Ik eet vrij veel volle, biologische yoghurt en probeer zoveel mogelijk de focus te leggen op goede vetten (had ook net gelijk zin in kokosboter). Appelazijn heb ik hier al een tijd staan, maar deed er eigenlijk niets mee, heb ik gelijk erbij gepakt. Wanneer kun je dat het best drinken. Had net een glas water met 2 el appelazijn erin. Vond ik eigenlijk helemaal niet zo vies. Zuurkool heb ik weer regelmatig in huis, maar kefir moeten we nog mee bezig, zijn we nog niet aan toegekomen. Kan beter zeggen, ben ik nog niet aan toegekomen. Ik ga gelijk de milde leverreiniging weer oppakken. Moet weer citroenen halen, maar dat kan ik evt. ook toch met appelazijn doen?
En da's ook zoiets, bottenbouillon... heb de afgelopen tijd her en der botten gekocht en nu staat er eindelijk een pan te koken pfff.
Loslaten, daar werd ik gelijk emotioneel van.
Maar ik denk dat ik nog genoeg aan mezelf te doen heb. Net zoals WAPF heel veel bij me veranderd heeft, alleen er is nog steeds werk aan de winkel. Mijn medicijnen bijvoorbeeld. Ben bang om daar doorheen te gaan, want ik slik die troep al zolang.
Ik heb wel voor mezelf nu een lijst gemaakt, met de dingen die ik eet, laat ik dat hier ook maar opschrijven. En ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Wat ik vooral ook erg leuk vind, is om mezelf te horen zeggen, wat ik niet meer eet, dat is al zo'n vooruitgang: chips, patat en ander junkfood (soms, foei, McDonald's), pizza's, chinees, koeken, gebak als we weer eens een zgn. feestje te vieren hadden, salade's van de AH, makkelijke maaltijden van Iglo, quiches van de AH - ook zo handig, als je weer eens geen zin hebt om te koken. De schappen waar ik me 'vroeger' altijd op richtte, worden nu zonder enkel probleem voorbij gelopen, zo lekker
Veel suiker en zoetjes en veel slecht keukenzout. Eten we niet meer! Er is heel wat de deur uit gegooid, er staan geloof ik nog een paar potjes Bertolli pastasaus te wachten, totdat ze in de vuilnisbak belanden.
Maar laat ik nu vooral ook vertellen, wat ik nu eet, er kan altijd nog wat verbeterd worden, weet ik zeker.
- ik wil nu 's morgens weer gaan beginnen met de milde leverreiniging en daarna een beker rauwe melk met een eidooier geklutst (ideaal ontbijt vind ik en dat laatste doe ik al een tijdje)
- dan 's middags een bak volle, biologische, yoghurt met vit. C en honing (biologische) en, dat is nog een foutje die er nog uit moet muesli van de Lidl oeps! En daar wil ik graag iets anders en gezonders voor in de plaats.
- dan naar behoefte 2 plak roggebrood met rauwmelkse kaas en veel roomboter en evt. nog rijstwafels (1 of 2)
- 's avonds eten we vaak gekookte of gestoomde groentes, met vlees (en dat laatste heel gevarieerd - van stooflappen, tot speklapjes) in veel vet gebakken (biologische roomboter, ghee, kokosboter, olijfolie en dan wel alles biologisch)
- daarna vaak nog dezelfde yoghurt met vit. C en biolog. honing
- in het weekend vaak slagroom met mascarpone (da's m'n nieuwe 'verslaving')
- ik drink nog teveel koffie, maar het is in ieder geval behoorlijk naar beneden gebracht. Verder drink ik voornl. sole, groene thee, brandnetelthee en soms zoethoutthee. Ook nog als ik zin heb, nog een beker rauwe melk.
Verder wil ik 's avonds nog weleens een glasje vermouth drinken, moet ik uiteraard voorzichtig mee zijn.
- verder 1x in de week zoute haring of makreel, regelmatig leverworst of droge worst
- zo'n beetje wekelijks pannekoeken van boekweitmeel
- regelmatig, vooral in het weekend, gebakken eieren met spek, met veel vet
- en wekelijks lever, niet rauw. Of gebakken bij de avondmaaltijd of op brood
Ik heb nu de appelazijn ingevoerd, ga nog wel een betere halen bij de biologische winkel, heb nu iets van de AH. Ben afgelopen week begonnen met de adrenal cortex, gebruik dus dagelijks magnesium - zal de bitterzout gaan verminderen. En neem dagelijks levertraan van Green Pasture met een lepel boter (room-, kokos- of ghee).
O ja, stoofpotten, is ook iets waar ik nog meer mee zou moeten gaan doen.
Maar nu ben ik ook voornl. gefocust op uitrusten en meer energie krijgen. Heb vaak amper energie om de honden en het huis goed te verzorgen. En dat moet eerst beter.
Volgens mij heb ik nu alles wel opgenoemd.
Mijn geschiedenis komt wel als ik een keer de behoefte voel. Zal ook een heel verhaal worden.
Thineke