Wacht maar af… nu gaat het nog wel met de avondklok voor de gemiddelde slaperige Nederlander. De meeste denken “joh we hebben lekker buiten gewandeld en na 21:00 uur ben ik toch al binnen met dit weer en tegen de tijd dat het zomer is dan is die avondklok allang over”. Wacht maar af… als het straks lekker warm is buiten en het langer licht is en deze bende nog niet over is. Dan wil men naar het strand na het werk en dat kan dan niet meer en er is dan toch geen horeca en mensen hebben toch geen geld meer om iets leuks te doen. Pas dan zullen ze te laat beseffen dat de overheid te ver is gegaan. Als er doden zijn gevallen door de verplichte vaccins zullen de schellen van hun ogen vallen.
En toch ben ik ook positief want ik zie ook veel moois nu met dit winterweer, verbinding en bijeenkomsten want er zijn ook goede mensen en zelfs goede politieagenten.
De natuurlijke staat van mensen zie ik als een ballon, je kunt hem verdraaien en inknijpen en erin duwen maar als je hem loslaat dan springt het weer terug in de oude vorm. Wat hier nu gebeurd met de mens en de maatregelen is zo onnatuurlijk dat ik niet geloof dat mensen dit nog heel lang vol zullen houden en weer snel gewend zijn aan hun oude ritme. Aan de andere kant denk ik “we zijn al een jaar verder dus hoeveel info heb je nog nodig?”
Zoals Dave weleens zegt “als je aan de portemonnee van mensen komt worden ze wakker (kijk maar naar de USA en die Insuline prijzen) en als straks de banken vallen of het geld is op bij de overheid (hoeveel btw inkomsten mist de overheid straks) dan klopt de overheid toch weer bij de burger aan die ook niets meer heeft.
Verder moest ik denken aan wat Mike zei tijdens DotcomRadio: niemand komt ons redden en we moeten het zelf doen. Ja, dat geloof ik ook wel, maar er was toch een plan om de wereld te redden? Niet alleen de USA.
Ja, die gedachte over de avondklok in de zomer speelt ook door mijn hoofd. Toch heb ik het vermoeden dat ze tijdens de zomermaanden de regels gaan versoepelen om de mensen juist mak te houden. De verkiezingen zijn dan ook geweest. In het gunstigste geval is het gedaan met de huidige partij kartels en zijn we in 1 klap van ze af, en dus ook van die corona bullshit. Wanneer dit niet het geval is moeten ze de mensen zo lang mogelijk mak en volgzaam houden. Er moeten immers vaccins getest worden. En de makkelijkste manier om dat te doen is bij een volk die slaapt en af en toe wat extra vrijheid geeft en zo de illusie in stand houd. Uiteindelijk kom ik dan toch weer uit bij voeding. Die hersencellen moeten gaan werken! En helaas zal dat minder goed lukken met vulling. Daar in de basis moeten ze ervan bewust worden welk effect goede voeding op hun lijf heeft. Immers, datgene wat je zelf voelt en merkt aan verbetering geeft ook het geloof dat ziekte een verdienmodel is. Dus ja, er is een plan, die werkt alleen wanneer mensen het vermogen hebben bewust te worden en niet alleen voor zichzelf denken.
Het inkomen wat voor veel ondernemers weg gevallen is door de maatregelen is heel zuur. Maar ze zullen zelf moeten opstaan. Het heeft al te lang geduurd. De mensen in loondienst en verzekerd van een baan met een garantie van elke maand inkomen op de bank geloven het wel.