The Great Awakening

Wat zou het mooi zijn als internet nu ontploft na 1 bericht van Trump op Truth social...
"My fellow Americans, patriot around the world.....
The storm is upon us....
NCSWIC
Ik verwacht wel dat deze 'Thruth' dit jaar nog zal plaatsvinden

STAP-budget?

Mike

Laatst bewerkt:
Weet niet waar te plaatsen,
Deze kon ik nog niet, iemand? Ook nog niet goed bekeken, maar voor wie tijd heeft:

Oa vermeldt de site:
3. De complottheorie

Een complot- of samenzweringstheorie gaat nog een stap verder dan een stadslegende. Het onstaat meestal vanuit een poging om een gebeurtenis of situatie te verklaren, zoals bv. de vreemde omstandigheden betreffende de dood van John F. Kennedy of Prinses Diana.
In de meeste gevallen gaat een complottheorie ook vergezeld met de bewering dat deze informatie opzettelijk wordt onderdrukt door regeringen, geheime genootschappen of andere machthebbers, die bovendien ook de media manipuleren om te voorkomen dat de waarheid zou uitlekken. Het gaat hier dus (meestal) niet om het opzettelijk verspreiden van foute informatie, al ontbreekt veelal enig bewijs hiervoor, en in sommige gevallen zijn complottheorieën zelfs niet geheel onmogelijk. Meestal wordt de argumentatie ervan wel gestoeld op informatie die op zich niet juist is (zoals een hoax), of uit de context werd getrokken.

4. Fraude en oplichting / Virussen

Jammer genoeg zijn er ook hoaxes die een opzettelijk malafide bedoeling hebben, zoals pogingen tot fraude of oplichting. Op het internet wordt dikwijls getracht om persoonlijke gegevens te ontfrutselen, zoals bv. bankgegevens om geld af te halen, of e-mail adressen om spam te versturen, alsook pogingen van hackers om toegang tot je (Facebook) account of computer te verkrijgen. Een voorbeeld hiervan zijn de talloze e-mails die beweren afkomstig te zijn van banken (zoals ING), waarbij men vraagt om je bankgegevens in te voeren op een link die doet uitschijnen dat je naar de website van de bank in kwestie zelf wordt gestuurd.

Reeds sinds de beginperiode van het computertijdperk bestaat er ook zoiets als een "computervirus". De opkomst van het internet heeft de verspreiding ervan echter nog versneld en verveelvoudigd, en ook via Facebook valt men hier meermaals ten prooi aan. Vaak gaat het om e-mails met bijlagen die een virus bevatten, downloads van geïnfecteerde bestanden, of malafide Facebook applicaties. Niettemin gaan er ook tal van hoax berichten de ronde, die waarschuwen voor een specifieke virus die dan net helemaal niet bestaat. Een virus op een computer of het internet werkt in zekere mate hetzelfde als een biologisch virus in je lichaam: het tracht zichzelf zo snel en zoveel mogelijk te verspreiden, en zal indien nodig muteren om dit doel te bereiken. Elke "geïnfecteerde" zal hij onvermijdelijk ziek proberen te maken: mensen worden ziek, computers lopen schade of gegevensverlies op.

Waarom de Hoax-Wijzer?

Het is belangrijk om jezelf goed te informeren, vooraleer je informatie voor waarheid aanneemt, en deze verder verspreidt. Om die reden bestaan er ook tal van websites op het internet, die foute informatie trachten te ontkrachten en mensen zo juist mogelijk te informeren. Enkele bekende - en betrouwbare - websites zijn www.snopes.com en www.hoax-slayer.com, al bestaan er nog tal van andere "hoaxbusters" en "mythbusters".

Waarom dan de Hoax-Wijzer, naast de zovele andere websites? De meeste van dit soort websites zijn exclusief in het Engels, wat uiteraard op zich een goede zaak is aangezien hiermee het grootste deel van de wereldbevolking kan worden bereikt. Niettemin zijn er toch mensen wiens kennis van de Engelse taal niet zo sterk is, en het is jammer dat belangrijke waarschuwingen aan hen voorbijgaan. Bovendien zijn niet alle hoaxes uitsluitend Engelstalig: zo zijn er ook tal van Nederlandstalige gevallen bekend, die omwille van het taalverschil aan de radar van Snopes.com en Hoax-Slayer.com ontsnappen. Met de Hoax-Wijzer trachten we ook deze te onderscheppen, al zullen we uiteraard ook waarschuwingen uitsturen van anderstalige hoaxes.

Een hoop blabla dus.
Niet meer aandacht waard.

Oa vermeldt de site:
3. De complottheorie

Een complot- of samenzweringstheorie gaat nog een stap verder dan een stadslegende. Het onstaat meestal vanuit een poging om een gebeurtenis of situatie te verklaren, zoals bv. de vreemde omstandigheden betreffende de dood van John F. Kennedy of Prinses Diana.
In de meeste gevallen gaat een complottheorie ook vergezeld met de bewering dat deze informatie opzettelijk wordt onderdrukt door regeringen, geheime genootschappen of andere machthebbers, die bovendien ook de media manipuleren om te voorkomen dat de waarheid zou uitlekken. Het gaat hier dus (meestal) niet om het opzettelijk verspreiden van foute informatie, al ontbreekt veelal enig bewijs hiervoor, en in sommige gevallen zijn complottheorieën zelfs niet geheel onmogelijk. Meestal wordt de argumentatie ervan wel gestoeld op informatie die op zich niet juist is (zoals een hoax), of uit de context werd getrokken.

4. Fraude en oplichting / Virussen

Jammer genoeg zijn er ook hoaxes die een opzettelijk malafide bedoeling hebben, zoals pogingen tot fraude of oplichting. Op het internet wordt dikwijls getracht om persoonlijke gegevens te ontfrutselen, zoals bv. bankgegevens om geld af te halen, of e-mail adressen om spam te versturen, alsook pogingen van hackers om toegang tot je (Facebook) account of computer te verkrijgen. Een voorbeeld hiervan zijn de talloze e-mails die beweren afkomstig te zijn van banken (zoals ING), waarbij men vraagt om je bankgegevens in te voeren op een link die doet uitschijnen dat je naar de website van de bank in kwestie zelf wordt gestuurd.

Reeds sinds de beginperiode van het computertijdperk bestaat er ook zoiets als een "computervirus". De opkomst van het internet heeft de verspreiding ervan echter nog versneld en verveelvoudigd, en ook via Facebook valt men hier meermaals ten prooi aan. Vaak gaat het om e-mails met bijlagen die een virus bevatten, downloads van geïnfecteerde bestanden, of malafide Facebook applicaties. Niettemin gaan er ook tal van hoax berichten de ronde, die waarschuwen voor een specifieke virus die dan net helemaal niet bestaat. Een virus op een computer of het internet werkt in zekere mate hetzelfde als een biologisch virus in je lichaam: het tracht zichzelf zo snel en zoveel mogelijk te verspreiden, en zal indien nodig muteren om dit doel te bereiken. Elke "geïnfecteerde" zal hij onvermijdelijk ziek proberen te maken: mensen worden ziek, computers lopen schade of gegevensverlies op.

Waarom de Hoax-Wijzer?

Het is belangrijk om jezelf goed te informeren, vooraleer je informatie voor waarheid aanneemt, en deze verder verspreidt. Om die reden bestaan er ook tal van websites op het internet, die foute informatie trachten te ontkrachten en mensen zo juist mogelijk te informeren. Enkele bekende - en betrouwbare - websites zijn www.snopes.com en www.hoax-slayer.com, al bestaan er nog tal van andere "hoaxbusters" en "mythbusters".

Waarom dan de Hoax-Wijzer, naast de zovele andere websites? De meeste van dit soort websites zijn exclusief in het Engels, wat uiteraard op zich een goede zaak is aangezien hiermee het grootste deel van de wereldbevolking kan worden bereikt. Niettemin zijn er toch mensen wiens kennis van de Engelse taal niet zo sterk is, en het is jammer dat belangrijke waarschuwingen aan hen voorbijgaan. Bovendien zijn niet alle hoaxes uitsluitend Engelstalig: zo zijn er ook tal van Nederlandstalige gevallen bekend, die omwille van het taalverschil aan de radar van Snopes.com en Hoax-Slayer.com ontsnappen. Met de Hoax-Wijzer trachten we ook deze te onderscheppen, al zullen we uiteraard ook waarschuwingen uitsturen van anderstalige hoaxes.

Een hoop blabla dus.
Niet meer aandacht waard.
Leek mij ook al niet te veel van waarde, maar oké, dat mag van mij ieder voor zich uitmaken. Niets zeggen is ook niets

Bericht van Brecht Arnaert:
Lieve vrienden,

Zoals jullie kunnen zien ben ik twee weken uit de lucht geweest, en dat komt omdat ik op vrijdag 11 februari een bijzondere ontmoeting heb gehad. Ik weet nog steeds niet volledig hoe ik die moet plaatsen, maar dat het bovennatuurlijk was, dat ben ik zeker.

Uit respect voor de dame in kwestie kan ik er nog niet meer over vertellen, maar wat ik wel ervaar na veertien dagen "uit roulement" geweest te zijn, is hoe zeer mensen een tunnelvisie kunnen ontwikkelen wanneer het op "het probleem" aankomt. Voor mijn vertrek uit het debat was alles Corona wat de klok sloeg, nu is het Oekraïne, en morgen is het misschien weer China.

Laat u echter niet vangen. Beide het zeer eenzijdige nieuws over het zogezegde "virus" en het defensieve optreden van Rusland in Oekraïne dienen vooral om angst op te wekken, zodat we in de fight-or-flight modus zouden gaan, en letterlijk niet meer kunnen nadenken. Ondertussen installeert men een dictatoriaal regime, en de externe vijanden helpen om de bevolking eensgezind achter hun slavendrijvers te krijgen.

Dit sterkt mij in mijn overtuiging dat ik zo min mogelijk bezig moet zijn met de actualiteit, en vooral een boodschap van positiviteit moet uitdragen. Ik ga me daarom in de toekomst nog meer concentreren op de twee dingen waar ik expertise in heb: mensen aanleren hoe ze financiële en filosofische soevereiniteit kunnen opbouwen, zodat het wereldtoneel u eigenlijk gestolen kan worden.

De enige reden waarom onze machthebbers namelijk macht hebben, is omdat wij geloven dat we niet zonder hen kunnen. Ik moet daar eens ferm mee lachen: zij kunnen niet zonder ons. Mochten we morgen collectief beslissen om geen belastingen meer te betalen, dan stort het hele monetaire systeem in één seconde in, en zijn we vrij.

MAAR! De bevolking weet niet eens meer hoe een vrij financieel systeem werkt. Ze is bewust dommer gemaakt, generatie na generatie: als je ervoor kan zorgen dat de fiscale slaven de foute vragen stellen, dan moet je niet meer inzitten met het antwoord. "Deliberately Dumbing Down" heet zoiets. Wie daar meer over wil weten: lees het gelijknamige boek van Charlotte Yserbyt, en uw mond valt open.

Het probleem is dus dat velen wakker zijn, maar dat ze nog niet opgestaan zijn. Ze liggen nog in bed, omdat ze geen alternatief zien voor dit systeem. De bevolking is haar verbeelding kwijt. En dus wordt ze liever gevoederd met externe beelden (letterlijk: tell-a-vision), die door een ander bedacht zijn. Er is geen IN-magie-natie meer, enkel nog Zwarte Magie.

Dat méén ik: het monetair systeem is een diabolisch systeem, met als onderpand het naïeve geloof van mensen dat ze vrij zijn. Dat zijn ze niet. Ze zijn fiscale slaven, ter meerder eer en glorie van de Mammon, die één van de avatars (gezichten) van de Duivel is. Want vergis u niet: dit is een spirituele oorlog, en de frontlijn loopt dwars door ons. Shadow boxing, letterlijk.

Mijn voornemen: nog meer mijn eigen visie op de zaken gaan vertellen, los van of het nu interessant is voor de actualiteit of niet. Mij niet laten meeslepen door de tijdelijke gebeurtenissen, maar de ogen op de bal houden:

1. Oostenrijkse Economie
2. Germaanse Geneeskunde
3. Christelijke Mystiek

En op één of andere manier is dat alles met elkaar verbonden, en zelfs al ziet u misschien de connecties niet: ik wel.

Ik wens u alvast een plezierige dag. Doe de tv uit en ga wandelen: de krokussen tonen hun kopje al!

Beste groeten,

Brecht Arnaert

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan