Prima, maar we hebben het al eerder eens over gehad, waarop je antwoordde: ‘je overtuigt mij tóch niet..’
Dat ging over de voorwaarde die jij stelde dat je Jezus eerst in je hart moet sluiten om God te kunnen vinden. Dit is te makkelijk, je danst om de hete brij heen.
Dit ís de hete brij waar jij omheen draait. En te makkelijk is het beslist niet, getuige de grote moeite die velen hiermee hebben.
Wat mij vooral blijft opvallen is het gebruik van bijbelteksten, nogmaals, om alle verwachtingen en voorspellingen te staven. En om zodoende (bijvoorbeeld) Obama te verklaren tot antichrist en Trump tot goddelijke soldaat.
Dit komt voort uit gebrek aan inzicht in de bijbel, waardoor men lukraak met teksten de eigen stellingen verdedigt.
Zoals gezegd, overtuig mij maar waar en waarom ik fout zit. Er gaan ook berichten rond onder christenen dat Trump de Koning Cyrus is uit de bijbel. Waarom weet jij het beter dan anderen die ook de bijbel lezen?
Trump de Koning Cyrus, ik zou graag de motivatie weten. Verder ‘weet ik het niet beter dan anderen die ook de bijbel lezen’, ik hoor en lees heel graag andere interpretaties, om zodoende ijzer met ijzer te scherpen. Voor mij blijft leidend dat je met álles uitkomt wat geschreven staat, en dat schijnbare tegenstellingen altijd voortkomen uit een gebrek aan begrijpen.
Als Trump voor de nieuwe geweldige orde op deze wereld gaat zorgen, waar jij en anderen de hoop op gevestigd hebben, hoe verhoudt zich dit met de opname, de grote verdrukking, het 1000-jarig Rijk, het nieuwe Jeruzalem, de hemelen en de aarde die brandend zullen vergaan, en alle andere zaken die in de schrift genoemd en voorzegd worden..?
Ik begrijp nu ook beter je houding t.o.v. Christus nu ik lees hoe je over Israël en het Jodendom denkt.
Je suggereert opnieuw dat ik het verkeerd zie. Overtuig mij maar van het tegendeel i.p.v. korte, suggestieve oneliners hanteren.
Mike.
Ik vraag me af, waarom je de schrift zo fragmentarisch aanneemt, het ene wel, want dat sluit aan bij wat je denkt en gelooft wat gaat komen, en het andere niet.
Ook vroeg je me eens: denk je nu heus dat het God uitmaakt hoe wij Hem zien? Mijn antwoord: jazeker! Waarom niet?
Kijk eens naar Trump, hoe slecht het hem doet als de mensen hem niet zien zoals hij is. Zijn woorden verdraaien of hem bevechten en slechte geruchten over hem voortbrengen. En geldt dat niet voor ieder mens, ieder wil toch gekend zijn in hoe hij is.
Zo ook bij Hem, en het boek wat over Hem gaat heeft Hij niet voor niets gegeven.