The Great Awakening

Interessante bespiegeling van Janet Ossebaard. Ik heb altijd geweten dat deze vrouw niet in orde was. Nu ik begrijp hoe haar jeugd was met een dominante, agressieve moeder en een passieve vader wordt veel duidelijk over hoe dit zo gekomen is.

Ze schrijft dat ze talloze therapeuten heefft versleten, allemaal tevergeefs. Kennelijk hebben enkele of meerdere van hen haar verteld dat ze haar moeder moest vergeven. Dat heeft Janet dan ook meermaals gedaan voor haar gevoel, maar er veranderde niets. Maar, beste Janet, vergeven doe je EENMALIG en ZONDER VERWACHTINGEN, je doet het ENKEL VOOR JEZELF. Kortom, ze heeft maar moeder dus niet vergeven. Hetgeen betekent dat ze vol wrok zit naar haar moeder en dit vreet haar inwendig op.

Vergevimg is door de ogen van liefde, door de ogen van God, kijken naar je medemens. Het betekent ook zelfvergeving. Het betekent dat enkel liefde je kijk op jezelf en de ander vormgeeft. Geen angst, geen wrok, geen oordeel, geen woede, geen spijt, geen schaamte, geen schuldgevoel. Dit mag allemaal.plaatsmaken voor liefde. Hoe uit deze liefde zich? Dankbaarheid en dienstbaarheid. Dienstbaarheid naar God en naar je medemens. Alleen dan kan je werkelijk vergeven zonder hier verwachtingen en oordelen aan te verbinden.

Janet schrijft dat ze haar moeder ziet in zichzelf. Dat klopt, want het was haar moeder die haar leerde om liefde voorwaardelijk te maken. Janet moet leren wat onvoorwaardelijke liefde is. Dan kan ze ook onvoorwaardelijk naar zichzelf en naar haar moeder kijken en zien dat hier twee ernstig beschadigde vrouwen zijn die elkaar gevangen houden in verwachtingen en oordelen, voorwaarden dus.

Janet schrijft dat ze zich bijna niet meer kan vereenzelvigen met de persoon die Janet Ossebaard heet. Dit getuigt van een gebrek aan zelfliefde, wat leidt tot een identiteitscrisis. Ze wil zichzelf fysiek veranderen, maar dat kan natuurlijk niet. Het is niet de buitenkant maar de binnenkant die anders bekeken moet worden. Ze moet onvoorwaardelijk liefdevol naar zichzelf leren kijken. Het is wel goed dat ze nu beseft dat deze tijd er een van zelfheling is en niet meer van het veranderen van de buitenwereld en alles bloot willen leggen. Alles is al zo goed als onthuld, nu is het aan ons als mensheid om onze medeplichtigheid in dit kwaad bloot te leggen en uit te bannen, vanuit liefde.

Janet heeft ook seksueel een tik van de molen gehad. Is zij in haar jeugd ook seksueel misbruikt? Janet beschouwt zichzelf als 'polyamoreus', een duur woord voor grenzeloze seksualiteit. En hier mag ze dus wel voorwaardelijk en oordelend in zijn, wat helaas niet het geval is. Het geeft aan dat haar seksuele moraal is aangetast. Seksualiteit is een belangrijke factor in je identiteit. Als je seksueel niet weet wat je wel, dan ben je op zoek naar je ware identiteit. Nu heeft ze gekozen voor een lesbische relatie met Cynthia. Ik hoop dat ze haar geluk vindt in deze relatie, maar dit gebeurt pas als je de relatie met jezelf en met God herstelt.

Goed om te horen dat ze nog leeft en ik wens haar niets dan wijsheid en heling toe.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Interessante bespiegeling van Janet Ossebaard. Ik heb altijd geweten dat deze vrouw niet in orde was. Nu ik begrijp hoe haar jeugd was met een dominante, agressieve moeder en een passieve vader wordt veel duidelijk over hoe dit zo gekomen is.

Ze schrijft dat ze talloze therapeuten heefft versleten, allemaal tevergeefs. Kennelijk hebben enkele of meerdere van hen haar verteld dat ze haar moeder moest vergeven. Dat heeft Janet dan ook meermaals gedaan voor haar gevoel, maar er veranderde niets. Maar, beste Janet, vergeven doe je EENMALIG en ZONDER VERWACHTINGEN, je doet het ENKEL VOOR JEZELF. Kortom, ze heeft maar moeder dus niet vergeven. Hetgeen betekent dat ze vol wrok zit naar haar moeder en dit vreet haar inwendig op.

Vergevimg is door de ogen van liefde, door de ogen van God, kijken naar je medemens. Het betekent ook zelfvergeving. Het betekent dat enkel liefde je kijk op jezelf en de ander vormgeeft. Geen angst, geen wrok, geen oordeel, geen woede, geen spijt, geen schaamte, geen schuldgevoel. Dit mag allemaal.plaatsmaken voor liefde. Hoe uit deze liefde zich? Dankbaarheid en dienstbaarheid. Dienstbaarheid naar God en naar je medemens. Alleen dan kan je werkelijk vergeven zonder hier verwachtingen en oordelen aan te verbinden.

Janet schrijft dat ze haar moeder ziet in zichzelf. Dat klopt, want het was haar moeder die haar leerde om liefde voorwaardelijk te maken. Janet moet leren wat onvoorwaardelijke liefde is. Dan kan ze ook onvoorwaardelijk naar zichzelf en naar haar moeder kijken en zien dat hier twee ernstig beschadigde vrouwen zijn die elkaar gevangen houden in verwachtingen en oordelen, voorwaarden dus.

Janet schrijft dat ze zich bijna niet meer kan vereenzelvigen met de persoon die Janet Ossebaard heet. Dit getuigt van een gebrek aan zelfliefde, wat leidt tot een identiteitscrisis. Ze wil zichzelf fysiek veranderen, maar dat kan natuurlijk niet. Het is niet de buitenkant maar de binnenkant die anders bekeken moet worden. Ze moet onvoorwaardelijk liefdevol naar zichzelf leren kijken. Het is wel goed dat ze nu beseft dat deze tijd er een van zelfheling is en niet meer van het veranderen van de buitenwereld en alles bloot willen leggen. Alles is al zo goed als onthuld, nu is het aan ons als mensheid om onze medeplichtigheid in dit kwaad bloot te leggen en uit te bannen, vanuit liefde.

Janet heeft ook seksueel een tik van de molen gehad. Is zij in haar jeugd ook seksueel misbruikt? Janet beschouwt zichzelf als 'polyamoreus', een duur woord voor grenzeloze seksualiteit. En hier mag ze dus wel voorwaardelijk en oordelend in zijn, wat helaas niet het geval is. Het geeft aan dat haar seksuele moraal is aangetast. Seksualiteit is een belangrijke factor in je identiteit. Als je seksueel niet weet wat je wel, dan ben je op zoek naar je ware identiteit. Nu heeft ze gekozen voor een lesbische relatie met Cynthia. Ik hoop dat ze haar geluk vindt in deze relatie, maar dit gebeurt pas als je de relatie met jezelf en met God herstelt.

Goed om te horen dat ze nog leeft en ik wens haar niets dan wijsheid en heling toe.

Mike
Hier is het woord compassie heel belangrijk. Compassie voor je medemens en zelfcompassie. Weten dat men fouten kan maken en dit accepteren als menselijk en jezelf en anderen hiervoor vergeven. Inderdaad onvoorwaardelijk. Ook al verandert er niets, in jezelf is het veranderd. Je kunt door met je leven. Trouwens ook boosheid mag hier een plaats hebben. Als je dat steeds verdringt, blijft het opkomen. Dus eerst de ellende durven aanschouwen en het kwaad durven benoemen en dan weten dat compassie de oplossing tot acceptatie is.
Belangrijk is ook dat ze weer waarde in haar leven leert te ontdekken, dus dat wat voor haar waardevol is. We weten dat de ontwaking voor haar waardevol is. Als ze echter gaat lijden onder het kwaad hiervan, dan geeft het geen kracht meer en breekt het een persoon. Daarom zijn inderdaad geduld, geloof en vertrouwen heel belangrijk als waarden. Voor ons allemaal.

Trouwens Mike, mooi geschreven hierboven.

Dorothé
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier is het woord compassie heel belangrijk. Compassie voor je medemens en zelfcompassie. Weten dat men fouten kan maken en dit accepteren als menselijk en jezelf en anderen hiervoor vergeven. Inderdaad onvoorwaardelijk. Ook al verandert er niets, in jezelf is het veranderd. Je kunt door met je leven. Trouwens ook boosheid mag hier een plaats hebben. Als je dat steeds verdringt, blijft het opkomen. Dus eerst de ellende durven aanschouwen en het kwaad durven benoemen en dan weten dat compassie de oplossing tot acceptatie is.
Belangrijk is ook dat ze weer waarde in haar leven leert te ontdekken, dus dat wat voor haar waardevol is. We weten dat de ontwaking voor haar waardevol is. Als ze echter gaat lijden onder het kwaad hiervan, dan geeft het geen kracht meer en breekt het een persoon. Daarom zijn inderdaad geduld, geloof en vertrouwen heel belangrijk als waarden. Voor ons allemaal.

Trouwens Mike, mooi geschreven hierboven.

Dorothé
Uit mijn eindpitch van de opleiding
1702030775602.png

Dorothé
 
Uit mijn eindpitch van de opleiding
Bekijk bijlage 33648

Dorothé
En ook dit uit mijn eindpitch. Let wel: Dit ging over het begeleiden van patiënten. Dit betekent dus niet dat we het kwaad niet mogen bestrijden. Dat waar wij hier op het forum voor staan is natuurlijk NIET het kwaad omarmen. Wel omarmen wat komt, er niet voor wegduiken en het kwaad bestrijden....
1702030857178.png

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Heb m gekeken. Sorensen snapt het volkomen! 💯

Staat op bitchute


Niet helemaal 100%.

Voor iemand die in Amerika woont komt hij maar moeilijk uit zijn woorden in het Engels, viel me ook al op in zijn docu. Maar uiteindelijk gaat het om de boodschap en niet de boodschapper.

In dit interview zegt Sorenson wat hij al meermaals heeft beweerd: iedereen kan zichzelf jood noemen en zich in Israel vestigen. Tot op de dag van vandaag geeft hij hiervoor geen bronvermelding. Hij verwijst naar een uitspraak die Netanyahu zou hebben gedaan, maar die is verwijderd en niet meer terug te vinden. We moeten David dus maar op de poppetjes van zijn ogen geloven.

Ondertussen heb ik.jaren geleden les gegeven voor een taleninstituut aan een zeer zionistische Israelier waarmee geen enkele discussie te voeren was over de wandaden van Israel jegens Palestijnen. Hij woonde en werkte hier in NL op de bloemenveiling (NL importeert veel bloemen uit Israel) omdat hij een Nederlandse vrouw had waarmee hij zich niet in Israel kon vestigen, tot zijn grote verdriet. Waarom niet? Omdat zijn vrouw zich nu weliswaar wel zou kunnen bekeren tot het joodse geloof, maar dan nog wordt ze in Israel niet als zodanig erkend.

Permanente toegang tot de 'joodse staat' gebeurt nl. alleen via de MOEDERLIJKE lijn. Omdat haar moeder zich nooit heeft bekeerd mag hij zich wel in Israel vestigen (vanwege zijn joodse moeder) maar zij niet. Als zijn vrouw zich zou bekeren tot het jodendom (geen idee of dit gebeurd is), dan zouden hun kinderen zich dus in Israel kunnen vestigen. Zo krom is het dus en het is om deze reden dat deze Israelier zich gevangen voelde hier in NL terwijl zijn hart in Israel lag. Zo zitten er talloze Israeliers vast in het buitenland vanwege een relatie met een 'niet-jood' waardoor ze geen toekomst kunnen opbouwen in de 'joodse staat'. Dit zijn vaak extreem gefrustreerde mensen die een romantisch beeld hanteren van Israel en dit land en volk verheerlijken, het zijn de meest fanatieke zionisten.

Het klopt dus niet wat David zegt, je kunt je niet zomaar in Israel vestigen omdat je jezelf identificeert als 'jood', het loopt via de MOEDERLIJKE lijn. De vraag die DS verzuimt te stellen is: waarom is er eigenlijk geen DNA-test om de 'joodsheid' van iemand te kunnen bepalen en daarmee dus ook permanente toegang tot de 'joodse staat' kan worden verleend? Is ons niet altijd verteld dat er een 'joods ras' is? Wist je dat DNA-tests in Israel zelfs VERBODEN zijn? Wat proberen ze te verbergen? Is dit daadwerkelijk een demonisch hybride ras, zoals David beweert? Alle tekenen wijzen hier op, aan hun vruchten zult u ze herkennen.

DS verwijst naar een droom waarin hij tot de conclusie komt dat zowel de Palestijnen als de Israeliers zich schuldig hebben gemaakt aan misdaden tegen de menselijkheid. Nee David, er is geen schuld bij de onderdrukten (Palestijnen), enkel bij de onderdrukkers (Israel). Ieder mens heeft het recht op zelfverdediging. Een onderdrukker kan zich hier echter niet op beroepen omdat deze een agressor is en elke militaire reactie hierop niet alleen logisch is maar ook gerechtvaardigd, ook volgens internationaal recht.

Het is om die reden dat de Speciale Militaire Operatie van Rusland in Oekraine gerechtvaardigd is, mits Rusland zich aan het internationale oorlogsrecht houdt (wat ze ook doen door zoveel mogelijk burgerdoelen te sparen en krijgsgevangenen volgens de Conventie van Geneve te behandelen). Rusland staat in zijn recht omdat Oekraine op het punt stond om.GENOCIDE te plegen in Oost-Oekraine tegen de Russisch sprekende bevolking.

De parallel met Hamas dient zich aan. Israel zocht een excuus om GENOCIDE te plegen in Gaza (en in het verlengde daarvan de West Bank, ook al is daar helemaal geen Hamas). Hamas heeft echter geen machtig leger, zoals Rusland, en dus moeten zij militair gezien roeien met de riemen die zij hebben. Israel bedient zich van asymmetrische oorlogsvoering, dus het was hoe dan ook een ongelijke strijd. Het enige wat Hamas kon doen om de noodkreet van de vergeten inwoners van Gaza te laten horen in de wereld was wat ze hebben gedaan en nu nog doen. Bedenk dat ze enkel uit waren op gijzelaars om te gebruiken als 'wisselgeld' voor onderhandelingen over een Palestijnse staat.

Ja, ik weet dat Hamas een creatie is van Israel. Maar nee, ik ben het met DS oneens dat ze onder 1 hoedje spelen. Net als de IRA, GroenLinks, de ETA, maar ook.Hezbollah in die regio, heeft Hamas zich ontwikkeld van een terreurorganisatie tot een politieke organisatie. Aangezien Gaza echter militair bezet gebied is echter wel nog met een militaire tak, net als Hezbollah. De PLO heeft ook een militaire tak, Fatah, en daar doet niemand moeilijk over, ook in Israel niet. Dat komt omdat de PLO een papieren tijger is, geleid door corrupte miljonairs die het Palestijnse volk hebben verraden. Geen wonder dat de Palestijnen in 2006 op Hamas hebben gestemd en dat nu weer zouden doen, er is niemand anders die voor hen opkomt!

Wat voor mij de doorslag gaf m.b.t. mijn sympathie voor Hamas is de manier waarop ze de gijzelaars behandelen tegenover de ronduit barbaarse manier waarop Istael Palestijnen gevangen neemt en vaak jarenlang zonder enige aanklacht of proces vastzet en mishandelt. Net als bij de Russen zie ik dat Hamas zich houdt aan hun internationale recht van zelfverdediging en de Conventie van Geneve, terwijl.de agressors (Oelkraine en Israel) dat niet doen. Aan hun vruchten zul je ze herkennen, geen toeval dat de Khazaren afkomstig waren uit Oekraine en de huidige Zionisten zijn.

Zij waren ook de Farizeeers die vanuit Babylonie naar Palestina trokken en zich daar manifesteerden als een 'joodse' autoriteit. In Babylonie bedienden ze zich van een 'orale traditie' en uiteindelijk legden ze deze vast in de Talmoed, een satanische herschrijving van de Torah, de werkelijke Hebreeuwse bijbel. De Farizeeers waren ook geen officiele stam, zoals bijv. de Essenen, waar Jezus naar alle waarschijnlijkheid deel van uitmaakte. Jezus had hen door en vormde hun ergste vijand, vandaar dat de Farizeeers hem uiteindelijk verloochenden en uitleverden aan de Romeinen.

David geeft terecht aan dat Jezus tot op de dag van vandaag [HUN] ergste vijand is. Hij zag dat de Farizeers nepjoden waren (Openbaringen 2:9 en 3:9) en toebehoorden tot de Synagoge van Satan. In de basis klopt het wat DS zegt, maar ik mis wat cruciale info. Zo laat hij weg dat de naam Israel de nieuwe naam werd van de aartsvader Abraham. Israel is dus een PERSOON, geen land! Als Abraham de aartsvader is van iedereen die een Abrahamitische religie aanhangt (christendom, jodendom, islam), dan zijn ALLE niet-extremistische christenen, joden en moslims dus Israelieten, oftewel kinderen van God. God is geen makelaar, deze hele aarde behoort ons toe als hoeders. God is ook geen racist, iedereen die God in zijn hart sluit is welkom in het Koninkrijk van Israel, zoals dit in de Bijbel vermeld staat, een SPIRITUEEL koninkrijk. Dit vind ik een heel krachtig punt van David.

Wat David m.i. meer zou moeten belichten is de christelijk-zionisrische passiviteit die is gestoeld op de volgende fundamentele overtuigingen:

- God selecteert enkel de ware gelovigen voor de Opname.
- Hen die niet tot de gelukkigen behoren wacht 7 jaar hel op aarde.
- Daarna komt Jezus terug en neemt enkel diegenen met zich mee die Jezus in hun hart hebben gesloten.
- Jezus is echter voor onze zonden gestorven, dus echt tot inkeer komen over onze zonden (feilbaarheid) is niet nodig, we hoeven enkel.hard te bidden en te geloven om opgenomen te worden in Gods Koninkrijk.

Zie je wat voor valkuil van passiviteit en lafheid dit is? David stelt terecht dat het om.BEWUSTE MISINTREPATIES gaat van bijbelverzen. Het klopt dat er in de Bijbel staat dat Jezus is gestorven voor onze zonden. Wie de leer van Christus echter goed doorgrondt komt tot de volgende conclusie:

- Jezus is gestorven VANWEGE onze zonden. Het is onze passiviteit en lafheid die de kruisiging niet heeft kunnen doen voorkomen. Deze passiviteit en lafheid leeft vandaag nog steeds, er is NIETS geleerd. Vandaar dat we vanaf 2020 drie opeenvolgende psy ops voorgeschoteld krijgen die ons wijzen op onze eigen MEDEPLICHTIGHEID.
- Jezus liet zien dat liefde, moed en waarheid het waard zijn om voor te sterven. Dit is het voorbeeld dat hij aan de mensheid liet zien, daarom is hij gestorven voor onze zonden. Ook hier moeten we constateren dat er NIETS is geleerd. De eindfase waarin de mensheid dan ook verkeert is er 1 van INKEER, BEROUW en VERGEVING, geheel naar het voorbeeld van Jezus Christus.

Het is jammer dat DS dergelijke inzichten niet meer benadrukt. Ik ben hem dankbaar voor wat hij wel naar buiten brengt maar ben dus hier en daar wel kritischer dan menigeen, ook hier op dit forum. Ik wil meer diepgang. Maar daarom.hebben jullie ook dit forum. Steun mij daarom ook met een donatie, we hebben nog zo'n 1900 euro te gaan tot we bij de nul zijn!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Israel isn't a safe Heaven for the Jews. Israel 🇮🇱 was created by the Zionist banking elite to serve as its proxy state. If the US politicians stand with Israel, they don't stand with the Americans or Jews - they stand with the banking elite & help it make the US its proxy state, too. The banking elite desperately needs WW3 to cover up their no longer sustainable Ponzi scheme & replace it with a new one with CBDCs. The best way to prevent WW3 is to stop electing Zionist politicians. Why is this so difficult to grasp?



Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.085
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan