. want ik weet het echt niet meer!!

Alvast bedankt en ik hoor het graag!!

Groetjes Heidi

Sommige mensen krijgen gevoelige tanden van de baking soda en/of met zout poetsen....

Is salvia ( b.v. van A. Vogel) misschien wat om mee te spoelen ?

Heidi, je zou oilpulling kunnen proberen om je parodontitis terug te dringen.

Dit moet je wel enige tijd volhouden voordat je resultaat hebt. Mijn gebit is veel stabieler geworden sinds ik oilpulling toepas. Succes.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan