Toch wel de schildklier?

Hoi ik heb een vraag. Sinds zes maanden werk ik nu aan mijn bijnieren en sinds twee manden ook thyroideum voor mijn trage schildklier. Nu wil mijn arts de dosering thyroideum ophogen om dat de schildklier nog te traag werkt. Nu durf ik dit niet goed omdat ik bang ben mijn bijnieren nog meer uit te putten met het aanjagen van de schildklier!

Hoe weet ik nu of mijn bijnieren het al aankunnen?

Groetjes Agaat

 
Ik denk dat het juist anders om is je schildklier heeft het moeilijker gekregen nadat je je bijnieren bent gaan helpen. Doordat je bijnieren nu meer krijgen of je meer bijnierhormonen binnen krijgt, krijgt je schildklier het moeilijker.

Ik zou dus minder hard bezig gaan voor je bijnieren en meer doen dan voor je schildklier (dat is zo te zien je primaire probleem), want die kan het nu niet aan. Anders blijf je bezig jij gaat meer aan je bijnieren werken, je schildklier kan dat niet goed aan, je huisarts gaat dan weer je schildklier hormonen ophogen waarna jij weer nog harder aan je bijnieren gaat werken.

En als je huisarts zegt dat je de waardes voor je schildklier te laag zijn, zijn ze ook echt te laag en dan heeft je schildklier ook ondersteuning nodig, je moet dus aan allebei werken.

Maar waarom ga je niet aan de dierlijke schildklier hormonen (ik weet de naam zo niet uit mijn hoofd) in plaats van deze synthetische.

 
Hoi Kaaskanlekkerzijn,

Ik ben niet duidelijk geweest ik ben bij een natuurarts, mijn eigen huisarts vond mijn waarden ok....Dr Ron Velthuis helpt mij met panax ginseng voor de bijnieren en ik doe veel dmv rust vitaminen, levertraan sole en voeding.Dit doe ik nu een half jaar ik eet niet compleet wapf maar wel voor 75 %. Ik krijg van hem het dierlijk schildklierhormoon thyroideum en dat bevalt wel ik was alleen bang om het op te hogen en mijn bijnieren op te jagen want ik heb zojuist de bijniertest gedaan en ik mheb ernstige bijnieruitputting. Ik ga morgen de natuurarts bellen maar vroeg me af wat jullie ervan vinden. Jou redenatie stelt mij wel gerust en ik begrijp niet helemaal waarom de schildklier het nu niet aan zou kunnen?

 
Ron Velthuis weet hier veel meer van dan wij en hij weet ook wel dat je daarbij op de bijnieren moet letten, het zal dus waarschijnlijk wel anders zitten dan ik hier boven beschreef. Ik zou het hem inderdaad vragen.

De namen van dierlijk en synthetisch schildklier hormoon lijken op elkaar, ik ben er zelf niet mee bezig en er zijn belangrijker dingen te onthouden dus ik weet niet precies hoe ze heten.

 
selenium en jodium zijn 2 bouwstenen van de schildklier. Zorg dat je deze aanvult met voeding en/of supplementen om de schildklier een boost te geven.

 
Mijn moeder is laatst bij Ron Velthuis geweest om haar schildklier en hormoonhuishouding . Ze is tot nog toe erg tevreden. Ook niet geheel onbelangrijk de bloedtesten waren niet belachelijk duur en ze krijgt een groot deel terug van haar verzekering.

 
Hoi bedankt voot de reacties. Ik heb Ron vrijdag gebeld en ophogen thyroideum kan geen kwaad voor d bijnieren. Gelukkig. Ik ervaar namelijk steeds meer klachten van een traag werkende schilfklier zoals: brok in de keel,spierpijn en sinds gisteren ook opeens haaruitval! Maar ik weet niet zeker of dit komt door de schildklier of door bijvoorbeeld een slechte vertering van eiwitten ( las ik op dit forum) of omdat ik net gestopt ben met de pil? Ik heb volgens Ron hele lage stand van mijn geslachtshormonen dus ik kan me voorstellen dat het hierdoor komt. Ik heb de afgelopen dagen erg vet gegeten dus de slechte vertering kan ook. Hoe kom ik hierachter? Ron is nu drie weken met vakantie dus hem kan ik het niet vragen.. en ik lees dat hier zoveel kennis zit bij forumleden .iemand een idee?

 
Haaruitval kan samenhangen met een te traag werkende schildklier en is in veel gevallen een signaal van oestrogeendominantie.

Op het forum staat er inderdaad informatie over een relatie tussen anticonceptiepil gebruik en oestrogeendominantie

Meer hierover zie topic : https://www.fatsforum.nl/topic/voorstellen-nikki-oestrogeendominantie-en-bijnieruitputting

Haaruitval hangt vaak samen met een tekort aan opname van vitamine B door niet optimale darmwerking. Zelf hier gebaat geweest met het innemen van royal jelly.

Volgende link is wellicht ook nog interessant voor je

http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=605&cod=537&page=9

 
Hoi Vivianne dank je wel voor je advies. .ik heb volgrns ron velthuis geen oestogeendominantie maar het zou wel kunnen want ik heb een tekort aan progesteron. Oestrogeen heb ik ook tekort maar ik dacht net iets meer dan progesteron. Ron wil wachten tot ik drie maanden met de pil gestopt ben en me dan na bloedonderzoek wellicht progesteroncreme natuurlijke geven. Ik vraag af of dat in het geval van haaruitval niet ook eerder zou kunnen? Ik zal hem daarover bellen maar als iemand ervaring heeft? Ik kan me voorstellen dat ik mijn vitamines niet goed opneem want mijn darmen werken niet goed( komt vast door schildklier of anti depressiva).Dus royal jelly werkte bij jou toen wel? Waar kan ik die het beste halen bij Ron Fonteine? Ik wil het graag proberen...

 
Quote:
ik heb volgrns ron velthuis geen oestogeendominantie maar het zou wel kunnen want ik heb een tekort aan progesteron. Oestrogeen heb ik ook tekort maar ik dacht net iets meer dan progesteron.


Dat is de definitie van oestrogeendominantie: meer oestrogeen dan progesteron.

Mike

 
Ja Mike dat dacht ik ook...maar omdat de waardes beiden laag zijn vond Ron van niet...hij blijft mijn arts maar ik wil zelf blijven denken. Ik zou zo graag met die progesteron creme beginnen maar ik lees dat je dan eerst je darmen moet reinigen dan je lever en dan de passiebloem erbij gebruiken. Dit heb ik uit het topic van nikki - oestrogeendominantie. Wat denk jij dat de beste weg is hierin want Ron heeft het nog niet gehad over darmen en lever reinigen.

sorry links plakken moet ik eerst even oefenen.

 
Misschien is dit een interessante link.

eric berg heeft meerdere video's gemaakt over onder andere de bijnieren maar ook over de

oestrogeendominantie.

&index=14&list=PL2p1mlpqvx0HpI3Lfx8hqtkWAMlb_k_A4

Ook raad hij aan om dagelijks een smoothie van kool te drinken die het oestrogeengehalte verlaagt

juliano

 
Op grond van mijn eigen ervaringen ben ik van mening dat dit in jouw geval darmreinigingen heel ondersteunend zullen werken.

Veel gezondheidsklachten worden veroorzaakt door een niet optimale darmwerking. Hierbij kan je denken aan onophoudende vermoeidheid, schildklierproblemen en gewrichtsklachten.

Qua darmreiniging hier goede ervaringen met de combinatie van chlorella 3 maal daags voor de maaltijd en groene thee in de ochtend en middag. Chlorella heeft nl. geen nadelige werking op de schildklier. De dosering van chlorella dient in de startfase geleidelijk aan opgebouwd te worden.

Voor de lever zou je kunnen beginnen met leverthee en zien hoe je hierop reageert.

Er zit nl. een kans in dat je lever momenteel niet goed oestrogeen verwerkt en hierdoor de hormonenhuishouding ontregeld is.

Hier wel goede ervaringen met de progesteroncrème van Dr. Lee na het doen van de leverreinigingen en darmreinigingen. Zelf heb ik deze tijdelijk gebruikt tot het moment dat de hormonenhuishouding weer op orde was. In mijn geval verdween hierdoor het PMS.

 
Hoi Vivianne,

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg! Daar heb ik echt wat aan.Ik lees hier veel maar soms duizelt het mij. Ik drink al jaren lever en gal thee op advies van mijn acupuncturiste aangezien ik ten tijde van mijn zware depressies een behoorlijk leverprobleem had, dus denk ik nu aan de kleine leverreiniging.

Ik slik ook nog antidepressiva die ik niet of moeilijk kan afbouwen, dus dat zal een hele belasting zijn voor mijn lever. Aan de darmen en de opname van vit b had ik nog niet gedacht dus ik start met de chorella en de groene thee als eerste en daarna, na een tijdje ga ik de kleine leverreiniging een keer doen, denk ik.

Weet je nog Vivianne wat het beste merk voor royal jelly is? Dan probeer ik dat ipv mijn vit complex.

En gebruikte jij de progesteroncreme naast de pil of toen je pas een paar maanden van de pil af was? En had jij ook haaruitval, dat begreep ik er wel uit, uit je vorige stuk.

 
Hoi Vivianne, ben jij ook zoveel aangekomen of heb je daar geen last van gehad? Want dat zou dan bij mij van de schildklier of de oestrogeendominantie kunnen komen, heb ik begrepen.

 
Kool moet je dus eerder vermijden?

maar hoe kan je dan bij een teveel aan oestrogeen het verlagen.

Mijn vrouw had dit namelijk gevonden via eric berg. ( hevige ongesteldheid)

ook migraine is volgens hem een teken van een te hoog oestrogeen gehalte.

Vandaar die kool smoothie.

Ik ben nog maar net op het forum , en hoop zowel over de schildklier, bijnieren

maar ook over alle andere onderwerpen meer te weten te komen ,

Heeft er hier iemand al eerder van eric berg gehoord ?

En wat denken jullie van zijn video's over lichamelijke klachten?

juliano

 
Voor de royal jelly kan je terecht bij de Werkbij

http://www.dewerkbij.nl/webwinkel.php?ag=22100

De pil nam ik in een ver verleden gedurende een korte periode in. Om deze reden kan ik niet veel vertellen over het effect van progesteroncrème binnen een korte periode na het stoppen ervan. Hiervoor zal ik het boek van Dr. Lee moeten raadplegen.

In de periode van niet goede schildklierwerking kwam ik inderdaad aan. Het overgewicht verdween volledig na het opstarten van de inname van chlorella. Inmiddels blijven we stabiel op maat 38.

Hier tot het inzicht gekomen dat gevoelens van depressie in veel gevallen veroorzaakt wordt door voedselallergie en een hieruit voortkomende niet optimale werking van de dunne darm.

Overschakelen naar visolie van Green Pasture is goed alternatief in het behandelen van depressieve gevoelens.

In jouw geval is het de moeite waard om te achterhalen of een voedselovergevoeligheid aan de basis ligt van heel wat klachten.

Als je vaak ja moet antwoorden op onderstaande vragen is de kans groot dat je verborgen voedselintoleranties hebt:

Voedsel-overgevoeligheids Test

1.Heb je last van allergieën

2.Heb je een prikkelbare darm (PDS)?

3.Kom je snel aan in gewicht?

4.Heb je soms na de maaltijd buikpijn of een opgeblazen gevoel?

5.Word je soms echt slaperig en moe nadat je gegeten hebt?

6.Heb je last van hooikoorts?

7.Heb je last van overmatig slijm, een verstopte neus of sinusproblemen?

8.Heb je last van huiduitslag, eczeem of dermatitis?

9.Heb je last van astma, of kortademigheid?

10.Heb je last van hoofdpijn of migraine?

11.Heb je soms last van depressies of van “een duf hoofd”, zonder aanwijsbare oorzaak?

12.Heb je last van afwisselende gewrichtspijn of artritis?

13.Heb je last van colitis, diverticulitis, of de ziekte van Crohn?

14.Heb je last van andere ongemakken of pijnen die komen een gaan?

15.Voel je je beter tijdens buitenlandse vakanties, wanneer je totaal andere dingen eet?

De uitslag van je score

Als je 5 keer of vaker ja moet zeggen op deze vragen, is het de moeite waard om de mogelijkheid van voedselintolerantie te onderzoeken. Hetzij door verdachte voedselsoorten tijdens een proefperiode te vermijden, hetzij door een IgG voedselintolerantie test.

 
@ juliano

De verhouding tussen oestrogeen en progesteron dient in evenwicht gebracht te worden. Misschien dat de progesteroncrème van Dr. Lee voor haar een oplossing is.

 
Quote:
Ik slik ook nog antidepressiva die ik niet of moeilijk kan afbouwen, dus dat zal een hele belasting zijn voor mijn lever.


Hier het boek van Dr. Lee erbij genomen. Hij beschrijft hierin dat de conventionele hormoonsuppletietherapie en anticonceptiepillen oestrogeendominantie in de hand werken.

Als oorzaak hiervoor geeft hij dat er hierin een te hoge dosering synthetische oestrogenen en progestagenen verwerkt wordt. De merken gaan we jullie maar besparen.

In zijn lijst noemt hij volgende symptonen die oestrogeendominantie veroorzaken of verergeren :

> angst

> allergieën

> auto-immuunziekten waaronder schildklierontsteking, lupus erythematosus en het

syndroom van Sjögren

> aandoeningen van de baarmoeder (vleesbomen en baarmoederkanker)

> borstknobbeltjes

> borstkanker

> depressiviteit

> disfunctie van schildklier die op hypothyreoïde lijkt

> galblaasaandoeningen

> gevoelige borsten

> haaruitval

> hoofdpijn

> hypoglykemie

> migraine voor de menstruatie

> onvruchtbaarheid

> ongeconcentreerdheid

> osteoporose

> premenopauzaal borstverlies

> prikkelbaarheid

> PMS

> slapeloosheid

> toegenomen bloedstolselvorming

> vermoeidheid

> versnelling van het verouderingsproces

> waterretentie

> vetvorming op buik, heupen en dijen

Progestagenen werken eerder genoemde aandoeningen in de hand. Natuurlijk progesteron daarentegen heeft een beschermend effect.

Is dus preventief tegen borst- en baarmoederaandoeningen. Doet het hoofdhaar hergroeien. Verbetert nieuwe botvorming en verbetert tevens het slaappatroon.

Met betrekking tot het gebruik van natuurlijk progesteron in combinatie met de anticonceptiepil geeft Dr. Lee geen uitgesproken antwoord in zijn boek om de reden dat er op het moment van het uitbrengen van het boek geen sluitende onderzoeken op dit vlak hadden plaatsgevonden.

Hij geeft wel aan dat progesteroncrème het beste effect heeft als dit los van anticonceptie gebruikt wordt. Als verklaring hiervoor geeft hij dat progestagenen in een hogere concentratie in de pil verwerkt zijn. Hierdoor bestaat de kans dat de positieve werking van het natuurlijke progesteron door de progestagenen teniet gedaan wordt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan