The Great Awakening

d4awetilu5axc1kk1b0uji97ues5a71f.jpg

Have faith in humanity?
Poeh dat vind ik wel echt een lastige hoor. Want als het daarvan af moet hangen dan komen wij hier niet uit of wel gaat het nog heel lang duren, jaren nog.

Verenigen is zeer belangrijk, meer om als wakkeren groep sterker te staan. Ik zit daarom ook in een besloten regionaal groepje. We doen zoom-meetings en binnenkort ga ik ook in real-life afspreken. Ik ben blij dat ik de stap ook eindelijk heb kunnen zetten ondanks veel stressvolle privé- omstandigheden.

Ik merk alleen dat schapen wakker maken kansloos is. Ik probeer al maanden zaadjes te planten maar het succes wat ik heb behaald is minimaal. Het gaat veel te langzaam, zoals Mike zei in de radio-uitzending: de agenda uitrollen gaat sneller dan dat de mensen wakker worden. De massa vindt het nog steeds prima, mensen hebben hun natje en droogje nog. Ik wil ook weleens zien hoe het is straks in die hitte vd zomer met die avondklok en die muilkorf?
Ik denk dat wij ‘wakkeren’ de meeste pijn voelen en het hardste worden geraakt. De slapenden vinden het wel goed, soms wel wat vervelend maar ach er zijn ergere dingen in de wereld.

Ik wist even niet in welke topic deze het beste past. Ik drop hem hier, heeft ook wel met great awakening te maken toch?

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Myanmar-Coup/Myanmar-coup-removes-central-bank-chief-alarming-global-financiers

Ik zie dat mijn reactie al is terug geplaatst.

Voor wat betreft de verkiezingen die eraan komen. Mike heeft het ook al een keer eerder genoemd, FvD is de enige die campagne voert voor de verkiezingen. Campagne voeren is niks anders dan reclame maken voor waar je voor staat om zo een doelgroep te werven.
Die doelgroep is er natuurlijk al en de campagne van VVD en consorten bestaat uit persconferenties en angst zaaien.

Wij proberen met ze allen deze campagne te slopen naar hun doelgroep. Maar zoals Sampjes zegt, het valt niet mee. Als ik dan ook nog eens hoor waarom mensen stemmen op bepaalde personen zakt mij de moed in de schoenen.

@Mike, dankjewel voor het delen van de bovenstaande video: trust Gods timing. Die komt echt even binnen bij mij!
Ik ben gewoon heel eerlijk naar mezelf want heb ook last van ongeduldig zijn, working on it. Maar eerlijk? Zijn we dat niet allemaal een beetje momenteel? Jensen was vorige week, net als jij gister in de uitzending ook boos en gefrustreerd over waarom mensen het NOG steeds niet zien na een jaar. Bij mij zit vooral daar mijn frustratie. Ook dan geldt: geduld. Het is een beproeving, zo zie ik het.

Republicans Who Voted To Convict Trump Face Backlash From Within Party

The seven Republican senators who called former President Donald Trump guilty of inciting an insurrection are already facing backlash from within the GOP, where Trump remains a popular figure.

https://www.zerohedge.com/political/republicans-who-voted-convict-trump-face-backlash-within-party

@Sampjes, je verwoordt het helemaal juist.

@Mike, zeer mooie video. Bedankt.

We zullen daar toch door heen moeten gaan en geduld en vertrouwen moeten hebben.

Dorothé

Gisteren of eergisteren maakte iemand hier een opmerking dat wij meer lijden onder de huidige maatregelen dan de makke schapen die dit maar over zich heen laten komen. I beg to differ. Bedenk dat als ze je vertellen dat het 'allemaal wel meevalt' dit MET DE MOED DER WANHOOP is, ze proberen wanhopig nog enige zingeving te geven aan hun lafheid en passiviteit. Ga er maar aan staan om elke dag weer die nieuwsmedia en talkshows te moeten bekijken waarin de angst er genadeloos in gepompt wordt, dat is geen leven! Deze mensen proberen zich goed te houden, veel beter dan dat ze zich werkelijk voelen, anders waren ze allang knettergek geworden. Zij lijden oneindig meer dan wij, geen twijfel over mogelijk, er is geen sprake meer van 'blissful ignorance' en ik zou niet graag in hun schoenen willen staan!

Mike

Mag ik daar wat op zeggen. Gister op de weg terug van het Museumplein naar de auto kwamen we in gesprek met 2 jongeren, twintigers. Op de vraag of ze het vaccin nemen kregen we ja, dan konden ze weer reizen en aan het werk in de horeca. Veel van hun vrienden hadden nu geen baantje. Ik heb verzocht of ze zich dan allerminst willen inlezen over het vaccin maar het antwoord was iets vaags over drugs uit een lab .. en het motto.."Go with the Flow".  Is dat ook ontkenning en lijden?

Mijn nichtje werkt met dementerenden in zorg en neemt geen vaccin, al haar collega's deden het wel en veel met klachten nu hoor ik van nicht. Haar collega's vragen  waarom zij het vaccin niet wil nemen en zij antwoordt dan met wedervraag, waarom nemen jullie het eigenlijk. Haar zus overigens die op een detacheringsbedrijf werkt als leidinggevende twijfelt. Ze laat binnenkort haar spiraaltje verwijderen omdat ze BOMmoeder wil worden. Mannen deugen niet maar wil wel een kind 🙄

Mag ik daar wat op zeggen. Gister op de weg terug van het Museumplein naar de auto kwamen we in gesprek met 2 jongeren, twintigers. Op de vraag of ze het vaccin nemen kregen we ja, dan konden ze weer reizen en aan het werk in de horeca. Veel van hun vrienden hadden nu geen baantje. Ik heb verzocht of ze zich dan allerminst willen inlezen over het vaccin maar het antwoord was iets vaags over drugs uit een lab .. en het motto..”Go with the Flow”. Is dat ook ontkenning en lijden?

Goed dat je het ter sprake brengt. De instelling is helaas zo te lezen 1 van weg kijken. Zonde maar eigen schuld als dat go with the flow straks werkelijkheid word.

Heb ook mensen gehoord die zeggen als het je tijd is is het je tijd. Ja eens. Maar dan wel onder andere omstandigheden. Niet gecreeede nep omstandigheden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.537
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan