Tekorten van materialen, voedsel etc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shantilove
  • Startdatum Startdatum
Nederland is voor 10% afhankelijk van Russisch gas, 10% minder afname zou dus ‘het probleem’ moeten oplossen toch? Een land als Duitsland is voor 90% afhankelijk van Russisch gas, en toch zijn de gasprijzen daar aanmerkelijk lager. Ergens klopt er dus iets niet… het antwoord is de Nederlandse gasbeurs.

Rutte weet dit toch wel? Waarom doet hij niks om de gasprijs omlaag te krijgen?
Mijn vertrouwen in deze regering begint wel te zakken, maar ja, wat is het alternatief?

Pieter Omtzigt wil dat het kabinet antwoorden geeft over enkele bijzonder belangrijke vragen over de energiesituatie in ons land. Zo is het hem opgevallen dat men in België slechts 1,60 euro betaalt voor een kuub gas. Bij ons is dat 3,00 euro. Maar nu komt het: de Belgen gebruiken uit Nederland geïmporteerd gas.

Het principe dat wordt geschetst over terugroep acties in het artikel klinkt aannemelijk. Echter wat ik niet geloof is dat de rijke elite zich voedt met diepvriespizza’s. De elite zal vast ook preppen op grote schaal maar niet doordat ze een paar kippen hebben laten terugsturen.

Hoe denk jij hierover dan?

Het principe dat wordt geschetst over terugroep acties in het artikel klinkt aannemelijk. Echter wat ik niet geloof is dat de rijke elite zich voedt met diepvriespizza’s. De elite zal vast ook preppen op grote schaal maar niet doordat ze een paar kippen hebben laten terugsturen.

Ja ik zie niet in waarom de rijken geen diepvriespizza's zouden eten.
Straks is er helemaal niks meer lange tijd.
Beetje speculatief is het artikel wel hoor @Vetje
Ik sla het op in mijn achterhoofd als optie.

Dat denk ik ook niet hoor. De elites hebben vast al jaren terug hun bunkers gevuld, zij weten toch al heel lang dat dit op de planning staat lijkt mij.
Bovendien betreft dat preppen wat ze zeggen in het artikel, dat houdt ook een keer op. Je kan preppen voor hooguit een paar maanden maar als dit langer duurt dan gaat het toch een keer op hoor en dan? Dat geldt ook voor watervoorraad inslaan enzo.
Ik ga er nu gewoon van uit dat het NIET gaat gebeuren😉

Dezelfde NOS:

Mike
Van de week een gesprek met iemand gehad die het allemaal niet meer snapt. Hoe doe jij dat dan, vroeg hij? Ik zeg: kijk gewoon om je heen, wat zie je dan? Ehhh, nou, dat veel middeninkomens moeite hebben om rond te komen. Nou, zei ik, daar heb je die media dus niet voor nodig. Ze kunnen vanalles roepen, maar als jij ZIET dat het anders zit, vertrouw je dan op jezelf of op die media? Gewoon niet meer kijken!

"Het wordt hartstikke lastig om nog dit jaar iets aan de koopkracht te doen." Dat zei vicepremier en minister van Financiën Kaag over de cijfers van het Centraal Planbureau.

De minister zei verder dat ze ook wil kijken naar een verschuiving van de lasten op arbeid en naar de ongelijkheid van vermogens.

Ongelijkheid van vermogens = SDG 1 No poverty of te wel iedereen arm

Dorothé

terugroep acties in het artikel klinkt aannemelijk. Echter wat ik niet geloof is dat de rijke elite zich voedt met diepvriespizza’s. De elite zal vast ook preppen op grote schaal maar niet doordat ze een paar kippen hebben laten terugsturen.
Dit is het deel van de elite, beter bekend als ... Elite-wanna-be's .... die snappen Pizzagate 🍕nog niet helemaal maar 'proberen er wel bij te horen'. Kippetjes retour = ze begrijpen niet wat 'een lekker kippetje' 🐔 is. Ze bedoelde waarschijnlijk 'pizza's (jonge meisjes) of 'hot dogs' (jonge jongens).

Laat ze hun bunkers maar ingaan. Ik heb net een cursus 'lassen' gedaan. Ingeblikte Elite.. was er laatst niet een Zweed die wilde experimenteren met eten van mensenvlees? Die ook de bunker in... en wachten tot de bruine bonen in blik op zijn.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan