Thira's verhaal

Oh ik vergeet de Thyrax. Dat van het potje naar de doordrukstrip speelt al langer dan 2013. Ik heb dit medicijn nu een jaar en dat was meteen in de doordrukstrip.
Mijn zuster gebruikt Thyrax al jaren en heeft geen last gehad van het omzetten van pot naar strip.

Mijn schildklierklachten waren meteen na het afstellen van de juiste dosis weg en zijn nog niet terug.
Toch zou ik blij zijn als ik mijn hele systeem weer kon resetten op gezondheid.
 
@fatsnotbad, neem me niet kwalijk, ik ben maar een heel klein beetje eigenwijs.
Zoals ik al zei, ik zal nog wel vaker de info lezen (best veel).
Dank je voor je geduld.
 
Mijn schildklierklachten waren meteen na het afstellen van de juiste dosis weg en zijn nog niet terug.


Maar wat zijn je klachten nu dan?
 
KLACHTEN
ziek worden begon (en begon) met haaruitval en slaperigheid, slecht geheugen/verward
na 3/4 maanden:
benauwd/kortademig, hartkloppingen
Cardioloog constateerde stille hartaanval.
door de hartaanval is een stukje van het hart afgestorven en doet niet meer mee met pompen. I.p.v. 60% uit, pompt hij nog maar 35% uit.
Hiervoor Metoprolol en carbasalaat bloedverdunner
Klachten opgelost behalve beetje kortademig, nog steeds duizelig en slaperig
oorsuizen aan een kant
Sinds kort, dus bijna een jaar na gebruik erg koude handen en benen.

Klachten waardoor ik naar internist ging, bleek inderdaad te trage schildklier.
Zij vond ook auto=immuun hepatitis dat er al een jaar of 7 zat.

Door verwezen leverarts. En op eigen verzoek longarts vanwege benauwdheid.
Leverontstekinkjes moeten dus aangepakt worden, anders loopt dat uit op transplantatie en erger.
Helaas, van elk medicijn dat ik kreeg en nog steeds krijg werd ik doodziek
dik gezicht, eigenlijk hield het hele lichaam vocht vast, bijna 2,5 kilo.
droge schilferige huid, erg koude handen en benen
Vocht weg na plaspillen. Gestopt met longpufjes, volgens mij de oorzaak.
Maar kan ook oorzaak nieuwe levermedicijnen komen. Ik ben totaal de weg kwijt en word alleen zieker.

Klacht nog:
kortademig bij steeds minder inspanning
daarom kom ik bijna niet buiten omdat ik bang ben flauw te vallen.

Nog geen klachten aan lever, maar ik weet wel dat die is beschadigd en dat ik daar wel aan moet werken.
 
hoi Thira, weet je waar je voedselallergieen, -overgevoeligheden en nutriententekorten liggen? Als je dat niet weet, is het lastig om te kunnen zeggen dat je geen last hebt van dit of dat voedsel omdat vertraagde allergische reacties jou op het verkeerde been zetten. Je hebt wel veel klachten, dus het lijkt mij zinvol om dat goed uit te laten zoeken. Ook: exorfinen (klik op deze link: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/low-dose-naltrexone/page/4/ laatste postings uitleg over exorfinenbelasting ): je kunt ze een tijdje weglaten en kijken hoe je gezondheid dan is.
 
Ik zie toch nog een heleboel klachten die direct met een slecht functionerende of niet goed behandelde schildklier te maken hebben.

Adequate behandeling van de lekke darm zou waarschijnlijk heel wat winst op kunnen leveren.
 
Dank jullie voor de reacties, ik kan vandaag weer voort.
@Lievergezond, ik ben ook heel erg in de war en wist echt helemaal niet waar ik moet beginnen. Ik weet alleen dat ik van die medicijnen af wil al zal ik daar straks energie voor moeten hebben om de strijd te gaan leveren. Artsen zullen niet blij zijn als blijkt dat dat ik b.v. met vit.C (om maar iets simpels te noemen) al een deel van de medicijnen zou kunnen laten vallen. Ik ben voorlopig wel afhankelijk van hun testapparatuur en ik weet niet hoe ze hiermee om zullen gaan.
@Pike, je zult best gelijk kunnen hebben. Ik had op jouw aanraden al wat gelezen, maar ik ga er nogmaals naar kijken. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb vorige week 2 van de leverarts nwe medijnen gekregen voor maagontstekingen, terwijl hij het steeds over leverontstekingen heeft.
Misschien sluit dit al aan bij jou vermoeden.

Vandaag heb ik de bijnierextract en levertraan/boterolie binnen gekregen.
Hier op de site even kijken hoe ik dat ga opbouwen. Ik wil nog goede vit C aanschaffen en kijken wat er uit de laatste links van jullie komt.

Weer hartelijk bedankt.
 
maar ik heb vorige week 2 van de leverarts nwe medijnen gekregen voor maagontstekingen, terwijl hij het steeds over leverontstekingen heeft.
Misschien sluit dit al aan bij jou vermoeden

Ik denk dat je arts je maagbeschermers voorschrijft ter bescherming voor de bijwerkingen van je andere medicijnen.

IK denk eerlijk gezegd niet dat het een goed idee is om in jouw situatie bijnierextract te gaan slikken tenzij je echt heel zeker bent dat je bijnieren het echt allemaal niet trekken.
 
Ik denk dat Pike daar een goed punt heeft, adrenal bij een hartpatiënt lijkt mij niet de beste combinatie.
 
Oké, dan wacht ik daarmee tot ik meer weet van de lekkende darm.
@Pike, Hij schreef me geen beschermers voor maar echt tegen ontstekingen in de darm.
Entocort: In de bijsluiter o.a. Waar is dit medicijn voor: ziekten met ontstekingen in de darm. Het remt ontstekingen.
Omdat ik teven carbasalaat bloedverdunner neem, moet ik een maagbeschermer/maagzuurremmer gebruiken, dat ik al in huis had Omeprazol.
Azathioprine: Hoe werkt het medicijn. Het remt de afweer en voorkomt daardoor ontstekingen.
Voor die Entocort moet ik regelmatig bloed laten nakijken, eerst volgende week, dan 2 dan 4 weken. Dan kijken hoe ik reageer en wel of niet dit middel moet blijven slikken.

Ik wacht even met de gekochte supplementen tot ik alles op een rijtje heb. Het enige wat ik gebruik is de H2O2 en ik ga direct achter een duidelijker dieet aan voor de lekkende darm. Veel technische gegevens en bepaalde producten zijn niet mijn sterkste kant in het Amerikaans, het is in het NLs al moeilijk.



 
Hij schreef me geen beschermers voor maar echt tegen ontstekingen in de darm.

Oke, maar je zei medicijnen voor maagontstekingen vandaar ;)



. Veel technische gegevens en bepaalde producten zijn niet mijn sterkste kant in het Amerikaans, het is in het NLs al moeilijk.


ER is ook genoeg info te vinden in het Nederlands. Ik heb het nu even niet paraat maar google maar eens op AIP.
 
Thira, in de link die ik jouw had gegeven in mijn vorige post zit ook een uitleg (in het Engels maar gesproken en met plaatjes) over hoe je je darmen moet aanpakken als je een auto-immuunziekte heb het is ook handig om te bekijken als je het dieet niet wilt gaan doen. Het GAPS-dieet is ook goed en ook daarbij is deze informatie handig om te weten.
 
@Kaaskanlekkerzijn, die link heb ik gelezen. Heel duidelijk.
Naar aanleiding van dat stuk ben ik op zoek gegaan naar een Nederlands stuk. Het onderwerp is best moelijk en de termen en medicatie zijn ook niet makkelijk, laat staan in een andere taal. Voeg daarbij een van de gevolgen van mijn ziekzijn, slecht geheugen, slechte concentratie, dan weer je wat ik bedoel.

Ik heb het er trouwens wel steeds naast.
Nog bedankt voor die link.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan