Tekorten van materialen, voedsel etc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shantilove
  • Startdatum Startdatum
Het grondwaterpeil blijkt door sterke regenval 'onverwacht' heel sterk gestegen en wordt nu kunstmatig hooggehouden om een 'buffer' te hebben voor een aankomende (geplande) droge zomer, zo wordt aangegeven door NL waterbeheerders. Dan wordt het grondwaterpeil voor de zomer natuurlijk ook weer ff snel door water wegpompen flink verlaagd voor een meer realistische droogtebeleving. De waterwerken kunnen gemakkelijk nog wel 2 maal zo veel regen wegpompen als het laatste half jaar is gevallen - geven waterbeheerders zelf aan - maar doen dat niet zodat boeren veel last van het hoge grondwaterpeil hebben en daarmee gestimuleerd worden op te houden met hun bedrijf. En dat is dan weer voor een voor 'duurzaamheid' geplande hongersnood 🤪

En voor extra effect (angst) zetten ze zo’n bericht in de zomer in de krant als het rond de 25 graden is en iedereen aan het drinken is. Niet in de winter als het regent en er voldoende water uit de lucht komt.

Voor die Europarlementarier (ander topic) met zijn 8000 euro per maand en de rest er nog bij, is dit dus geen probleem. En daarom kunnen ze zo gemakkelijk beslissen voor het volk, ze hebben geen voeling ermee.

Dorothé
Klopt helemaal. Kan me nog goed herinneren dat Dilan Yusselkus ooit de vraag kreeg of ze wist hoe hoog een bijstandsuitkering voor een alleenstaande was. Ze antwoordde zonder blikken of blozen '1800 euro'. Nou had ik in die tijd toevalling een uitkering op bijstandsnivo via de gemeente en ik kan je wel vertellen dat het om zo'n 800 euro minder ging dan zij dacht....

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan