Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist

Woorden van Tony over depressie.

Depressed: how many were feeling depression last week? how many understood why they were feeling this depression and being over whelmed and suicidal--feeling a sense of hopelessness, or know someone in your networks who may have had this; ever think the reason for the depression could be coming from a cell tower or cell phone or other transmitters; examine causal reasons for the sensing or feeling of depression, not the normal routines; most will say no reason--but towers' frequency or dumped materials from the sky causing this. aluminum and lithium and other materials; women are more susceptible to the aluminum poisoning; hear things in your head about you can't win a exercise in futility; a defeatist pulsing of frequency; CDC has stated no study of 5G and just implementation and profit and one person making a statement of the danger of the technology were removed; the reaching of a sense of hopelessness; more...

Tony neemt kennelijk het bipolaire ADD-karakter niet mee dat vrouwen STANDAARD hebben. Dit is nl. van alle tijden - vroeger werd het 'hysterie' genoemd.

Mike

Nog steeds geen tijd gehad. Wel heb ik al een paar keer geprobeerd een filmpje van hem helemaal te bekijken, maar ik vind hem eerlijk gezegd geen inspirerende spreker en dan haak ik al snel af. Van mij moeten sprekers meer alfa zijn, ze moeten meer OOMPH hebben.

Mike

Jammer! Ik herken dit gevoel wel en betrap er mezelf ook wel eens op. In het geval van Tony heb ik dit niet meer en is zijn visie me juist in de loop van de jaren steeds meer gaan interesseren. Hoe iemand eruit ziet boeit mij daarbij werkelijk geen ene worst, al zou het een 'drag queen' zijn. Als spreker heeft hij voor mij wel voldoende OOMPH om de nodige podcast's van hem te kunnen/willen beluisteren. Dit trouwens niet bij allemaal.
Dit is dan even het persoonlijke en kan dit 'helaas' voor iemand anders niet invullen.

Wat voor mij wel belangrijk en interessant is, is vooral zijn visie over een aantal zaken en hoe hij ze bespreekbaar durf te maken. Vooral met name de (mogelijke) CONNECTIE en uiteindelijke invloed van glyfosaat, nanodeeltjes (smartdust), vaccinaties, straling op onze gezondheid.
Mocht hij hierin gelijk en of een punt hebben, al dan niet gedeeltelijk, dan is volgens mij de visie die heel veel mensen nog hebben over wat zij denken te verstaan onder gezonde voeding een absolute en interessante punt ter discussie.
Dit is dan ook het enige dat ik met deze topic wilde aanhalen. Het ter discussie stellen of onze denkwijze over voeding en het beeld dat we hierover hebben nog wel steeds CORRECT is. Dit vooral met name voor de mensen die het woord biologisch nog hoog in het vaandel hebben en daarbij (bovengrondse) groenten, granen, fruit, noten etc nog steeds als een belangrijk onderdeel van hun voedingspatroon zien. Maar voor de WAPF aanhangers leek me dit toch ook wel interessante kost.
Ook hoe Tony oplossingen aandraagt, met name voor ontgifting, leek mij vooral ook discussie waardig. Maar ja, ook ik zit er soms wel eens naast. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om te proberen het ter sprake te brengen en ter discussie te stellen.

Ik denk dat je wel degelijk in je opzet geslaagd bent. Bij mij werkt het nu eenmaal zo dat de energie van de spreker zwaar meetelt. Die energie kan echter wel weer goed aansluiten bij anderen. En weer anderen gaan puur voor de boodschap. Ik houd van positieve agressie, een vechtersmentaliteit. But hey, that's just me!

Mike

Ga voor voldoende omega-9 (oliezuur) ipv omega-3 en luister waarom. Afhankelijk van de kwaliteit olijfolie kan deze zo'n 50-80% oliezuur bevatten.
Luister ook naar de invloed die oliezuur kan hebben op depressie, parkinson en alles wat zich verder afspeelt in de hersenen.
Wees niet bezorgd om magnesium stereaat (stearate)in supplementen, maar des te meer om toevoeging van silica/silicon dioxide, daar dit nano deeltjes kunnen zijn.
Vergeet niet dat inmiddels veel supplement bedrijven zijn overgenomen door de farmaceutische industrie en vraag je af waarom?

Luister vooral naar Tony's visie over kanker, vanaf ca. 22 minuten.

Zeer interessant ook zijn visie over het goedkope witte azijn en wat het voor je gezondheid kan betekenen. Vergeet dure appelazijn etc.

Is er een lijst met veilige merken voedingssupplementen? Dus die niet van farmaceutische bedrijven zijn?

Hij waarschuwt ook voor orgaanvlees, want hij zegt de melk kun je drinken mits rauw want de koe filtert alle zooi eruit, maar dat komt wel terecht in de lever. DrL WIlson zegt dit ook over orgaanvlees.

Bizar, hij zegt ook dat de gelatine capsules niet afbreken?
Soms heb ik er 1 te lang in mijn mond en dat breekt dus wel af...ik snap t niet helemaal.
Ik heb ook NIACIN en dat werkt echt wel. Zit ook in een capsule...na een uur wordt je namelijk knalrood.

Debsy Ann, betreffende de keuze van (merk) voedingssupplementen is iets dat je zelf moet uitzoeken. Er zullen vast en zeker nog goede en veilige (onafhankelijke) merken zijn, tussen ook de nodige rotzooi. Natuurlijk altijd goed het etiket lezen en je afvragen of je al die eventuele toegevoegde stoffen erbij wilt hebben. Het advies van Tony is daarom ook om vitamines, extracten etc. het beste in bulk (poedervorm) te kopen. Een dus 100% product zonder enige toevoeging. Zelf doe ik dit ook al zoveel als mogelijk. Je kunt dan ook eventueel zelf je capsules gaan vullen.

Tony's waarschuwing over orgaanvlees komt naar mijn idee enigszins overeen met die van Dr. Lawrense Wilson. http://drlwilson.com/Articles/ORGAN%20MEATS.htm
Ik vind het zelf een lastig onderwerp omdat de meningen en theorieën hierover nogal verdeeld zijn. Je kunt stellen dat b.v. de lever een reinigingsorgaan is die zich juist ontdoet van gifstoffen. Maar in hoeverre zitten er dan nog gifstoffen in bij het slachten? Met de hedendaagse mogelijke toegenomen hoeveelheid aan (nano) gifstoffen en daarbij vaak een overbelaste lever, kan ik me ook goed voorstellen dat deze niet meer echt schoon kan zijn hiervan. Maar ik ben geen dr. of chemicus en kan dit zelf ook niet vaststellen d.m.v. testen of analyseren. Wel neig ik persoonlijk steeds meer toe naar de mening van Tony of Dr. Wilson.
Dr. Lawrence Wilson visie/theorie over Yin en Yang van voeding laat mij trouwens ook nog steeds niet los. Ook over Weston Price heeft hij wat mij betreft best wel een punt.
''The earth is far more toxic today than when Weston Price lived 100 years ago.''

Ik heb ik een video van Tony wel eens gezien dat hij het heeft over capsules die niet afgebroken worden door het lichaam, maar dit zijn niet die harde doorzichtige (gelatine) capsules die hij hierbij bedoeld, maar van die zachte capsules (vaak in de kleur zwart of rood) waar een emulsie of olie in verwerkt zit.
Die harde gelatine capsules worden dus zonder probleem gewoon afgebroken in de maag, maar of ze daarbij ook gezond zijn, daar zijn (in artikelen) de meningen weer over verdeeld.
Als de gelatine afkomstig is van varkenshuid of botten van koeien en varkens uit de bio-industrie, zouden er dan ook geen sporen van toxinen in kunnen zitten?

Klinkt top. Via een ander draadje ben ik bij dit draadje gekomen ;)
Hij maakt het inderdaad wel lastig om de aandacht erbij te houden. Niet echt een fijne prater, helaas.

Debsy Ann. Ik denk dat Tony de werking van de lever niet optimaal begrijpt. De lever "filtert" gifstoffen en voert die gifstoffen af via de gal. Bij het eten van de juiste vetten, wordt de gal in de darm gedumpt en zo worden ze afgevoerd.
Stel je toch eens voor dat de lever al die gifstoffen zou opslaan. Dat zou niet echt logisch zijn. Ik heb al heel wat verse levers in mijn handen gehad want wij voeren onze hond rauw vlees van dieren die in de duinen leven. Wanneer een lever zo van het slachthuis af komt, zit er soms nog wat gal in de galwegen. Dit is heel vies goedje. Daar hapt onze hond echt niet in. Wij spoelen dan de gal eruit.

Zo denk ik er ook over. Ik vind het moeilijk om naar deze man te kijken en te luisteren zonder te denken "hij ziet er ongezond, vaal en lusteloos uit". Ik hoor hem ook sommige dingen zeggen waardoor ik hem niet geloofwaardig genoeg vindt op andere vlakken.

Ik heb mijn best gedaan Ben. Maar ik haak af bij deze Tony.
Omega vetzuren: ik volg hierin liever Sally Fallon en Natasha Campbell.
Witte versus appelazijn: voor mij is het belangrijk in welke fles de azijn zit en waar ze van gemaakt is.
Biologisch: Ik ben het gedeeltelijk met hem eens. Biologische troep is ook troep, biologische macaroni en cornflakes zijn zelfs slechter dan niet bio.
Maar wanneer groentes en fruit niet biologisch geteeld zijn, eet ik ze niet.
Mijn eten dient in goede grond gestaan te hebben of in vrijheid gezwommen te hebben of op goede grond gelopen te hebben. Mijn eten dient goed gegeten te hebben.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.540
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan