Toch wel de schildklier?

Hoi Vivianne

Dank je wel voor alle moeite die je neemt en de info die je opgezocht hebt. Ik vind het superfijn!! Ik vermoed dat ik geen voedselallergie heb want ik had maar op vier vragen een ja. Op zich verdraag ik bijna alles behalve gebakken eieren en moet ik uitkijken met ineens veel vet dat vind mijn lever niet leuk. Ik gebruik nu een half jaar de visolie van green pasture en ik voel me goed...was vlak voor mijn ongesteldheid niet meer zo ziek hierdoor.

Over je stuk over oestrogeen dominantie. Ik hoop dat ik je goed begrepen heb. Oestrogeen dominantie veroorzaakt dus al de genoemde symptomen dus wellicht ook depressie en angst. Nou vind ik het lastig om te zeggen of ik hierdoor depressief ben...angstig want ik ben door mijn ouders emotioneel verwaarloosd waardoor ik een vroege hechtingsstoornis heb..maar ik ben wel veel aangekomen op de heupen, heb haaruitval, hoofdpijn etc dus het zal echt wel oestrogeendominatie zijn.

Ik ga na de vakantie van Ron Velthuis hem bellen en dit overleggen en kijken of ik al kan beginnen met de progesteroncreme. Nog een vraag is progestageen een synthetische vorm van progesteron? Zit dat in de pil?

Ik slik overigens ook veel vit C en magnesium om meer progesteron aan te maken...met name veel vit C zou daarin helpen . Maar ik ben vooral blij dat ik alvast die pil kwijt ben aan :-)

Mike ik ben niet aangekomen van de ad..ik gebruik het al vier jaar en ben pas het laatste jaar aangekomen...het is toch de schildklier waarschijnlijk. Ik heb de ad ook een tijd geminderd maar viel niks af en bij mijn vorige ad ( tien jaar geleden) was ik wel aangekomen ( ander soort) en na minderen val je dan meteen af.

Dag Paika,

Progestageen is inderdaad een synthetisch hormoon.

Hier vraag ik me tevens af of je voldoende jodium en selenium uit je voeding haalt. Een tekort hieraan kan ook voor een te traag werkende schildklier zorgen.

Hoi Vivianne

nou jodium weet ik niet...maar ik eet twee tot drie paranoten per dag voor de selenium.

Maar ik zal het allemaal met de natuurarts gaan overleggen als hij terug is. Dan moet mijn tsh weer geprikt worden etc.

Dank voor al je informatie ik ga het zeker gebruiken

Agaat

Hoi paar weken verder. Chlorella en groene thee ingevoerd. Nog geen reacties gehad maar kan nog komen. Over twee weken worden mijn hormonen getest door ron en dan wellicht aan de progesteron creme. Nu heb ik nog een vraag. Haaruitval ontstaat meestal drie maanden nadat er iets gebeurt stress ziekte medicatie. Ik ben drie maanden voor de start van mijn haaruitval begonnen met dierlijk schildklierhormoon. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Iemand ervaring hiermee? Ik moet het nig aan Ron vragen maar bij de natuurapotheek was haaruitval geen bijwerking.

Agaat

Beste Agaat,

De enige verklaring die ik voor je vraag kan hebben is dat door de inname van dierlijk schildklierhormoon je schildklier sneller is gaan werken. Ook in dat geval kan je met haaruitval te maken krijgen en dat is een vorm van ontgiften.

Wie weet waar het aan zal kúnnen liggen dat ik een b6 verhoging heb in m'n bloed, terwijl ik niets tot me neem qua supplementen waar het in zit?

Normaalwaarde 35-105, en ik zit op 592. Lijkt me toch ieeeets te hoog. Iemand een idee?

Quote:
Wie weet waar het aan zal kúnnen liggen dat ik een b6 verhoging heb in m'n bloed, terwijl ik niets tot me neem qua supplementen waar het in zit?

In vlees, zalm en eieren zit onder andere B6 en in lever ook. Ik weet niet wat die hoge waarde betekent en hoe snel je daar aan komt door die producten veel te eten.

M'n b12 lijkt me prima: 540..

Maar misschien dat die gemaskeerd wordt door iets anders?

Ik heb wel bijna alle signalen van een b12 tekort. Hiervoor durf ik geen supplementen te nemen omdat ik parasieten heb, en die worden gevoed met b12. Pff.

Ik doe momenteel bioresonantie dus misschien dat het er uit gaat komen.

Kan ook zijn dat de oorzaak van het hoge vit B6 gehalte is dat het niet goed wordt omgezet in de lever naar de actieve vorm P-5-P (pyridoxal 5-fosfaat).

Dat is ook een goede Tanja. Ik ben dan ook bezig nu met m'n lever, die spartelt namelijk behoorlijk tegen. Pijn, drukkend gevoel.

@vivianne bedankt voor je uitleg...dat zou het kunnen zijn.

ik heb zelf een idee dat het toch met de darmen een relatie heeft. Met de obstipatie

Agaat

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan