Thineke stelt zich voor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
ik doe het goed op de goedkope, dus die zou ik eerst proberen en als je er van gaat stuiteren kan of je vriend het misschien wel gebruiken of je laat het een jaar in de kast staan en probeert het weer.
Persoonlijk zou ik mij ook niet zo richten op verbeteringen (of verslechteringen) op de korte termijn. Kijk liever hoe je je na bv een maand, 3 maanden, een jaar, twee jaar voelt.
Zoetjes hoef je volgens mij niet af te bouwen, gewoon zo wegfl#kkeren en als je het niet trekt vanwege de smaak, dan je er weer suiker in. Altijd minder erg dan die andere rommel.

Welke goedkope bedoel je dan? En waar evt. te bestellen?
De zoetjes liggen inmiddels definitief achter me en in de container en suiker gebruik ik ook niet meer. Het enige aan zoet wat ik nog gebruik is - biologische - honing en soms stroop (op de boekweit-pannekoeken met Keltisch zeezout mmmm).

Ik ben nog bezig met van alles door te lezen over bijnierextract. Vroeger was ik veel impulsiever en nam gauw van iedereen, alles aan. Nu ben ik wat 'voorzichtiger' geworden. Het zou ook eens tijd worden ;-)

Thineke

Let op: bitterzout geeft in ieder geval diaree. Dat betekent dat als je denkt dat het niks doet je misschien plotseling (buiten) onderweg moet rennen. Een gewaarschuwd mens....
En ieder mens reageert anders.
Koffie zonder suiker is alleen een paar dagen niet lekker. Dan wil je niet anders meer. Volgens mij kan er wel slagroom in. (is vet)

Welke goedkope bedoel je dan? En waar evt. te bestellen?

de goedkope bijnierextract, dus inclusief de adreline.
Ik weet niet meer waar ik het gekocht hebt, ik doe er al zo lang mee. Adresjes zijn hier op het forum wel te vinden

Het is net alsof het onderkennen van het probleem, aan mij de bijnieren even luid en duidelijk laten weten, dat het zeker om hun gaat. Gisteren redelijk wat pijn in mijn rug, ter hoogte van mijn middel. Had zelfs moeite om goed adem te halen. Gelukkig was het na een uur weer weg. Zojuist vooral de linkerkant.
Sinds maandag heb ik diarree, nog steeds dus. Wel maar 1x per dag, maar toch. Grappig dat ik na 2 weken bitterzout gebruik, nu pas deze klachten krijg.
Ik denk dat ik trouwens voor de Adrenal Cortex van iherb ga. Nu nog even wachten op mijn Paypalaccount, ik zit te wachten op een storting, wat ik daarvoor ga gebruiken. Ik hoop dat het met de verzending allemaal goed gaat komen.

Nog even 1 vraag: wat vinden jullie over het algemeen van de supplementen bij de Tuinen? Ik heb daar even online zitten kijken naar magnesium chloride en magnesium citraat. Is dat wat bij hun?

Magnesiumcitraat haal ik bij leefbewust.com als poeder.

Magnesiumvlokken/olie kun je bijvoorbeeld bij Zechsal halen. Dan kun je ook voetenbadjes nemen (met de vlokken) en olie op sprayen. Zeker als je darmen de magnesium niet optimaal opnemen, is dit een goede manier om magnesium binnen te krijgen.

Die olie kun je ook zelf maken van de vlokken overigens.

Mark

Even een updateje en uiteraard weer een vraag van mij: magnesiumvlokken, ik kan ze nergens vinden. Ook niet bij Zechsal. Of zijn de kristallen precies hetzelfde? De olie heb ik inmiddels besteld en ik kijk daar nu echt naar uit. Met de Adrenal begin ik volgende week. Een hond van mij moet een dezer dagen bevallen, dus wacht ik even tot hierna.
Verder: ik vind mezelf de laatste tijd (hoe lang weet ik echt niet meer) knap chagrijnig en realiseerde me gisteravond opeens, nadat ik de honden uitgelaten had, dat ik gewoon vreselijk gestressd ben. En waarom eigenlijk? Ik zou het niet weten. Of is dit een tweede natuur van me geworden? Heb in het verleden veel stress gehad door o.a. financiele problemen, maar dat is niet meer aan de orde. Gelukkig. Ook kan ik zomaar vreselijk nerveus worden, zomaar. En breekt het zweet me uit. Om de meest stompzinnige redenen.
En dan nog even over de magnesium: ik drink 's morgens nog steeds een glas water met een theelepel bitterzout. Magnesiumcitraat die ik besteld heb, schrijft 3 x daags 1 tablet (capsule?) voor en daar wil ik 1x daags eentje van nemen en verder wil ik naar behoefte de olie gaan gebruiken (lijkt me echt heerlijk voor mijn verkrampte nekspieren en bovenste gedeelte van mijn rug). Zit ik zo een beetje goed? Alvast bedankt van een onzekere...

Thineke

Thineke, het zijn inderdaad die kristallen.
Die stress en onrust komt waarschijnlijk door je verzwakte bijnieren.

Mark

Thineke, Waarom blijf je bitterzout gebruiken? Gezonde darmen gaan vanzelf aan het werk en zorgen voor een mooie drol.
Bovendien hebben sommige mensen weer diaree van magnesium. Dus als je stopt met het bitterzout kun je beter onderscheid maken of je ook van magnesium diaree krijgt.

Bitterzout is toch ook magnesium? Ik heb er geen diarree meer van, maar misschien is het beter om het af te bouwen? Ben bang trouwens dat ik dan weer last van verstopping krijg.
Had trouwens al het vermoeden, dat die stress e.d. met de bijnieren te maken had, maar ben blij dat dit bevestigd wordt.

Thineke

100% leven: die stress komt toch niet door je verzwakte bijnieren,is het niet andersom,dat je verzwakte bijnieren krijgt DOOR de stress?

Babbe,
de oorzaak is inderdaad stress, maar als je daardoor verzwakte bijnieren krijgt, kun je ook slecht met stress omgaan, omdat er te weinig cortisol wordt aangemaakt door de bijnieren.

Een cirkel dus!

Mark

Stel ik een vraag hoe de Magnesium te gebruiken... realiseer ik me dat ik dat al eerder had gevraagd en antwoord daarop had gekregen van Mike. Sorry daarvoor. Iets meer levertraan misschien gebruiken? ;-)

Thineke

De ontdekking van de week, ik moest er even hard om lachen. Dacht ik toch echt, dat de Zechsal-produkten ergens uit verweggistan kwamen, blijkt dat de winning hier praktisch om de hoek zit. We wonen er middenin!

Thineke

Misschien kun je wel een handje vol "meenemen".
Ik heb destijds een wat grotere hoeveelheid bij Zechsal besteld, omdat ik zie in de winkels dat er hoge prijzen worden gevraagd voor een flesje magnesium-olie. Nu neem ik een handje korrels en doe daar water bij, ongeveer half om half.

Als ik de korrels ga bestellen, wil ik ook gelijk een grotere hoeveelheid. Die kleine flesjes zijn inderdaad veels te duur. Maar dat heb je nu eenmaal met kleine(re) verpakkingen. Eerst nog een kg Dode Zee-zout er doorheen jagen.

Thineke

Even een vraagje over bitterzout. Kun je dat zonder probleem elke dag gebruiken? Als ik het nl. niet gebruik, heb ik dezelfde dag gelijk problemen met m'n stoelgang. Heel vervelend.

Thineke

Dat is vervelend, ik zou het toch proberen af te bouwen omdat het darmirriterend werkt en er een gewenning optreed. In geval van nood gebruiken, want verstopping is ook niet goed. Gebruik je voldoende vetten en probiotische drank/voeding? Appelazijn met sole, zuurkool, kefir, kombucha etc? Olijfolie op nuchtere maag/ milde lever reiniging kan ook helpen. En natuurlijk gelatinerijke bottenbouillon, veel en vaak.
Daarnaast kan het thema loslaten wellicht interessant zijn.

Ik eet vrij veel volle, biologische yoghurt en probeer zoveel mogelijk de focus te leggen op goede vetten (had ook net gelijk zin in kokosboter). Appelazijn heb ik hier al een tijd staan, maar deed er eigenlijk niets mee, heb ik gelijk erbij gepakt. Wanneer kun je dat het best drinken. Had net een glas water met 2 el appelazijn erin. Vond ik eigenlijk helemaal niet zo vies. Zuurkool heb ik weer regelmatig in huis, maar kefir moeten we nog mee bezig, zijn we nog niet aan toegekomen. Kan beter zeggen, ben ik nog niet aan toegekomen. Ik ga gelijk de milde leverreiniging weer oppakken. Moet weer citroenen halen, maar dat kan ik evt. ook toch met appelazijn doen?
En da's ook zoiets, bottenbouillon... heb de afgelopen tijd her en der botten gekocht en nu staat er eindelijk een pan te koken pfff.
Loslaten, daar werd ik gelijk emotioneel van.
Maar ik denk dat ik nog genoeg aan mezelf te doen heb. Net zoals WAPF heel veel bij me veranderd heeft, alleen er is nog steeds werk aan de winkel. Mijn medicijnen bijvoorbeeld. Ben bang om daar doorheen te gaan, want ik slik die troep al zolang.
Ik heb wel voor mezelf nu een lijst gemaakt, met de dingen die ik eet, laat ik dat hier ook maar opschrijven. En ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Wat ik vooral ook erg leuk vind, is om mezelf te horen zeggen, wat ik niet meer eet, dat is al zo'n vooruitgang: chips, patat en ander junkfood (soms, foei, McDonald's), pizza's, chinees, koeken, gebak als we weer eens een zgn. feestje te vieren hadden, salade's van de AH, makkelijke maaltijden van Iglo, quiches van de AH - ook zo handig, als je weer eens geen zin hebt om te koken. De schappen waar ik me 'vroeger' altijd op richtte, worden nu zonder enkel probleem voorbij gelopen, zo lekker :-) Veel suiker en zoetjes en veel slecht keukenzout. Eten we niet meer! Er is heel wat de deur uit gegooid, er staan geloof ik nog een paar potjes Bertolli pastasaus te wachten, totdat ze in de vuilnisbak belanden.

Maar laat ik nu vooral ook vertellen, wat ik nu eet, er kan altijd nog wat verbeterd worden, weet ik zeker.
- ik wil nu 's morgens weer gaan beginnen met de milde leverreiniging en daarna een beker rauwe melk met een eidooier geklutst (ideaal ontbijt vind ik en dat laatste doe ik al een tijdje)
- dan 's middags een bak volle, biologische, yoghurt met vit. C en honing (biologische) en, dat is nog een foutje die er nog uit moet muesli van de Lidl oeps! En daar wil ik graag iets anders en gezonders voor in de plaats.
- dan naar behoefte 2 plak roggebrood met rauwmelkse kaas en veel roomboter en evt. nog rijstwafels (1 of 2)
- 's avonds eten we vaak gekookte of gestoomde groentes, met vlees (en dat laatste heel gevarieerd - van stooflappen, tot speklapjes) in veel vet gebakken (biologische roomboter, ghee, kokosboter, olijfolie en dan wel alles biologisch)
- daarna vaak nog dezelfde yoghurt met vit. C en biolog. honing
- in het weekend vaak slagroom met mascarpone (da's m'n nieuwe 'verslaving')
- ik drink nog teveel koffie, maar het is in ieder geval behoorlijk naar beneden gebracht. Verder drink ik voornl. sole, groene thee, brandnetelthee en soms zoethoutthee. Ook nog als ik zin heb, nog een beker rauwe melk.
Verder wil ik 's avonds nog weleens een glasje vermouth drinken, moet ik uiteraard voorzichtig mee zijn.
- verder 1x in de week zoute haring of makreel, regelmatig leverworst of droge worst
- zo'n beetje wekelijks pannekoeken van boekweitmeel
- regelmatig, vooral in het weekend, gebakken eieren met spek, met veel vet
- en wekelijks lever, niet rauw. Of gebakken bij de avondmaaltijd of op brood

Ik heb nu de appelazijn ingevoerd, ga nog wel een betere halen bij de biologische winkel, heb nu iets van de AH. Ben afgelopen week begonnen met de adrenal cortex, gebruik dus dagelijks magnesium - zal de bitterzout gaan verminderen. En neem dagelijks levertraan van Green Pasture met een lepel boter (room-, kokos- of ghee).
O ja, stoofpotten, is ook iets waar ik nog meer mee zou moeten gaan doen.
Maar nu ben ik ook voornl. gefocust op uitrusten en meer energie krijgen. Heb vaak amper energie om de honden en het huis goed te verzorgen. En dat moet eerst beter.
Volgens mij heb ik nu alles wel opgenoemd.
Mijn geschiedenis komt wel als ik een keer de behoefte voel. Zal ook een heel verhaal worden.

Thineke

Hi Thineke,

Fijn dat de rommel heeft plaatsgemaakt voor echt eten en dat de bouillon staat te pruttelen!
Wel echte azijn halen, die van de appie is gepasteuriseerd en dus geen goede bacterie meer te bekennen helaas. Ik drink het vaak direct na het opstaan en anderen een half uur voor de maaltijd om spijsvertering te verbeteren.

De müsli vervangen door kokosrasp en of wat zuur fruit?

Tja dat loslaten is een hele kunst hoor, ook hier nog wel een thema dat regelmatig langskomt.

Als je kefirkorrels wilt geef je maar een gil, dan stuur ik een portie op.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan